Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Seks na een hartinfarct

Geen trollenbericht, maar een serieuze vraag. Het is nu 3 weken geleden dat mijn partner (57) een hartinfarct heeft gehad. Er zijn 3 stents gezet en na een paar dagen was hij al weer thuis. Hij heeft een paar ongezonde gewoontes drastisch gereduceerd of helemaal opgegeven. Het gaat goed met hem, alleen nog snel moe en doet alles veel rustiger.

Wij houden allebei van ongeplande-seks-tussendoor en bereiken beide snel en makkelijk een hoogtepunt.

De dag dat hij uit het ziekenhuis was ontslagen, hadden we al weer een vluggertje en er volgden snel meer. Wel meer ontspannen en wat creatiever dan voorheen. Ik ken eigenlijk alleen maar stellen die na een hartinfarct lange tijd helemaal geen seks hadden en het langzaam weer hebben opgebouwd.

Mijn vriend zelf voelt zich er goed bij, maar ik maak me wel zorgen merk ik. Heeft hier iemand ervaring met seks na een hartinfarct?

Alvast bedankt voor de reacties.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

04-11-2019 om 19:31

site van de Hartstichting?

Dat lijkt me de beste plek voor verstandige informatie.

Ik heb in het voorjaar een hartoperatie gehad, maar dat was niet na een hartinfarct. Wat ik vooral vervelend vond, was de herstellende wond. Verder geen hindernissen ondervonden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.