Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Sex na het krijgen van een kind

Een vraag:

Mijn man en ik zijn een jaar geleden de trotse ouders van een zoon uit China geworden. Uiteraard staat je leven op zijn kop, maar daar gaat het niet om. Sinds ik mama ben geworden heb ik weinig behoefte aan sex. Geen idee waarom niet, maar zo voelt het. We hebben van het weekend ruzie gehad en mijn man heeft aangegeven dat er wel wat moet veranderen omdat hij het anders niet meer ziet zitten. Ook wil hij graag nog wat kwaliteittijd terug tussen ons. Eingenlijk heeft hij gelijk en voel ik het ook zo, maar ik weet ff niet hoe ik dit moet veranderen. Heeft iemand suggesties?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Muriel

Muriel

02-05-2011 om 18:34

Allereerst

tijd met z'n tweetjes inplannen. Zoek een oppas (familie, buren, vrienden...) die bereid zijn elke maand een avondje (liefst met nachtje) op de kleine te passen. Ik begrijp dat dit bij een adoptiekindje gevoelig ligt, maar jullie kindje heeft ook geen baat bij een stukgelopen relatie!

Maandelijks een avond samen een hapje eten, praten, lachen of wat dan ook, is goed voor je relatie. Hopelijk volgt de intimiteit dan vanzelf...

Groetjes,
Muriel

42kippie

42kippie

02-05-2011 om 19:53 Topicstarter

Muriel

Dat proberen we ook wel, maar het schiet er wel eens bij in. Het feit dat hij geadopteerd heeft maakt voor het gaan logeren geen verschil, hij vindt het heerlijk bij oma of bij opa of oma en is verder best makkelijk.
Het ligt ook meer aan mij, ik moet er zelf iets mee doen, maar vind dat wel moeilijk. Ik ben moe en heb geloof ik niet zoon hoog libido. Ik begrijp mijn man ook wel, hij heeft ook zijn aandacht en behoeftes. Ik moet gewoon ook wat meer mijn best gaan doen voor onze relatie. Maar die avondjes/nachtjes ga ik zeker proberen

Marijke

Marijke

03-05-2011 om 14:11

Hormonaal

Waarschijnlijk maakt het niet zoveel uit voor je hormoonhuishouding of je een kind hebt gebaard of via adoptie krijgt. Je bent helemaal verliefd op die kleine, voor je man heb je geen oog. Begrijpelijk, maar je moet er niet te lang mee doorgaan als je je relatie nog in stand wilt houden.
Man en ik hebben 1 tot 2 keer per week een oppas 's avonds. Het liefst ga ik dan wandelen, dan praten we bij op een ongedwongen manier. Ons ingedutte seksleven heb ik op gang gebracht door iedere week iets extra liefs voor mijn man te doen. Een post-it briefje met een kusje erop in zijn jaszak. Zijn lievelingseten gekookt. Nekmassage. De dingen die je doet, als je nog erg verliefd op elkaar bent. Daardoor nam mijn seksuele belangstelling ook weer toe. Dat waar je aandacht aan besteedt, groeit .

Normaal

ach dat komt wel weer goed. Gewoon wat vroeger naar bed gaan, elkaar wat meer gaan aanraken, gewoon er wat meer aandacht aan besteden en dan komt het vanzelf wel weer terug.

dc

dc

04-05-2011 om 10:40

Normaal ja

Je leven is helemaal op de kop gegaan met zo'n kleintje in je leven, het kost veel vrouwen gewoon even tijd om zich weer vrouw te voelen en niet meer alleen moeder.

Verder heb je minder huidhonger, omdat je de hele dag al aangeraakt wordt.

Betekent niet dat je er niets aan kunt doen. Spreek af dat jullie zeker 2 avonden per week echt vroeg samen naar bed gaan om daar lekker te knuffelen en te lezen. Ga zelf een paar andere avonden ook vroeger naar bed, en dan komt het vanzelf wel weer goed. De eerste keren na een kindje moet ik me altijd een beetje forceren, maar dat helpt wel om weer zin te krijgen. Ik vind het dan als ik eenmaal bezig ben wel weer leuk.

42kippie

42kippie

04-05-2011 om 11:41 Topicstarter

Op zijn kop

ja mijn leven staat zeker op zijn kop. Die kleine heeft veel aandacht nodig, we werken allebei en we moeten gewoon leren tijd voor elkaar te maken. Maar goed dat waren we niet gewend, want we hadden altijd alle tijd voor elkaar. Ik heb ook het idee dat mijn man het moeilijk vind om zijn tijd te delen met onze zoon. Vanochtend heb ik die kleine weggebracht naar Kdv en ben weer teruggegaan in bed, we hebben gewoon heerlijk tegen elkaar aangelegen en dat was al weer eens fijn.

dc

dc

04-05-2011 om 17:23

Het went

Met de tweede en derde krijg je al meer handigheid in het terugvinden van elkaar hoor! Het is gewoon even zoeken in het begin.

dc

dc

04-05-2011 om 17:24

zeg ik vrolijk terwijl mijn man op de bank slaapt

maar goed, onze laatste spruit is ook maar 3 weken...

