Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Relatie heel fijn, intimiteit ook, geslachtsgemeenschap niet fijn

ik zie dat vooral heel veel vrouwen op dit forum topics plaatsen, maar ik zit dus als man met een relatieprobleem. 
Ik en mijn partner hebben al jarenlang een fijne relatie. We zijn anders, maar vullen elkaar heel goed aan en we hebben het na al die jaren nog altijd fijn. Eerst zonder kinderen en tegenwoordig al weer heel wat jaren met twee kinderen. Maar seksualiteit is vanaf dag 1 al een dingetje. Althans voor mij, voor haar helemaal niet geeft ze altijd aan. Zij is heel tevreden. Al voel ik vanaf het begin ook iets bij haar wat ik niet helemaal kan plaatsen maar zij zegt dat ze helemaal tevreden is.

Ik vind het heel lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Want wat is het nou waar ik eigenlijk tegenaan loop. Knuffelen en zoenen is helemaal geweldig. Nog altijd. Maar de seks tussen ons voelt niet zoals ik het in eerdere relaties ervaren heb. En dan heb ik het over de geslachtsgemeenschap, elkaar (oraal) bevredigen is heel fijn en voelt wel heel goed. Maar bij geslachtsgemeenschap mis ik die verbinding, die intensiteit, het is echt anders (lees minder) dan eerdere relaties.  Ik heb dit vanaf het moment dat dit speelde, aangekaart. Eigenlijk vanaf het begin dus al. Natuurlijk vond zij dat niet fijn om te horen, want zij was helemaal happy hoe het ging en herkende mijn punt niet. En ik gaf ook duidelijk aan dat de relatie verder helemaal prima was. 

Het is niet dat zij dingen niet wil, die ik graag wil of dat er te weinig afwisseling is. Het is puur het gevoel tijdens geslachtsgemeenschap. Ik heb het haar wel eens omschreven als het gevoel alsof mijn penis en haar vagina niet “bij elkaar horen”. In eerste plaats gaat het moeizaam, terwijl zij voldoende opgewonden is en ik ook. Ook nu na al die jaren nog. Vind haar ook zeer aantrekkelijk. Maar het is net of die er niet goed in wil. Het lukt wel maar het is geen fijn gevoel voor mij. 
Ten tweede als we seks hebben, dan voelt het gewoon niet zoals ik weet dat het kan voelen vanuit eerdere relaties en seksuele ervaringen. Om het maar lomp te zeggen: “hij zit er niet lekker in”. Ook wat betreft standjes ervaar ik problemen. Veel standjes lukken niet goed of zijn niet heel fijn. Ook dan mis ik het intense gevoel van in je geliefde zijn.
Het lastige is dat zij dit gevoel wat ik heb bij onze geslachtsgemeenschap; totaal niet herkent. Zij vindt het erg fijn als ik in haar ga en als standjes moeizaam gaan (al vanaf het begin) is zij meer zo van “dan doen we dat toch niet” terwijl ik denk, wat zonde dat dit ook weer niet kan / lukt. Ik weet hoe fijn het wel kan zijn. Fantasieën hebben we beiden en dat proberen we ook uit. Dus ook daar zit het em niet in
Ik kan dus sinds haar ook niet meer klaarkomen van penetratie. Ik kom niet eens in de buurt. Van orale bevrediging of aftrekken kom ik wel klaar en is het heel fijn. Bij ons zijn de rollen omgedraaid want zij kan dus wel een orgasme krijgen van penetratie. 
Zij vindt het heel vervelend dat ik niet helemaal optimaal kan genieten van onze seks, maar weet ook niet echt wat ze eraan kan doen. En dat weet ik eigenlijk ook niet.
Overigens heb ik door dit alles ook niet helemaal een heel fijn gevoel na de seks. Dat je naast elkaar ligt en denkt “wow, wat was dit”. Of dat je de volgende dag denkt, dat was geweldig. En dat gevoel had ik in eerdere relaties zeer zeker wel.
 
ik heb er wel eens met vrienden over gehad maar dan krijg ik mannenantwoorden als “ze is dus eigenlijk gewoon niet zo goed in bed” of “als het tussen de lakens niet helemaal klopt dan is er in de de rest van de relatie ook echt wel wat mis”, maar dat is niet zo. Of “accepteer het gewoon of als het te belangrijk voor je is, overleg of je dat gevoel elders mag halen”. Of “heeft ze een nare ervaring met geslachtsgemeenschap”.
 Bij haar kaart ik het overigens steeds minder aan. Ze weet hoe ik het beleef en ze weet dat het nog altijd speelt bij mij. Maar om er nou telkens weer over te hebben maakt ons verdrietig natuurlijk. En het is ook heel naar dat ik er heel erg mee zit terwijl zij het helemaal prima vindt hoe het gaat. 
Heel lang verhaal geworden. Kortom: intimiteit, knuffelen, zoenen, (orale) bevrediging heel fijn, geslachtsgemeenschap voelt niet fijn voor mij, voor haar niks aan de hand.
Zijn er mensen hier die dit verhaal kennen of die gewoon willen reageren? Of die bijvoorbeeld herkennen dat één van de twee tevreden is over de seks en de ander niet.

De meeste vrouwen komen niet klaar bij penetratie, mannen wel. Bij jullie is dat omgekeerd. Waarom vind je het zo erg?

Bjarne

Bjarne

03-12-2021 om 09:53 Topicstarter

nee tuurlijk vind ik dat geen probleem. Ik geef gewoon aan dat het zo is bij ons. Maar de essentie is dat penetratie niet fijn voelt

Je beschrijft dat het als het ware puur fysiek niet goed ‘past’. Het eerste waar ik aan dacht is dit : Is er misschien sprake van een milde vorm van vaginisme? 
Het tweede waar ik aan dacht is een korte of juist lange, dunne penis in combinatie met een relatief wijde, ondiepe vagina ? 

