Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

ff zo

ff zo

14-06-2017 om 22:04

opvliegers en seks

De laatste jaren was mijn zin in seks toch al heel erg matig. Maar de laatste paar maanden heb ik erg veel last van opvliegers en eerlijk gezegd maakt dat dat mijn lust helemaal tot nul gereduceerd lijkt. Pff, zo warm, in een bed, dat gedoe - sorry, nee, ik heb er echt geen zin meer in. Komt bij dat mijn man ook niet echt slanker is geworden, de afgelopen decennia (en zijn potentie en conditie er niet beter op zijn geworden).
Terwijl ik intimiteit (beetje knuffelen en kroelen) wel fijn vind.

Is dit herkenbaar? En heeft er iemand tips? Want zo als broer en zus gezellig samen leven - dat is het toch ook niet echt, ik verwacht/wil meer (en mijn man ook).

Saar

Saar

15-06-2017 om 20:51

Vraagje

Komt bij dat mijn man ook niet echt slanker is geworden, de afgelopen decennia (en zijn potentie en conditie er niet beter op zijn geworden)...

Even heel eerlijk en zwart-wit: maakt dat wat uit als jouw zin van weinig naar 0 is gegaan?
Ik heb altijd wat moeite met het benoemen van het uiterlijk, temeer omdat iedereen ouder/zwaarder/whatever wordt.

En dan komt de meeste weerstand bij de end vandaan maar krijgt de ander de hoofdrol omdat ie dikker is geworden.
Dat snap ik niet.

Waarom ga je niet naar de huisarts?

tante Sidonia

tante Sidonia

15-06-2017 om 21:47

ik had

toen ik volop in de overgang zat, met zeer regelmatig opvliegers ook niet zo veel zin.
Maar even daarna, misschien ook omdat we het huis weer voor onszelf hadden, kreeg ik echt veel meer zin in sex! Het is wel een vuurtje wat je zelf ook een beetje op moet stoken en daarna 'bijhouden'. Sommige dingen gaan niet vanzelf.
En buikjes en dergelijke....tja, ben jij er mooier op geworden in de loop der jaren?

Vijftiger

Vijftiger

15-06-2017 om 22:56

Gelijk

Ik denk dat tante Sidonia gelijk heeft: vuurtje opstoken! Ik heb nu 10 maanden een vriend en ik zit midden in de overgang. Ook tijdens het vrijen heb ik wel een opvliegers en hij "helpt" me daar dan met veel geduld en humor doorheen. Dat is dan misschien wel het vuur van een beginnende relatie (over vuurtjes en opvliegers gesproken, haha Maar ook: als je geen dertig meer bent ga je andere dingen doen. Het is zoals het is en je hoeft jezelf helemaal niet meer zo "neer te zetten"
Zit een beetje aan elkaar zonder meteen van alles te moeten. Kijk naar jezelf, je ziet er toch ook niet meer zo uit als 30 jaar geleden? Verwacht dat dan niet van hem. En af en toe een opvlieger, dat laat je gewoon gebeuren, en nee, dan duurt het maar wat langer allemaal, geeft toch niks? Als je echt erg veel last hebt van die opvliegers kun je naar een overgangsconsulente gaan, die weten meer dan de huisarts.
Echt, seks op onze leeftijd is veel te leuk om te laten zitten. Begin met een beetje plezier met elkaar te krijgen, ga anders eerst naar een overgangsconsulente.

ff zo

ff zo

16-06-2017 om 20:21

opmerking over postuur

was niet bedoeld om kritiek te geven op zijn postuur. Nee, bij mij is het ook niet meer allemaal zo strak. Maar wel om aan te geven dat ik een grote massa boven me en dat in combinatie met opvliegers... - nou ja, hoe plastisch willen jullie het verhaal hebben

Saar

Saar

16-06-2017 om 22:18

T-shirtje, hemdje, ventilator, een keer een andere stand.
Daarnaast de huisarts/de al genoemde overgangsconsulente,
Er is best wat te proberen.
Het is het waard om je best te doen

Vijftiger

Vijftiger

17-06-2017 om 08:40

Drama

Ja, haha, dat is wel plastisch zo )
Misschien wil hij de rollen wel een keer omdraaien?
Mijn vriend is erg kouwelijk en die vindt het heerlijk, zo'n straalkachel in de buurt, want ik schijn dan echt warmte uit te stralen. Ook als hij niet tegen me aan mag liggen omdat dat voor mij te warm is.
Met humor kun je veel oplossen, maar je moet er wel echt allebei om kunnen lachen. Mijn moeder was grandioos: ze maakte er soms een dramatische cabaretvoorstelling van als ze een opvlieger had en mijn vader speelde de held met ramen en deuren en ventiator. We wisten wel dat het naar voor haar was maar vaak had ze geen zin om naar te doen, en mijn vader zorgde gewoon goed voor haar.
Dat deed ze overigens niet op haar werk of in een winkel ofzo En als het tig keer per dag of per nacht gebeurt kun je beter naar een overgangsconsulente gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.