Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Libido kwijt bij burn out....

De titel zegt het al,
Ik ben geloof ik mijn libido ergens kwijtgeraakt in mijn burn out.

4 maanden geleden ging ik totaal onderuit, doodop,lichamelijke klachten en uiteindelijk bij een psycholoog terechtgekomen die de diagnose stelde.
Zit er voor mijn gevoel nog middenin, erg overprikkeld, doodop en totaal energie loos.

Gebruik beta blokkers voor mijn bloeddruk en hartkloppingen en die schijnen ook niet veel goeds te doen voor je libido..
Ik slaap amper, erg onrustig, veel wakker en af en toe met een flinke pil een redelijk nachtje, de dag begint al uitgeput vaak.

Sinds 2 jaar een fijne relatie maar sinds mijn burn out is mijn libido gekelderd van 4/5 per week naar amper 2x ( en dan vaak ook geen zin maar doe ik het gewoon ) en dat vindt mijn partner een erg laag pitje.
De sex was altijd erg goed, afwisselend, opwindend en bevredigend.
Verder is hij erg begripvol maar dit is wel een dingetje,of ik maak er een dingetje van inmiddels.
De zin is erg gewoon niet, mijn hoofd draait overuren en dan is sex geen ontspanning maar iets waar ik me op moet focussen, zo voelt het .
Klaarkomen is al helemaal een probleem geworden, als je je amper kan ontspannen dan is dat erg lastig, hij wil graag dat ik het fijn heb en doet erg zijn best, alleen dan voel ik wel druk , mede om hem ook niet teleur te stellen...
Dan lukt het natuurlijk helemaal niet meer.

Ik zit een beetje vast hierin, wie herkent dit, heeft tips of is het gewoon een fase waar ik doorheen moet en zal het hopelijk straks beter gaan ?

Anders

Anders

04-10-2018 om 14:58

Anders

Ja herkenning. Ik heb uitgelegd dat het er niet in zat om op de oude voet verder te gaan. Wij hebben mijn lusteloosheid toen uitgebuit en er een soort kinky gebeuren van gemaakt. Tja, je moet er wel samen voor in zijn, maar wij hebben er uiteindelijk echt plezier aan beleefd.
Je kunt ook met elkaar besluiten dat je gewoon ziek bent. Dat ben je ook. Maar met een heftige buikgriep of een hersenschudding vindt niemand het raar dat je geen zin hebt. En met een burnout is dat lastiger omdat je niet echt ziek lijkt.

Tompoes

Tompoes

04-10-2018 om 23:58

Met

Met een burn out ben je zo een jaar bezig, jij bent pas 4 maanden onderweg en verwacht nu wonderen can een lichaam dat op is.
Dat is verre van realistisch.
Beterschap, heb wat meer geduld met jezelf.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-10-2018 om 11:08

Begripvol

Laat je partner ook merken dat hij het een laag pitje vindt of verzin je dat zelf? Dat zou ik namelijk niet begripvol noemen, als hij het laat merken, maar verongelijkt en passief agressief.
Je bent ziek en niet op je best. Daar is het gebrek aan libido een logisch gevolg van. Ik herken het zelf van toen ik een tijd teveel tegenslagen had, werk liep niet lekker, en toen een van de kinderen problemen kreeg kon ik het allemaal niet meer handelen. Ik kon gewoon niet meer ontspannen, en seks vind ik ook niet ontspannend (itt mannen, denk ik). Dat heeft wel even geduurd. Het komt ook wel weer goed, maar niet binnen een maand.
Twee keer per week vind ik ook geen laag pitje trouwens. Logisch dat het na twee jaar sowieso al iets minder wordt. Al zullen er vast ook mensen zijn die na 20 jaar nog op 5 keer per week zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.