Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Kastanjes

Ja mensen, afgelopen zondag hebben we de eerste kastanjes geraapt. Nou zijn wij geen kastanjerapers (in de zin van heel gezin met grote plastic zakken en ongeschikte schoenen en ook verder gekleed alsof ze anders nooit in het bos komen - hoezo vooroordeel), maar nu is dus de tijd!

Vooral na een paar herfstige waaidagen...

Pepernoten lagen ook al weer in de winkel, die mogen van mij nog even blijven liggen, maar kastanjes, satéstokjes, tandenstokertjes en dan een kaarsje aan... reuze!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

07-09-2011 om 22:32

Kastanjes

Paardekastanjes, neem ik aan? Ze zijn vroeg dit jaar! Tamme kastanjes zijn meest later...

Wij rapen graag hazelnoten. Er zijn vaak plantsoenen waar die volop aanwezig zijn maar niet iedereen weet dat. Niks is zo lekker als een handje verse hazelnoten, dan zijn die dingen uit de winkel maar stukjes hout...

En binnenkort rozenbottels en vlierbessen!

Eigenlijk ben ik er nog nooit aan toegekomen, maar elk jaar neem ik me opnieuw voor iets lekkers daarvan te maken (het www staat vol recepten...).

Margriet*

Margriet*

07-09-2011 om 23:15

Belle

Hier kwam een buuf bij een andere buur al binnen met een potje jam van vlierbessen van dit jaar (hier is the big city maar dan wel in het buitengebied zeg maar).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.