42kippie

42kippie

04-05-2011 om 20:30 Topicstarter

ja leuk het went bij een tweede en een derde, maar die komen er bij ons niet.

krin

krin

04-05-2011 om 21:24

"leuk het went bij een tweede en een derde, maar die komen er bij ons niet."
Des te eerder went het! Ik begrijp dat jij vooral de zorg over jullie kind hebt? Zo in het begin kan het voor een man als een driehoeksverhouding voelen; hij moet concurreren om je aandacht. Enige jaloezie is daarbij onvermijdelijk, vrees ik.
Ik sluit me aan bij de eerdere tips; tijd nemen voor elkaar, en niet te lang mee wachten ook.

dc

dc

04-05-2011 om 22:16

Niet? - ot

Ik ben helemaal niet thuis in adoptie (nog), dus sorry als ik een domme opmerking maakte. Is het moeilijk om een ander kindje te adopteren of vinden jullie 1 voldoende?

Wat ik in elk geval wilde zeggen is dat als je eenmaal geleerd hebt om met een kind of kinderen in huis toch nog een liefdesleven te hebben, je het niet zo makkelijk weer verleert.

42kippie

42kippie

07-05-2011 om 17:22 Topicstarter

Wij vinden 1 gewoon genoeg en domme opmerkingen bestaan niet. We zijn langzaam aan elkaar wel een beetje aan het terugvinden, maar het gaat gewoon moeizaam. Ik ben met name heel veel moeder en weinig echtgenoot. Mijn man is ook nog eens veel weg naar het buitenalnd voor zijn werk. Maar we hebben wel besloten dat we er aan willen werken.

42kippie

42kippie

09-05-2011 om 09:42 Topicstarter

Single lady

We hebben van het weekend heel goed gepraat en we zijn tot de conclusie gekomen dat we heel veel van elkaar houden en beter met elkaar over onze gevoelens moeten praten. Het resulteerde in een geweldige avond met een nog beter slot. We proberen elkaar echt weer een beetje terug te vinden. Het gaat langzaam aan beter nudat we weten dat we elkaar nog wel heel lief vinden.

Polly Shearman

Polly Shearman

09-05-2011 om 21:29

Mijn stokpaardje

als 2 mensen vanwege hormonale toestanden of anderzijdse praktische oorzaken weinig tot geen sex hebben, en ze willen beide dat veranderen. En ze houden heel veel van elkaar dan is mijn advies: gewoon doen!

Desnoods met tegenzin en glijmiddel! zonder sex zit je in een neerwaartse spiraal: geen sex: geen zin in sex: nog minder sex enz enz.

Je moet dus weer in die opwaartse spiraal terecht komen, dus sex: endorfine komt vrij: verliefde gevoelens: meer sex: meer endorfinë: nog meer sex.....
het is eigenlijk gewoon biologie!

dus mijn advies, plan gewoon 3 keer per week sex... je hoeft het niet heerlijk en fijn te vinden in het begin, dat komt vanzelf wel weer...
als de relatie goed zit, is sex met lichte tegenzin echt niet erg.. mits je er over praat...

dus gewoon doen, komt de zin vanzelf wel weer

Tigress

Tigress

28-05-2011 om 22:00

Ja... maar

Misschien heeft iemand het al gezegt en dan doe ik het nog maar eens: Je bent moeder geworden. Punt. Is daarmee alles gezegd? Misschien wel. Je bent nu aan het zorgen. Op wat voor manier dan ook. Jullie relatie is nu anders geworden. Je kind heeft een nieuwe positie in jullie relatie ingenomen en je partner is nu niet meer de absolute nr 1. Zolang je kind nog zo jong is gaat je primaire zorg naar je kind uit. Voor jouw gevoel heeft die het het allerharst nodig. Dat is moeilijk uit te schakelen. ( natuur?)
Kijk naar Animalplanet bijvoorbeeld. Zodra het vrouwtje jongen heeft gaat al de aandacht naar de baby's en manlief staat in de verste te grazen alsof er nooit iets is gebeurd. Aangezien mensenmannetjes anders zijn dan kennelijk de mensenvrouwtjes... Ik vind dit niet zozeer jouw probleem als zijn probleem.

Tigress

Tigress

28-05-2011 om 22:07

Mensenmannetjes

dierenmannetjes dus

Tigress

Tigress

29-05-2011 om 15:37

Single lady

"Het is toch niet zo dat het lichamelijke stuk van een relatie alleen het probleem van de man is."
Daarin heb je wel gelijk. Het komt alleen zo op me over dat het meestal de mannen zijn die er problemen mee hebben als de seks op een lager pitje is komen te staan. Als we elkaar wat meer tegemoet komen, kan misschien een man ook iets meer begrip opbrengen voor de vrouw.

42kippie

42kippie

30-05-2011 om 07:55 Topicstarter

Beter

Ik moet heel eerlijk zeggen het gaat al een stukje beter. Afgelopen weekend heeft zoon bij opa en oma geslapen zodat wij weer eens tijd hadden voor zijn 2, we hebben lekker uitgeslapen geknuffeld samen gedouched etc. het was heerlijk en gisterenavond hebben we het nog eens dunnetjes over gedaan. We komen er wel!
gelukkig kunnen we er nu ook een beetje over praten dus het komt wel weer goed.

Tigress

Tigress

30-05-2011 om 09:54

Single lady (ot)

Ik heb een nieuw draadje gestart hier. Daarin kun je kijken hoever ik ging om mijn (ex)man tegemoet te komen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.