Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

ouders van homo

Mijn zoon is van de week uit de kast gekomen we hadden het wel verwacht maar nu het zo definitief is wat uiteraard fijn voor hem is,slaat het toch nog als een bom in heeft iemand hier ervaring mee?????


Pennestreek

Pennestreek

01-07-2020 om 14:52

Pirata

Ik gun mijn zoon een cakeblik. Dan komt alles goed.

Tenzij hij zijn piemel erin steekt natuurlijk...

Veer

Veer

01-07-2020 om 14:52

En nee

daarbij dacht ik niet aan een piemel😂

Pirata

Pirata

01-07-2020 om 14:53

Pennestreek

Dat mag van mij! Als mijn cake er maar niet in zit!!! 😊

Cakeblik en hond

Ja sex is net als n cake geen onderdeel wat verplicht of essentieel is in het leven. Ja het is lekker en leuk. Dat zeker. Maar als je het niet hebt dan kan je ook prima verder leven. Het is echt niet zo dat als je een jaar vrijgezel bent en geen sex hebt je dood gaat ofzo hoor. Net zoals je niet doodgaat als je een jaar geen dropjes hebt gegeten of een jaar niet op vakantie bent geweest. T is superleuk en lekker maar zonder overleef je makkelijk.

Ik vind het wel belangrijk dat mijn zoon een fijn sociaal leven heeft een goed dak boven zijn hoofd voldoende eten en drinken opleiding en baan etc.

De rest is leuke luxe maar echt niet iets waar ik als moeder wakker van lig als hij t niet heeft.

Vroeger hadden we honden bij mijn ouders. Mijn lust en mijn leven. Nu heb ik er geen. Dat is echt balen maar niet met mn baan te combineren. Mijn ouders liggen daar echt niet wakker van. Ze zouden me een hond gunnen. Maar als ik die niet heb dan is dat ook niet anders. T is geen eerste levensbehoefte.

ElenaH

ElenaH

01-07-2020 om 14:54

Laetitia

'nu dat cakeblik wordt ingebracht'

En bedankt ... 😂😂😂

Haha

Ik lach me echt kapot over moeders die er wakker van liggen als hun kind geen sex heeft. Waar gaat dat over.

Maja

Maja

01-07-2020 om 14:58

werkelijk

dit is niet bij te houden.....

Laten we het maar op houden dat er verschillende manieren over denken.

@mamaveertigplus:je gaat het niet erg vinden als je zoon later een tijdje geen (goede of slechte) seks heeft, maar wél als het op anaal aankomt. Meten met 2 maten noem ik zoiets.

@ pennestreek: dat ís toch ook het belangrijkste? Dat ze fijne seks, liefst in een fijne relatie (zo bekrompen ben ik dan wel, sorry, ben niet zo van de liefdes-voor-een nacht), hebben....

Maja

Maja

01-07-2020 om 15:00

@pirata / pennestreek

Waarom krijg ik nu beelden van American Pie in mijn gedachte? Iets met warme appeltaart of zo?

Zo geinig dit ik kom niet meer bij

Ik kom echt niet bij. Een moeder die niet kan slapen als haar kind een tijdje geen sex heeft. Zouden die moeders er echt zijn?

Pirata

Pirata

01-07-2020 om 15:08

Maja

Ik had dat ook 😄

Niet erg

Het grappige is dat iedereen nu net doet of ze het super zouden vinden als hun kind gay is. Totdat het echt zo is dan zijn er zat die toch ff moeten slikken. En is dat erg? Nee natuurlijk niet.

Maja

Maja

01-07-2020 om 15:16

#132

je valt nu wel erg in herhalingen: er wordt meerdere malen aangegeven dat het "slikken" niet zo zeer zit in welke seksuele handeling dan ook, maar dat het gaat om veiligheid....

veiligheid als in: openlijk, zonder enig risico, hand in hand kunnen lopen, de vooroordelen, dát is waar ouders wakker van liggen.

En nogmaals: ík vind het erg ongezond om na te denken over de manier waarop mijn kinderen seks hebben. Bij ons is de stelregel: vrije wil en plezier, maar niet "vertel mams eens even hoe jullie het doen".

Geefnie

En er zijn er ook zat die t niet alleen slikken vinden om t hand in hand lopen. En dat geeft niet.

bieb63

bieb63

01-07-2020 om 15:34

mama40+

Het wordt steeds leuker, na het cakeblik, komt de drop... Hilarisch!

