Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Bloos

Bloos

30-01-2010 om 21:28

Therapie

Ik ben over de hoge drempel heen: ik heb gebeld voor een afspraak met een sexuoloog. Al sinds lange tijd zit ik met een probleem, namelijk dat ik angstig word van seks en met name de penetratie. Heb al zo vaak pijn gehad, zelfs als mijn man voorzichtig doet. Ik ben begin van de zomer bevallen via ks en heb vreselijk afgezien tijdens het uitstrijkje + baarmoederonderzoek, 6 weken erna. Sindsdien is mijn angst voor pijn alleen maar groter geworden met als gevolg dat ik de 'echte seks' niet meer durf te hebben. Zelfs als hij z'n vinger richting vagina beweegt, raak ik al lichtelijk in paniek. We houden het dus bij de alternatieven.
Nu zou ik graag willen weten of mij man ook (meer dan) eens mee moet gaan naar een 'sessie'. Ik heb namelijk het idee dat hij daar niet zo op zit te wachten omdat het meer MIJN probleem is, vind hij. Iemand ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bloos

Beste bloos,

Zelf heb ik ervaring met verschillende behandelingen vanwege vaginisme. Wat bij mij uiteindelijk het beste heeft geholpen zijn gesprekken met een seksuoloog in combinatie met bekkenbodemfysiotherapie. Ik ben in eerste instantie alleen naar het eerste gesprek met de seksuoloog gegaan (ik moest bijna altijd huilen als ik erover praatte en wilde dat liever 'alleen' met de seksuoloog bespreken). Per keer hebben de seksuoloog besproken of mijn man ook mee zou gaan. Wij hebben ongeveer 10 gesprekken gehad, waarvan denk ik vijf met zijn tweeën. Het was goed om samen er heen te gaan omdat we goede afspraken konden maken. Bijvoorbeeld eerst weer genieten van aanraken en vrijen en afspreken dat er geen penetratie hoeft te zijn. Later de afspraak dat hij even met zijn penis naar binnen mocht (alleen om te voelen en dan snel weer naar buiten. Zo is het steeds een stukje opgebouwd en was het na verloop van tijd mogelijk om kort penetratie te hebben.
Ik moet zeggen dat mijn man het nooit alleen als mijn probleem heeft gezien. Tuurlijk was hij niet heel blij met de situatie, maar hij leefde vooral erg met mij mee en wilde ook absoluut geen penetratie wanneer dit pijnlijk was. Ik weet niet hoe je het voor elkaar kunt krijgen, maar ik vind dit wel echt iets wat je als 'team' samen moet oplossen. Jij moet aan de slag, maar hij zal ook rekening met jou moeten houden en mee moeten doen met opdrachten en oefeningen die je thuis moet doen.
Ik wens je heel veel succes. Als je verder vragen hebt, hoor ik het wel.

MarV

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.