Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Rafelkap

Rafelkap

20-10-2011 om 08:29

Maandag studiedag, wat gaan doen met zoon van zes.

Het is nu herfstvakantie, maandag heeft oudste (6,5) een studiedag (althans zijn juf). Heb nog geen flauw idee wat we kunnen doen. In ikea had zoon geen zin. Ideeen?
Ik wil alleen de stad niet uit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

20-10-2011 om 09:00

Wandelen

Ik heb uit eerste hand gehoord dat het wel aardig herfstweer zal zijn. Wandelen dus! Wij hebben volgende week herfstvakantie en ik heb al een paar mooie bossen in gedachten. Misschien ben ik nog op tijd voor beukenootjes!

Als je de stad niet uit wil: er zijn vast ook wel parken waar je van de herfst kan genieten!

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2011 om 10:14

Van alles

Ik roep maar wat hoor: taart bakken, wandelen, inderdaad allerhande kastanjes etc rapen en er mee knutselen, biosje pakken.

Dances

Dances

20-10-2011 om 12:00

Naar de

bioscoop, zwembad, kinderboerderij, (overdekte)speeltuin, wandelen, fietsen.....

Rafelkap

Rafelkap

20-10-2011 om 14:28

Mmmm

Kinderboerderij is pas v.a. 13 uur open (en daar gaan we al vaak naar toe) en dan hebben we nog maar een paar uur, we moeten vanaf half 4 weer thuis zijn. Ik zoek vooral iets voor 's ochtends. Bioscoop is ook iets voor in de middag.
Ik ben een ramp in de weg te vinden, dus met z'n tweetjes in het bos is niet zo'n goed idee
Speeltuinen zal ik eens kijken hoe laat die open zijn, misschien eens een nieuwe.

Opruimen

alles waar hij te groot voor is (kleding, speelgoed etc) eens sorteren, foto's van maken en op marktplaats zetten of weg geven aan een goed doel.

foto's inplakken, hier liggen er nog foto's van 6 jaar geleden (toen we dus nog niet afdruktte in die albums zoals ik dat nu al jaren doe), ik vermoed dat die nooit dat mapje uit gaan komen.

hem een stapel reclamefolders geven en een sinterklaas verlanglijstje laten maken.

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2011 om 18:49

Welnee, dat doen wij al de hele week,zalig!

Rafelkap

Rafelkap

20-10-2011 om 19:16

Mmmm2

Net als mijn voorganger doe ik al meer dan genoeg aan qualitytime, het is nu ook herfstvakantie en we lanterfanteren al genoeg thuis.
Ben nog wel benieuwd naar ideeen a la Manda Rijn. Reclamefolders halen en een lijstje maken lijkt me leuk, foto's inplakken en opruimen vind ik wel erg nuttig maar heeft hij geen zin in. Het stomme is dat de winkels 's ochtends dicht zijn, en de musea ook. 1 museum is open, daar kunnen we (voor de zoveelste keer) weer heen gaan, evt. speeltuin, maar daar zijn nu niet veel kinderen... en..?

Nou ik wil nog wel wat

andere dingen verzinnen, maar eigenlijk heb ik nooit zo'n moeite om een verveeld kind aan het sorteren te krijgen, je moet ze een beloning in het vooruitzicht geven. Dus geld, om wel dat stomme dingetje (hier top model en alles op gebied van paarden) te kunnen kopen.

dus zoiets als marktplaats is hier wel een succes, eens in de zoveel maanden dan, want vaak moet je niet doen, dat vinden ze dan zo'n plicht.

Zwemmen is altijd erg makkelijk hier, dat zwembad ligt om de hoek en ze kan dan de lijst aan vriendinnetjes en gelegenheids-vriendinnetjes ( bellen, meestal is er wel ergens een ander kind te vinden wat zich verveelt, al dan niet met positief aandringen van de ouder die met dat kind op gescheept zit.

oh ja, boodschappen laten doen is ook een succes hier. laatst heeft ze pannenkoekenspul gekocht, hele opgave waar ze erg trots op was (terecht, best ingewikkeld, moest zelf alle ingredienten van het pak aflezen en de boel bij elkaar zoeken). En dan natuurlijk samen pannenkoeken bakken en eten als lunch.

of mee naar de ikea

of oude foto's kijken, oude video's van toen de oudste een baby was doen het hier ook goed op regenachtige dagen. En daarna de video's van de jongste want hie heeft al snel door dat dan haar aandacht en schattigheidswaardering wordt ondergesneeuwt door beelden van een wel heel erg schattige oudere zus als baby (die oudste was echt ongelovelijk schattig en out going).

Oh trouwens de ikea

vreselijke winkel vind ik het maar mijn beide kinderen vinden de ikea het hoogtepunt aan kindervermaak.

ze spelen met alles op de kinderafdeling, kruipen op bedjes, gaan van de glijbaan, bakken en koken in keukentjes, bekijken alle troep, proberen altijd ook nog iets van mij af te troggelen, gaan dan heel tevreden aan de stangen hangen en slingeren bij het restaurant, zijn dol gelukkig met de ketchup en mayo zakjes die vakkundig uitgeknepen worden, proppen dan het eten naar binnen WANT daarna mogen ze HET ikea ijsje zelf trekken.

oh ja de ikea, zodra ik richting uitgang wijs roept mijn jongste "NEE BLIJF KEA, BLIJF KEA".

ik ben met de oudste welgeteld 1 keer bij de Mc geweest wen dat vond ze vies. Toen vele jaren later nog een keer bij de Burgerking en toen zei dat kind "waar is het bestek, ze zijn de borden ook vergeten".

de vriendin en haar dochter die erbij waren hebben dat nog steeds als kreet als ze weer eens een vette hap halen

Tirza G.

Tirza G.

20-10-2011 om 22:36

Manda

Mag ik je even aan mijn boezem drukken? Ik heb toch zo de pest aan IKEA, maar schijn de enige op de hele wereld te zijn. Soms moet ik, met dochter. Wee mij.

Tirza

Vic

Vic

20-10-2011 om 22:47

Manda

Mijn kinderen hebben diezelfde passie. Toen jongste een dreumesje was heeft ze eens bij Ikea zo'n knuffelbeest uit het rek getrokken en ging er vervolgens tevreden op zitten sabbelen. Toen ik daar achter kwam was het ding al helemaal besmeurd dus moest ik het kopen. Het is nog steeds haar favoriete knuffel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.