Maar je hebt helemaal gelijk hoor, zonder seks kun je leven (en zonder drop en cake ook).
En daar weet jij vast alles van. Goed van je om hier daarvoor wat bevestiging te zoeken. En fijn voor je dat jouw ouders daar niet van wakker liggen. Het zou wat wezen zeg..... die arme mensen.
Ik denk dat ze van heel wat andere dingen rondom jou wakker liggen...... Dat snap ik dan weer wél.

Hihi

Nee hoor die liggen nergens wakker van. Ik heb allrs goed op orde en zowel zoon als ik erg gezond. Die gaan echt niet wakker liggen als ik geen sex heb hahaha

Laetitia

Laetitia

01-07-2020 om 15:57

ElenaH

Soms ben ik gewoon nog grappiger dan ik al dacht 😂😂😂😂

Hihi

Eh... Nee niet grappig.

Marka

Marka

01-07-2020 om 23:35

Het enige waarvoor

ts bang hoeft te zijn is mensen als ... zij die niet genoemd mag worden

Ik heb een buurman van 72 die homo is. Hij heeft het nog nooit anaal gedaan. Ik heb een buurman van 28 die het elke dag doet. Ja dat zeggen ze tegen mij niet tegen hun moeder denk ik. Dat vind ik dan wel weer leuk.

Flavia

Flavia

02-07-2020 om 08:51

ze heeft een punt

Ik moet toegeven normaal vind ik de opmerkingen van Mvp ook niet te pruimen maar in dit geval heeft ze wel een punt.

Niet iedereen vindt alle mogelijke seksuele handelingen even fijn. Ik moet ook niet denken aan anale seks en kan me niet voorstellen dat dat fijn is. Kan me ook voorstellen dat je als ouder daar moeite mee zou hebben vanuit hoe je er zelf over denkt. Op het hebben van anale seks ligt toch nog een redelijk taboe. Ik denk alleen niet dat het het enige is waar je als ouder over wakker zal liggen als je kind tot een minderheid behoord, maar dat het door je hoofd schiet in het begin, zeker wel.

Maar, en dat is een grote maar: blijkbaar vinden anderen dat wel fijn en zolang er niet over de grenzen van 1 van de deelnemers gegaan wordt prima. En dat is dan de stap die je als ouder moet maken, het besef dat jouw norm / grens niet die van je kind hoeft te zijn.

ElenaH

ElenaH

02-07-2020 om 09:03

Flavia

Maar dat geldt niet alleen voor homoseksuelen. Mij lijkt SM niks, er lopen furry's rond, sommige mensen trekken luiers aan voor seksueel genot.

Flavia

Flavia

02-07-2020 om 09:34

Elena

Klopt dat het niet alleen voor homoseksuelen geldt, maar wel dat je als ouder moeite kunt hebben met handelingen die je kinderen doen. En daar valt iedereen hier over, dat mag niet, dat mag je niet uitspreken, dat mag je niet eens denken als ik hier zo het draadje lees.

Komt ook door de manier waarop MvP zich hier over het algemeen uitlaat, maar soms heeft ze wel een punt.

Laetitia

Laetitia

02-07-2020 om 10:07

Flavia

Maar het gaat er bij de seks van een ander toch niet om wat jij wel of niet fijn zou vinden? Of wat ik wel of niet fijn vind. Volgens mij is het juist de kunst om sowieso niet bij de seksuele handelingen van een ander stil te staan. Zo lang deze met wederzijdse instemming zijn.

Kijk, ik snap het punt in zoverre ook wel dat ik weet dat er mensen zijn die moeite hebben met andere vormen van seks dan ze zelf gewend zijn/prettig/normaal vinden enz. Er zijn ook mensen die op gelovige gronden tegen homoseksuele, in het bijzonder anale seks zijn. Niet voor niets vroeg ik in 1 van mijn reacties in het begin aan ts of hij helder had ik waar zijn moeite met de homoseksualiteit van zijn zoon ligt en of dat te maken heeft met de gedachte dat hij (zoon) op een andere manier seks zal hebben dan hij (ts) zich kan voorstellen.

Het probleem van de reacties van mvp is dat ze te plat en te kort door de bocht spreekt. En ze bovendien lijkt te suggereren dat wat haar vriendinnen zeggen over hun zonen prima is en het in sommige (deze!) situaties beter zou zijn om dan maar geen seks te hebben. Want je kunt niet alles hebben.

Flavia

Flavia

02-07-2020 om 10:47

het punt is

Het punt is dat je als ouder ergens moeite mee kunt hebben en dat je daar tegen aan hikt in je acceptatie proces.
Precies zoals je de vraag stelt in jouw reactie.

