Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

bertje1

bertje1

19-08-2014 om 13:27

nog meer in utrecht?

Ik ga morgen of overmorgen naar het universiteitsmuseum in utrecht (is dat leuk??); is er nog meer te doen daar ergens?

Jessica O

Jessica O

19-08-2014 om 13:32

hortus?

Of bij mooi weer lekker aan het water bij de grachten

Druif

Druif

19-08-2014 om 15:20

Leuk

Ik vind het universtiteitsmuseum leuk. Vooral het bleuland kabinet vind ik geweldig. Mijn kinderen durfden daar niet in, maar die vonden de experimenten ruimte weer erg leuk en het rariteiten kabinet.

De domtoren beklimmen is ook erg leuk. Moet je wel goed ter been voor zijn.
Langs de grachten eten/lunchen/borrelen is ook leuk. En waterfietsen. En gewoon door de stad wandelen. En van speelklok tot ... (kan niet meer op de naam komen). Dat vinden wij ook een leuk museum.

Winkelen vind ik leuk in de Lijnmarkt en omgeving. Niet in Hoog Catharijne.

Mijntje

Mijntje

19-08-2014 om 15:29

kleine dom

Wij gaan ook een paar keer per jaar naar het universiteitsmuseum. De hortus is idd ook leuk, maar een eindje verder.
Hoe oud zijn je kinderen? Vlakbij het universiteitsmuseum is speeltuin 'de kleine dom'. Spoorwegmuseum is ook leuk en op loopafstand, of centraal museum (en de Twijnstraat).

Pien

Pien

19-08-2014 om 15:51

Druif

Van Speelklok tot Pierement heet dat museum. Ben ik als kind geweest, was toen erg leuk. Ik wil er ook eens met mijn kinderen heen.

bertje1

bertje1

20-08-2014 om 09:16

tussen 10-15

zijn de kids

Egel

Egel

21-08-2014 om 20:05

te laat (en: Mijntje)

Te laat voor een reactie zie ik. Was het leuk Bertje?

Mijntje: ik denk dat je niet Hortus bedoelt, maar de Botanische tuin, die wat verder ligt (die ligt namelijk in De Uithof, paar kilometer ten oosten van het centrum).
Want de 'oude' Hortus van het universiteitsmuseum is ook leuk en je kunt er in het weekend rondleidingen krijgen, nu nog. Die Hortus is gewoon de tuin van het museum. Je kunt daar ook wat gaan drinken, of de kassen in. Ook zal de lelie van de Victoria Amazonica een dezer dagen bloeien in de avond, dan gaat de tuin speciaal open 's avonds.
Zie http://www.universiteitsmuseum.nl/te-zien-en-te-doen/oude-hortus

Of je kunt naar een concert binnenkort: http://www.hortusfestival.nl
(nee ik werk er niet hoor, ik vind het gewoon leuk daar).

Mijntje

Mijntje

22-08-2014 om 08:00

Egel

Ik vind allebei leuk. De oude Hortus ken ik al lang, de botanische tuin nog twee keer geweest, prachtige vlinderkas daar. Ik haal ze ook altijd door mekaar

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.