Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Anoniem

Anoniem

01-04-2019 om 19:21

Stom. Ik lijk op mijn schoonmoeder. Ik maak geluid

Ik vond het zo vies vroeger. Mijn schoonmoeder stond op van de bank en ik hoorde haar vagina 'soppen'. Ja, lach maar. Want nu heb ik het ook! Wie herkent het en heeft er een oplossing voor?

Anoniem

Anoniem

01-04-2019 om 19:33

Toevoeging

Kijk. Mijn schoonmoeder was veel ouder toen ik dat hoorde. Veel te zwaar en ging naar eens in de drie weken onder de douche. Ik was vies van haar. Ze rook ook echt onfris. Dat geluid, hoe vies ook (of juist) paste bij haar.
Dus. What's wrong with me?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

01-04-2019 om 19:34

Nee!

Is dat ook weer zo’n leeftijdsdingetje wat ze je niet vertellen? Gelukkig herken ik het niet.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-04-2019 om 19:57

Geen idee

Zouden ze daarom inlegkruisjes uitgevonden hebben?

Marijne

Marijne

01-04-2019 om 20:10

beeld

Dit beeld krijg ik dus nu niet meer uit mijn hoofd......

Ik kan me er niks bij voorstellen en ook niet waardoor het veroorzaakt wordt.

Dees

Dees

01-04-2019 om 20:12

Nou

De boel wordt daar tussen de benen juist droger schijnt.

Soppen?

Nee herken het ook niet. Mijn zussen, collega's en vriendinnen soppen ook niet als ze opstaan. Dus geen soppende vagina's om mij heen.
Geen 1 April grapje?

juf Ank

juf Ank

01-04-2019 om 20:29

nou ja!!

Nooit iets van gemerkt, hoor.Weet je zeker dat he daarvandaan komt? Kan het niet iets zijn van blote huid die bij het opstaan langs elkaar schuift?

Anoniem

Anoniem

01-04-2019 om 20:30

Nee. Helaas geen 1 april

Kijk. Als je op je kop gaat staan en je komt weer in positie, snap ik het. Of bij een wilde vrijpartij. Dan zijn het scheten. Ja, gat, sorry. Maar dit is dus vocht. Ofzo. En inlegkruisjes draag ik al. Sowieso. Geen overmatige afscheiding though. Maar wél in de overgang.
Wat ís dit!
Als ik mijn schoonmoeder hoorde, horen mijn collega's mij toch ook 😳

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-04-2019 om 22:29

Naar de huisarts

Dan!

Trix

Trix

01-04-2019 om 23:20

Bekkenbodem

Inderdaad naar de huisarts en mogelijk naar een fysiotherapeut voor het verstevigen van je bekkenbodem. Althans, daar denk ik aan.

Watervrouw

Watervrouw

02-04-2019 om 01:09

He gatsie

Wil ik, net voor het slapen, nog even op OO lezen, krijg ik dit! Je omschrijft het wel plastisch: soppend. Jaren geleden toen 2 collega's terugkwamen van een training met een wel heel aantrekkelijke trainer liepen ze na afloop "soppend door de gangen". Ik viel toen bijna van mijn stoel en nu weer. Ik zie en hoor in gedachten van alles 😊.
Hoe vaak heb je dat dan?
Zou het iets te maken kunnen hebben met een verzakking? Hoop inderdaad ook niet dat dit een van die dingen is die ze nooit vertellen.

Miss

Miss

05-04-2019 om 16:00

Schedewinden

Is heel normaal hoor. Ik vond dit op internet:

Hoewel veel mensen bij vaginale winden vooral aan seks denken, ontsnappen dit soort scheten echt niet alleen tijdens het vrijen. Sterker nog: een schedewind - in officiële termen flatus vaginalis of farrulitas vulvae genoemd - kan je op ieder willekeurig moment ontglippen. Wel verhogen bepaalde sporten de kans om er per ongeluk eentje te laten. Denk aan ingewikkelde yogastandjes maar ook aan het doen van push-ups of crunches. Daarnaast komt het door hormonale veranderingen ook vaker voor bij zwangere vrouwen en vrouwen in de overgang.

Op z’n hondjes
De reden dat vaginale winden vaak aan seks gekoppeld worden, is simpel. Wanneer je seksueel opgewonden wordt, reageert je lichaam niet alleen uitwendig maar ook inwendig. De vagina wordt wat langer en doordat de baarmoeder zich een beetje opricht, ontstaat er een ruimte die zich kan vullen met lucht. Je vagina heeft daarnaast vouwen en rimpels, rugae genoemd, waarin die lucht als het ware klem komt te zitten. Penetratie, zeker als je het op zijn hondjes doet, pompt lucht naar binnen, iets wat natuurlijk ook het geval is bij het gebruik van seksspeeltjes of de vingers. Ook andere factoren spelen mee, zoals de soepelheid of nauwheid van de vagina, de vochtigheid, de diepte van de penetratie, de breedte van de penis en de intensiteit. Over het algemeen komt het meer voor bij vrouwen met een iets wijdere vagina.