In dat opzicht heeft MvP een punt, de manier waarop ze communiceert is wat belabberd.

ElenaH

ElenaH

02-07-2020 om 11:25

Nee Flavia

'maar wel dat je als ouder moeite kunt hebben met handelingen die je kinderen doen. En daar valt iedereen hier over, dat mag niet, dat mag je niet uitspreken, dat mag je niet eens denken als ik hier zo het draadje lees.'

Nee hoor. Ik viel over het wooordgebruik van mvp. Deed me denken aan een oom van me, die het altijd had over 'poepstampers' als hij homo's bedoelde. Respectloos, net als de manier waarop mvp over sexueel actieve homo's praat. Dáár val ik over.

Laetitia

Laetitia

02-07-2020 om 12:29

Flavia

Van mij mag iedere ouder de moeite hebben die hij/zij heeft. Waarmee dan ook. Ik zal dat niet veroordelen. Wel veroordeel ik de platte en onrespectvolle manier waarop mvp er over spreekt en de suggestie die er achter ligt.

Want wat blijft is dat het juist moeilijk is iets te accepteren als er zo plat en onrespectvol over gesproken wordt, zoals mvp doet. Het uitgangspunt is dan: homo’s hebben anale seks. Met de plastische beelden van mvp. En daar denk je op door. Dan staat ineens een handeling centraal terwijl dat doorgaans alleen gaat over een vermoedelijke handeling.
Want normaal gesproken weet als ouder toch niet op welke manier je kind seks heeft. Wees eerlijk: weten jouw ouders waarvan je geniet, wat je favoriete handelingen zijn of waar je juist een afkeer van hebt? Waarschijnlijk niet toch? En terecht. Waarom moet dat bij homoseksuele seks dan ineens uitgebreid benoemd worden? Op een manier die de moeite die ouders er mee kunnen hebben alleen maar aanwakkert.

Zo denk ik

Het heeft niks met plat te maken. Als he een willekeurig biologieboek van havo 3 openslaat staat er ook dat de penis in de vagina gaat. Niemand vind dat platvloers of vulgair. Maarceen penis in een anus zou wel vulgaire taal zijn.

En aan de ene kant kan je zeggen dat t je als ouders niks uit moet maken hoe je kind sex heeft zolang t maar lekker is. Maar er zijn zat ouders die t niet leuk vinden als ze erachter komen dat hun kind anale sex heeft of bondage of parenclubs of partnerruil. Mag je daar als ouders wat van vinden? Enerzijds niet maar je hebt er autimatisch toch een gevoel bij.

Zonnehoed

Zonnehoed

02-07-2020 om 19:17

Irritant

Het lijkt me zo verschrikkelijk irritant dat als je homo bent iedereen gelijk denkt te weten hoe jij seks bedrijft en daar dan wat van vindt. Dat gaat toch helemaal niemand iets aan. Ãœberhaupt uit de kast komen, als mijn kind homoseksueel blijkt te zijn zou ik het op het hart drukken dat daar niet de hele wereld over ingelicht hoeft te worden. Merken ze vanzelf wel als er een relatie ontstaat.

En het verbaast me die focus hier bij sommigen op anale seks bij homo’s, ik was in de veronderstelling dat dat tegenwoordig bij heteroseksuele stellen ook Al lang niet meer niet uitzonderlijk was.

Marka

Marka

02-07-2020 om 19:17

iets van vinden

Natuurlijk mag je ergens iets van vinden maar als je als ouder daar niet na een tijdje je schouders over op kan halen en beseffen dat het jouw zaak niet meer is, blijf je hangen in een oud opvoedstuk dat geen ruimte kent om de eigen kinderen als volwassen autonome individuen te kunnen zien.

Echt hoor, get over it zou ik zeggen. En als je dat niet kan, vind ik dat best een beetje zielig teken

...

Klopt maar sommige dingen blijf je wel onthouden ook al accepteer je het en gaat het leven gewoon verder. Als je van n collega hoort dat diegene aan partnerruil doet dan is dat niet iets waardoor je wereld instort hoor dat zeker niet.

Tine Winkel

Tine Winkel

02-07-2020 om 20:14

#147

volgens mij is dit de eerste keer dat hier gesproken wordt over penis en anus, tot nu toe ging het over piem(el) in kont. Dat laatste vind ik inderdaad, qua taalgebruik, een stuk vulgairder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.