Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Verschillende verlangens


Vergeet in ieder geval niet dat de anticonceptiepil vaak enorm libido-verlagend is. Voor de één nog meer dan voor de ander. Ik zeg: stop daarmee en start (weer) met condooms.
Oh ja en ook veel meer kans op (lichte) depressie met de pil.

Ik zeg niet dat dit dé oplossing is hoor. Maar vlak dit niet uit, het grijpt enorm in.

Y123

Y123

14-07-2023 om 17:28 Topicstarter

Lexus schreef op 09-07-2023 om 12:07:

[..]

Ja maar that shit is on you natuurlijk. Het is aan jou om haar het vertrouwen te geven dat een massage niet op seks hoeft uit te lopen.

Ik zou zeggen: ga tantra doen. Waarbij haar tempo bepalend is. Helemaal wachten tot zij uit zichzelf komt tot initiatief en vervolgens tempo en handelingen mag bepalen. En intussen genieten van wat er wel is.

Saar76 schreef op 09-07-2023 om 12:12:

[..]

Hier wil ik even op reageren, want herken ik ontzettend. Als knuffelen of masseren de route met nog maar 1 uitweg wordt (namelijk seks), en je steeds het gevoel hebt dat je je partner teleurstelt als het niet tot seks leidt, ga je dus als die dingen vermijden. Althans zo werkte het bij mij.
Kennelijk ligt er iets scheef in de behoefte, wat op zich niet erg is, maar hierdoor kan je partner niet meer uit zichzelf opgewonden raken. Want jij bent waarschijnlijk altijd eerder en meer opgewonden. Terwijl zij daar nog niet is en ook niet weet of ze daar gaat komen. Dus de regie moet meer bij haar komen te liggen. Knuffelen en masseren moet dus eigenlijk zonder verwachtingen zijn.....zij moet weer gaan aanvoelen wanneer zij zin heeft en daar op kunnen acteren.

Ik herken ook het stuk dat zij niets tegen haar zin wil doen, dat komt mogelijk voort uit dat ze in het verleden te vaak vanuit pleasen toch is gaan vrijen terwijl ze er eigenlijk zelf geen behoefte aan had.

Het kan dus zijn dat je weken eerst alleen maar knuffelt en kriebelt voordat bij haar weer ruimte ontstaat om dat over te laten vloeien in vrijen. En dat er op andere manieren behoefte is aan intimiteit (niet lichamelijk), ik zou daar niet te snel aan voorbij gaan.

Lexus schreef op 09-07-2023 om 12:23:

[..]


Ja precies, een tijdje de 'regie' helemaal bij haar leggen, zodat haar sensuele en seksuele gevoel zich in vrijheid, zonder druk kan ontplooien.

Ik heb even alles laten bezinken en nagedacht over wat hier gezegd werd.

Eigenlijk is wat hierboven staat net het hele probleem. Sinds dat gedoe met haar manager-dus inmiddels ruim 4 jaar-ben ik geduldig, probeer ik niks te verwachten, leg ik de regie bij haar, en als we het doen probeer ik het zo fijn mogelijk te maken voor haar zodat ze er zeker geen spijt van heeft.

Maar tegelijk zet ik mezelf daar de hele tijd mee opzij, onderdruk ik mijn gevoelens, ga ik maar mee tv kijken terwijl ik eigenlijk wat anders wil om haar niet onder druk te zetten, enz. En dat kan je allemaal prima een tijdje, of een hele tijd volhouden, maar niet eeuwig.

Overigens is het ook niet zo dat ze niet opgewonden wordt of er niet van geniet. Ze geniet er wel van als het gebeurt en geeft soms zelf aan dat ze het gemist heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.