Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Naar gevoel

Hallo,

Ik ben een vrouw van 56 jaar die de overgang al wat jaren achter de rug heeft. Het vrijen ging altijd prima maar sinds een goed jaar lukt het niet meer. Het heeft niets met droogheid te maken maar het lijkt wel of , en dat klinkt zo stom, de penis van mijn man niet meer past. Of er iets is wat het tegenhoudt. Dat maakt het vrijen pijnlijk wat voor beide vervelend is. Ik begrijp dat ik dit kan voorleggen een onze huisarts en een verwijzing moet gaan vragen voor de gynaecoloog en dat ga ik ook echt wel doen. Ik zou alleen zo graag weten of er meer vrouwen zijn die dit gehad hebben. 

Leene

Leene

05-10-2022 om 11:47

Ik heb dit zelf (nog) niet, wel al overgang achter de rug. Maar ik weet wel dat er  atrofie van de vulva kan optreden. Dus dat de wand van de vagina dunner wordt. Dat komt door een sterke daling van het hormoon oestrogeen.  Dat geeft misschien dat gevoel dat de penis niet meer past. Volgens mij kun je daar wel een zalf met hormonen voor krijgen.

Hoi, er kan ook verzakking/vervorming in inwendig zijn. Verzakking. Niet ernstig voor jouw gezondheid maar ingang is dan geblokkeerd of deels geblokkeerd. Huisarts kan dit zo vertellen bij kijkje nemen. Of daar oplossingen voor zijn weet ik niet ... 

Klinkt als een verzakking.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.