Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Yvonne

Yvonne

13-01-2016 om 07:20

Harderwijk

Vrijdag gaan we met z'n tweeën naar de Zwaluwhoeve. Vanwege de afstand gaan we donderdag al en slapen in een hotel in Harderwijk. We komen tegen de middag aan en nu ben ik op zoek naar iets om 's middags nog te gaan doen. Maar het is duidelijk buiten het seizoen. Het Dolfinarium is dicht en om gezondheidsredenen vallen wandelingen en actieve dingen af.
Nu ben ik verder aan het kijken want we kunnen natuurlijk ook op de route er naar toe wat leuks gaan doen. We zijn niet zo'n shoppers en houden wel van lekker eten, een film of een mooi museum. Paleis Soestdijk bij Amersfoort vond ik mooi maar dat is niet open op donderdag. Ik heb het Nationaal Militair Museum gevonden, dat lijkt wel wat maar ik hoop op nog wat ideeën. Wie heeft tips? We rijden via Den Bosch, Utrecht en Amersfoort naar Harderwijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Varen?

Vanuit Harderwijk kun je ook varen.
Bijvoorbeeld deze.
http://www.bus-idee.nl/InfopaginaHarderwijkRederijRandmeer.htm

"In de koudere maanden van het jaar maken wij het warm en gezellig aan boord,
tijdens een 2,5 uur durende tocht vanuit de haven van Harderwijk.
U kunt dan genieten van een heerlijk stampotbuffet of eventueel onbeperkt snert eten, terwijl u geniet van de skyline van Harderwijk en Zeewolde."

Wij staken vroeger weleens over naar Urk per boot, maar het is nu waarschijnlijk wat te koud om daar te wandelen.

Hortensia

Hortensia

13-01-2016 om 16:16

tips

Museum de Fundatie in Zwolle.

En volgens mij ben je op de dag af nog net op tijd voor een Marius van Dokkumtentoonstelling in het Stadsmuseum van Harderwijk! Ik zie net dat die verlengd is, dus er is een heel grote kans dat je mij er ook nog tegen het lijf loopt

Als je van de luchtvaartgeschiedenis houdt: het Aviodome bij Lelystad.

Kampen heeft ook een aantal interessante musea, zoals het ikonenmuseum.

Hattem ligt ook niet ver weg, daar is een leuk (nou ja, vind ik tenminste... ) Anton Pieckmuseum en volgens mij ook een bakkersmuseum.

Artilleriemuseum in 't Harde. Zelf niet geweest, wel van gehoord.

In Elburg (een snoepje van een vestingstadje, vooral hartje zomer erg mooi maar daar heb je nu niks aan) is een oude Sjoel met een museum over het Joodse leven in de provincie. Ik begrijp dat wandelingen er niet makkelijk inzitten, maar oud Elburg is werkelijk maar een paar honderd meter in doorsnede en echt een wandelingetje waard!

De openingstijden, prijzen en zo moet je zelf maar even googlen, dit is een beetje wat ik uit het hoofd weet.

Yvonne

Yvonne

15-01-2016 om 23:40

Geweest

En het is het Militair Museum geworden. Echt een aanrader. Heel mooi, enorm groot gebouw met een indrukwekkende collectie. Niet alleen voor jongetjes (alle leeftijden) met interesse in het leger Ik vond het ook machtig interessant. Jammer dat het zo'n slecht weer was want ze hebben een uitkijktoren maar daar zagen we nu niet door de ramen omdat die zo nat waren en omdat het zo'n grijs weer was. En buiten is ook nog heel veel te zien blijkbaar. Van de zomer gaan we nog een keertje terug.
Vandaag zijn we naar de Zwaluwhoeve geweest. De moed zakte me in de schoenen bij het zien van de hoeveelheid auto's en de rij binnen. Gelukkig ging het snel door en in de sauna viel het reuze mee. Het kruidenbad was vol de eerste keer dat we er in wilden maar verder hebben we overal plaats gevonden. De serveerster zei wel dat het erg rustig was voor een vrijdag dus ik neem zo maar aan dat wij geluk hebben gehad. Ook de Zwaluwhoeve is trouwens een aanrader. Mooi, schoon en vriendelijk personeel. Heel veel keuze in sauna's en andere zaken en dan zijn wij nog niet eens naar buiten geweest vanwege te slecht weer en omdat we watjes zijn. Er liepen namelijk wel heel veel mensen buiten rond.
Bedankt Hortensia en AnneJ voor de tips. Deze zomer gaan we nog eens terug want die boot lijkt me erg leuk en ik wil graag Anton Pieck en paleis Soestdijk zien. En goede ideeën heb ik nu in voorraad

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.