Ik herken dat de ene man veel fijner voelt bij penetratie dan de andere. Wat mij betreft is dat gewoon een kwestie van fysiek goed bij elkaar, of liever, in elkaar passen. Zijn penis raakt dan bij mij precies de goede plekjes, zijn bekken schuurt net op de goede plek tegen het mijne. Puur een kwestie van geluk hebben.
Je zegt dat je verschillende standjes hebt geprobeerd, maar heb je ook al eens met een seksuoloog gepraat? Misschien heeft die nog suggesties waar je niet aan gedacht hebt.

Bolmieke schreef op 03-12-2021 om 09:11:

De meeste vrouwen komen niet klaar bij penetratie, mannen wel. Bij jullie is dat omgekeerd. Waarom vind je het zo erg?

ja dat is een goede vraag

Dat is de meest stupide vraag in deze context. Ik lees helemaal niet dat TO dat specifiek heel erg vindt; wat hij erg vindt is dat hun beleving van de gemeenschap niet matcht.

Ik denk dat je er goed aan doet hiermee naar de arts te gaan en/of een verwijzing te vragen naar een seksuoloog. Het klinkt zo duidelijk alsof er fysiek iets is, want anders kan het niet zo zijn dat andere vormen van sex en de relatie zelf lekker loopt.

Bjarne

Bjarne

03-12-2021 om 23:54 Topicstarter

Zonne2017 schreef op 03-12-2021 om 10:52:

Je beschrijft dat het als het ware puur fysiek niet goed ‘past’. Het eerste waar ik aan dacht is dit : Is er misschien sprake van een milde vorm van vaginisme?
Het tweede waar ik aan dacht is een korte of juist lange, dunne penis in combinatie met een relatief wijde, ondiepe vagina ?

Kun je milde vaginisme hebben als je gewoon helemaal ontspannen bent? Dat is ze namelijk wel en is ook zeer opgewonden. Of kan het wellicht de vorm van de vagina aan de binnenkant zijn? Die gewoon niet past bij de vorm van mijn penis?

Ik heb wel een vrij dunne penis, die qua lengte volgens mij bovengemiddeld lang is. Haar vagina zou ik omschrijven als nauw aan het begin en daarachter juist wijd? Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven . In veel standjes gaat die er ontzettend moeilijk in en het voelt dus ook niet heel fijn als die erin zit. Niet pijnlijk maar ook niet opwindend ofzo

Bjarne

Bjarne

03-12-2021 om 23:55 Topicstarter

Pippeltje schreef op 03-12-2021 om 18:56:

Ik denk dat je er goed aan doet hiermee naar de arts te gaan en/of een verwijzing te vragen naar een seksuoloog. Het klinkt zo duidelijk alsof er fysiek iets is, want anders kan het niet zo zijn dat andere vormen van sex en de relatie zelf lekker loopt.

Ja is wel een tip die we gaan opvolgen. Tenminste wat mij betreft 

X41

X41

06-12-2021 om 12:04

Bjarne schreef op 03-12-2021 om 23:54:

[..]

Kun je milde vaginisme hebben als je gewoon helemaal ontspannen bent? Dat is ze namelijk wel en is ook zeer opgewonden. Of kan het wellicht de vorm van de vagina aan de binnenkant zijn? Die gewoon niet past bij de vorm van mijn penis?

Ik heb wel een vrij dunne penis, die qua lengte volgens mij bovengemiddeld lang is. Haar vagina zou ik omschrijven als nauw aan het begin en daarachter juist wijd? Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven . In veel standjes gaat die er ontzettend moeilijk in en het voelt dus ook niet heel fijn als die erin zit. Niet pijnlijk maar ook niet opwindend ofzo

Ik vind het raar dat zij wel klaarkomt tijdens penetratie want jij schrijft dat haar vagina te wijd is voor jouw penis...Of komt ze klaar tijdens penetratie, maar wel door het stimuleren van haar clitoris? want dat zijn wel twee verschillende zaken....

Bjarne

Bjarne

06-12-2021 om 13:15 Topicstarter

X41 schreef op 06-12-2021 om 12:04:

[..]

Ik vind het raar dat zij wel klaarkomt tijdens penetratie want jij schrijft dat haar vagina te wijd is voor jouw penis...Of komt ze klaar tijdens penetratie, maar wel door het stimuleren van haar clitoris? want dat zijn wel twee verschillende zaken....


nee ze komt van penetratie zelf klaar. Heeft ze overigens ook gewoon bij exen gekund, gelukje van moeder natuur noemt zij het. Is dat afhankelijk van “wijdheid “ van de vagina dan? 

X41

X41

06-12-2021 om 14:21

Bjarne schreef op 06-12-2021 om 13:15:

[..]

Neen, volgens mij is dat niet afhankelijk van de wijdheid van de vagina, maar gaat wel een beetje gepaard met als vrouw jou 'goed gevuld' voelen...Als jij aangeeft dat je haar vagina als wijd ervaart en je penis wordt niet (strak) omringd door haar vagina, dan moet ze dit toch ook zo ervaren? Of komt ze eerder klaar als haar ingang gestimuleerd wordt (daar waar jij het ook als nauw ervaart) - dat kan natuurlijk ook.

Het lijkt mij hoe dan ook een vervelend probleem want je wilt idd de verborgenheid voelen tijdens het vrijen en ook klaarkomen terwijl je in elkaar verstrengeld zit.

Heb jij trouwens een verschil gemerkt met hoe de seks nu is en na de bevallingen? want na een bevalling zal een vagina de eerste tijd ook niet echt strak aanvoelen (denk ik dan...)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.