Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Lynna

Lynna

20-06-2010 om 13:56

Over seks praten

Zoals een paar van jullie wel weten, ben ik aan het daten. Nu ben ik niet zo thuis in de tegenwoordige omgangsvormen Praten alle mannen meteen over seks? Kunnen ze allemaal zo makkelijk opgegeild worden? Of ligt dat aan mij en zou ik in het begin gewoon meer afstand moeten houden? Ik heb vanavond een tweede afspraak met de man van donderdag en ik weet al waar het op uit gaat lopen. Vanmiddag een eerste afspraak met iemand anders op strand en ik weet ook al wat die wil.....

Hoe maak ik duidelijk dat ik seks leuk en lekker vind, er graag over praat, maar in het echt ietsjes minder makkelijk ben dan virtueel.

Lastig en onzeker allemaal, dat gedate.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

20-06-2010 om 16:27

Synchroon daten?

Begrijp ik nu goed dat je tegelijkertijd dates in verschillende stadia hebt? Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je doel is met de dates, maar persoonlijk zou ik de seks bewaren voor die ene die je echt leuk vindt. En wat seks betreft gelden je eigen regels. Het zou mij niet boeien of zo'n man nu wel of niet ergens op rekent bij de eerste of tweede date, daar mag hij gerust drie maanden op wachten. En daar heeft bij mij nog nooit iemand een probleem mee gehad.

Goudhaantje

Goudhaantje

20-06-2010 om 16:58

Ook aan 't daten

Ha Lynna, ik moet het ook allemaal nog ontdekken, ben net als jij sinds kort aan het daten. En net als jij kennelijk ben ik met verschillende mannen tegelijk contact aan het leggen, ik zie daar niet zoveel kwaads in eigenlijk. 't Is voor mij ook een periode om bij te leren...
Ik krijg de indruk dat het het meest praktisch is om open te zijn over je verwachtingen. In de chats vraag ik als het in het gesprek een beetje klopt wat zo'n man zoekt: seks, een vaste relatie of seks-met-een-klik? Dat scheelt al een beetje in de verwachtingen. En ook in de date zelf gewoon maar duidelijk zijn: als het de seksuele kant opgaat en je wilt dat (nog) niet, gewoon zeggen. Ik merk idd wel dat het heel makkelijk is om mannen (met vrouwen date ik niet, misschien zijn vrouwen wel net zo makkelijk ) in een chat of telefoongesprek op te geilen. Ga jij daar heel makkelijk mee om? Ik ben ook daar wel enigszins terughoudend, wil dat ook niet direct als ik niets van iemand weet. Mannen die meteen al roepen dat ze met me op reis/naar het strand/naar de bovenverdieping willen, daar word ik heel cynisch van. Het is dan zo overduidelijk dat het helemaal niet om mij gaat maar om een beeld dat ze van zichzelf een een willekeurige vrouw hebben... ik pas ervoor om daarin te stappen.
Eigenlijk ben ik er wel blij om dat ik dat bij mezelf bemerk: dat ik redelijk goed mijn wensen en grenzen kan aangeven en denk 'als het je niet zint, pas je gewoon niet bij me'. En da's ook prima.

Veel plezier vanavond (

Jo Hanna

Jo Hanna

20-06-2010 om 23:37

Virtueel wat realistischer zijn?

Volgens mij zou ik ook verwachtingen hebben als ik virtueel was opgewarmd.
Groet, Jo Hanna

Lynna

Lynna

21-06-2010 om 17:55

Meerdere mannen tegelijk

Ja, ik ben inderdaad met meerdere mannen tegelijk aan het daten, synchroon daten is wel een mooie term
Met 2 ben ik aan het mailen, een ander heb ik dan gistermiddag ontmoet en valt af. Was wel iets ouder dan op zijn foto en kwam al rokend op me af. Wel een aardige man trouwens, maar dus niks voor mij. Ik heb me na hem voorgenomen niet meer te mailen over seks, dat was namelijk via de mail met hem erg leuk maar in het echt moet ik er niet aan denken.

De afspraak van gisteravond was wel erg fijn. Ik heb hem dat vanmorgen gesmst, kreeg een smsje terug dat hij het ook leuk had gevonden. Maar hoe dan nu verder????? Afwachten? Toch de moderne vrouw zijn die zelf iniatief neemt? Ik vind het maar lastig allemaal.....

Tinus_p

Tinus_p

21-06-2010 om 17:57

Tsja

Lynna:
"Zoals een paar van jullie wel weten, ben ik aan het daten. Nu ben ik niet zo thuis in de tegenwoordige omgangsvormen Praten alle mannen meteen over seks? Kunnen ze allemaal zo makkelijk opgegeild worden?"
Nouja, het date-circuit zit vol met mannen die op zoek zijn naar casual-sex. Als je zelf ook op zoek bent naar een ons, een wop, en/of een 'vriendje-plus', is er niet zoveel aan de hand. Als je iets meer vastigheid zoekt, is het probleem dat mannen die dat ook zoeken maar kort in het date-circuit rondlopen en er vervolgens uit verdwijnen wegens vastigheid.

Jane

Jane

22-06-2010 om 21:18

Vlinderen

Vlinderen is het nieuwe woord voor synchroondaten. Aldus de Volkskrant een week of twee geleden. Ik had er nog nooit van gehoord. Jullie wel?

Jane

Lynna

Lynna

22-06-2010 om 22:06

Vlinderen

Wat een mooi woord, ik ga het artikel eens opzoeken.
Ik heb trouwens vandaag 2 kandidaten de zak gegeven, met de 3e ben ik in onderhandeling of we elkaar een keer gaan zien. De 4e heb ik gemaild of hij me een derde keer wil zien (dat vind ik wel erg spannend!!!!!) en van de 5e wacht ik op een mail. Het wordt alweer wat overzichtelijker en dat hou ik zo tot ik op vakantie ga.

Maar wie met mij prive wil praten over hoe dat nou allemaal gaat met daten, ik vind het namelijk mateloos interessant, onzeker en spannend: [email protected].

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.