Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Leuk museum kinderen onder 10 jaar?

Iemand een leuk idee?

amk

amk

18-02-2015 om 17:48

kinderboekenmuseum

in Den Haag
Of Escher in het Paleis ook in Den Haag
Villa Zebra in Rotterdam
Science Center in Delft

Moni

Moni

18-02-2015 om 18:29

Regio/provincie zou wel handig zijn

Of wil je heel Nederland aflopen?

Marie

Marie

18-02-2015 om 18:34

Katniss

Katniss

18-02-2015 om 19:01

Verschillende

Nemo, Amsterdam
Naturalis, Leiden
Zuiderzeemuseum, Enkhuizen
Museum van de twintigste eeuw, Hoorn
Openluchtmuseum, Arnhem
Verkademuseum, Zaanse Schans
Op ons lijstje staat nog Beeld en Geluid in Hilversum, maar daar zijn we nog niet aan toe gekomen.

Kikki39

Kikki39

18-02-2015 om 19:14 Topicstarter

Maakt niet uit

We komen zelf uit brabant

Tijgeroog

Tijgeroog

18-02-2015 om 19:19

Tilburg

In tilburg natuurlijk het natuurmuseum en het textielmuseum, allebei hele erg geliefd hier. Het historisch openluchtmuseum in Eindhoven. Slot Loevestein.

Moni

Moni

18-02-2015 om 19:57

Naturalis vonden mijn kinderen niets, blijkbaar andere interesse

Het volkenkundig museum in Leiden vonden ze wel leuk.
Of het oudheden museum in Rotterdam, weet de precieze naam niet maar.
Het Boerhave museum in Leiden blijkt ook heel goed te zijn voor kinderen, maar daar zijn wij nooit geweest.

Hanne.

Hanne.

18-02-2015 om 20:05

watermuseum

Het watermuseum in Arnhem was hier een groot succes.

En inderdaad nemo en naturalis. Teylers museum in Haarlem. En het spoorwegmuseum in Utrecht

Wat ook leuk was was om even in het rijksmuseum te gaan kijken naar de nachtwacht en dan doirnaar nemo (prijstechnisch alleen leuk met museumjaarkaart)

neteret mut

neteret mut

18-02-2015 om 20:57

een paar

assen, provinciaal/ stedelijk museum (weet het niet meer precies)
hunebeddenmuseum
afrikamuseum

interesse?

Hangt natuurlijk heel erg af van de interesse. Hier waren Naturalis, Corpus, Science Centre en het Scheepvaart een succes. Zoon wil nu naar het Anne Frankhuis in de voorjaarsvakantie (ze hebben het met school over WOII).

bieb63

bieb63

18-02-2015 om 22:10

het vroegere postmuseum

Nu heet het geloof ik het communicatiemuseum (Den Haag)

Site

https://www.museumkids.nl

Mijn kids vinden Nemo in Amsterdam geweldig. Museon ook erg leuk. Verder zou ik lekker neuzen op deze site en kijken wat bij jullie past

Kikki39

Kikki39

19-02-2015 om 07:56 Topicstarter

Bedankt alle

Ik zal eens gaan kijken wat ik van jullie ideeën leuk vindt

carootje

carootje

19-02-2015 om 08:49

Hier

onden ze het watermuseum in Arnhem erg leuk, en natuurlijk Nemo en Beeld en geluid. Scheepvaartmuseum Rotterdam.
wil binnenkort naar Aviodrome in Lelystad, lijkt me ook erg leuk.

Leuk om hier al die tips te lezen, weer genoeg inspiratie voor al die vrije dagen die eraan komen!

veel musea organiseren leuke activiteiten

Veel musea organiseren leuke activiteiten voor kinderen. In dit artikel (http://reizen-en-recreatie.infonu.nl/bezienswaardigheden/129750-musea-voor-kinderen-in-amsterdam.html)staan de vele musea in Amsterdam die regelmatig iets voor kinderen organiseren.

Uit ervaring weet ik dat de activiteiten in het Tropenmuseum en het Scheepvaartmuseum erg leuk zijn.

Tropenmuseum Junior nog tot en met zondag

Tropenmuseum Junior, nu over Brazilie, is nog tot en met a.s. zondag. Dan zijn ze dicht tot 1 september. Dan begint er een tentoonstelling over Marokko.
http://www.tropenmuseumjunior.nl/de-tentoonstelling/mixmax-brasil/

De kinderen krijgen eerst de kans om in een speciaal opgezet decor allerlei dingen voor te bereiden terwijl jij in het museum rondloopt. En dan later gaan ze voor je optreden en een rondleiding geven.
Ik kon vaak niet wachten tot die kinderen 6 jaar waren.
Ik heb het ook met neefjes en nichtjes gedaan, alle kinderen vonden het leuk om te doen.

Rijks is gratis tot 18! En tip mbt Anne Frankhuis

Ik las hierboven dat het Rijks heel duur is maar dat is gewoon gratis voor kinderen.

En het Anne Frankhuis is ongelooooflijk druk rond deze tijd. Je staat echt uren in de rij. Maar als je slim bent koop je vooraf kaarten met een timeframe, dan hoef je niet in de rij.

Het verzetsmuseum en Amsterdams museum is ook heel leuk met kinderen.

Vandaag (studiedag van school) was ik met dochter van 9 naar Museon. Dat vonden we ongelooflijk leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.