Anoniem

Anoniem

08-04-2019 om 20:05

het zijn geen scheten (jeetje, wát een onderwerp...)

Maar het zijn dus geen scheten. Het is echt anders. Vind het zo jammer dat niemand het herkent...
Ik zit al een poosje na te denken hoe ik het moet omschrijven, maar ik kom niet verder dan het geluid dat je schaamlippen maken als ze van elkaar gaan. Het is meer een 'plopje' dan een scheet. Ach, zo klinkt het ook nog schattig.

Wat ik in elk geval niet ga doen, is ermee naar de huisarts. Hij ziet me aankomen. Dokter, mijn vagina maakt geluid... Die man gaat me echt niet serieus nemen. Want er lijkt niks stuk dat gerepareerd moet worden. Ik heb ook niet het idee dat het de bekkenbodemspieren zijn, want ben (nog geen fractie van) incontinent.

Nou ja. Ik denk dat ik er maar mee ga leren leven...

nemo

nemo

08-04-2019 om 21:37

schaamlippen

Dit lijkt mij iets wat te maken kan hebben met (relatief) grote buitenste schaamlippen. Wellicht is het door de leeftijd nog meer gaan hangen allemaal waardoor het wat gaat 'plakken' als je wat afscheiding verliest, en dat het een soort 'smakkend' geluid maakt als je beweegt? Heb je veel last van afscheiding? Misschien kan je dan daar de oorzaak vam achterhalen en wat tegen doen?

nemo

nemo

08-04-2019 om 21:40

geen overmatige afscheiding zeg je

maar met een inlegkruisje kan je dat soms niet goed zien/merken. Als je gewoon alleen katoenen ondergoed draagt (desnoods een paar keer per dag een schone) dan kan je beter zien/voelen hoeveel je verliest. Het kan best dat dat meer is dan je in de gaten hebt.

juf Ank

juf Ank

09-04-2019 om 10:29

ik denk dat je inderdaad

het geluid bedoelt wat je hoort als je nattig slijmvlies iets van elkaar gaat. het is eigenlijk een schaamlip-kusje!
Maar ik hoor dit alleen wel eens als ik naakt bent. Verder hoort niemand in je omgeving dat volgens mij. Ik denk eerlijk gezegd dat je er te veel op focused en het deels verbeelding is.

rutiel

rutiel

09-04-2019 om 12:25

Jamaar juf Ank

Anoniem geeft aan dat ze het wel degelijk altijd hoorde bij haar schoonmoeder die van de bank opstond. Dus helemaal verbeelding is het toch allemaal niet lijkt me.
Verder herken ik het probleem (gelukkig!) ook niet. Lijkt me bijzonder vervelend.

Guppie

Guppie

15-04-2019 om 19:10

Inlegkruisjes

Gewone inlegkruisjes kunnen het verergeren. Beter wasbare inlegkruisjes gebruiken. Weet niet of het soort ondergoed nog kan uitmaken. Zou ik elk geval katoenen ondergoed dragen en geen string. Misschien dat de soort kleding kan uitmaken. Strakker of minder strakke broek.
Bij problemen met je bekkenbodem hoef je zeker niet incontinent te zijn. Had zelf dat ik erg vaak moest plassen, door een slappere bekkenbodem.

Ik herken het wel

Ik ben blij dat ik dit lees, want ik voelde me ook al heel raar. Mijn jongste kind is 3. Bij mij is dit veranderd nadat ik moeder was. Een soppend geluid, klinkt heel vies, haha wat een onderwerp. Ja een soort tikje ofzo. Ik hoor het af en toe bij mezelf als ik bijv. opsta en ben echt bang dat iemand anders dit ook hoort. Ik dacht zelf dat het te maken heeft met een wijdere vagina, door de bevallingen. (1e dochter was 8 pond 😳)

Anoniem

Anoniem

28-04-2019 om 15:06

nee ik verbeeld het me inderdaad niet (en vlindervrouw)

Wat ik al zei, ik verbeeld het me inderdaad niet.
En ik hoef ook niet vaak te plassen dus denk eigenlijk niet dat ik het daar moet zoeken.
Ik heb (Nemo) inderdaad wel aardig grote schaamlippen. Ik wou dat het niet zo was maar dat heb ik ook al zo lang als ik weet en pas de laatste maanden maak ik geluid. Ik denk wél dat ik wijder ben geworden na 3 kinderen maar mijn jongste is al 15 dus die verwijding is al zeker zo lang aan de gang.
Ben wél blij dat er herkenning is, ook bij Vlindervrouw...
Vind het echt wel balen...

DG

DG

02-11-2019 om 15:40

Niet vreemd

Nee hoor ik herken het, ik heb dat wel eens gehad en ja je hoort idd een sopgeluid down under... Gênant.

Ik had dat toen ik veel squats deed bij sporten.... En eens daags na de menstruatie, ik stopte dan nog steeds een tampon in om soort van de boel dicht te stoppen 🙃 en dat hielp goed.

Het is niet zo regelmatig, dus ik maak me er niet druk om. Als het bij jou wel vaker is, probeer te kijken wanneer dat vooral is en anders de huisarts gewoon, daar is hij/zij voor!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.