Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Witte kleding en zweten

Het begint nu weer “lekker” warm te worden, nauja lekker.. 

Ik ben iemand die best veel zweet. Echt wel veel. Nu heb ik vaak als ik een hemdje/t shirtje aan heb en we gaan wat actiefs doen dan zie je al echt wel goed dat ik aan t zweten ben. Nou waren we gisteren de tuin hier aan het doen. Nieuwe plantjes erin zetten enzo. Onze tuin staat overdag VOL ik de zon. Dan heb ik een wit hemdje aan, en ook dan zweet ik me kapot. Vooral op me rug en onder me borsten. Maar dan schijnt me witte hemd ook echt door omdat hij nat word. Thuis maakt dat me weinig uit maar het is me ook al eens gebeurt dat we naar de luchtmacht dagen gingen (met 30 graden) en ik ook een wit hemdje aan had en dat ie daar door scheen. Niet heel fijn. Iemand hier een oplossing voor? 


Een donker hemdje aan doen? Je zweet toch wel dus dan zie je het in ieder geval niet.

1968 schreef op 13-05-2024 om 17:22:

Een donker hemdje aan doen? Je zweet toch wel dus dan zie je het in ieder geval niet.


Dit ja, donkere kleuren dragen

Fleur_moeder

Fleur_moeder

15-05-2024 om 17:06 Topicstarter

Moree schreef op 14-05-2024 om 05:35:

[..]


Dit ja, donkere kleuren dragen

Ja maar een keer wit ofzo is ook wel leuk toch? 

Fleur_moeder schreef op 15-05-2024 om 17:06:

[..]

Ja maar een keer wit ofzo is ook wel leuk toch?

Niet echt eigenlijk maar ik hou gewoon niet zo van wit.

Is er wellicht ook nog iets te doen aan het overmatige zweten? Weleens met de huisarts besproken?

Er zijn speciale en ook medische deodoranten te verkrijgen (via de apotheek met of zonder recept). Is het echt ernstig ga dan naar de huisarts voor oplossingen. Overmatig zweten kan andere oorzaken hebben en zorgen voor tekorten in het lichaam. 

Daarnaast andere kleuren dragen. Niet meer volledig dit (patroon of print). Of een huidkleurig topje met een wit shirt erover (en dan niet strak). 

ik doe wel eens een hydrofiele luier over mijn borsten en dan mijn bh aan om zweet op te vangen onder en tussen mijn borsten. Dat ziet er bij een strak wit hemdje natuurlijk een beetje gek uit maar die draag ik ook niet meer sinds ik de twintig gepasseerd ben. Misschien iets wijdere tops of met print, dan kan het wel. 

Of wel wit dragen maar dan de broek of rok in het wit. Draag je wel natuurlijke materialen zoals katoen, linnen en wol? Als ik synthetische materialen draag zweet ik ook, vooral als de zon op de kleding brandt.  

Ik vind talkpoeder soms wel helpen, dan voelt het allemaal niet zo nattig. Maar ik weet niet hoe dat is als je echt veel zweet, dat zou je, als je thuis bent, wel eens kunnen proberen. En anders zou ik misschien een wit t-shirtje met korte mouwen dragen onder de witte bloes en een extra wit t-shirtje meenemen. Dan kan dat shirtje het zweet opvangen en kan je halverwege de dag even van t-shirt wisselen. En ik zou het inderdaad bij katoenen kleding houden zoveel mogelijk.
En inderdaad eens navraag doen bij de huisarts of op zoek naar die speciale deodorant.

Fleur_moeder

Fleur_moeder

16-05-2024 om 14:49 Topicstarter



Onder me oksels heb ik geen problemen daar heb ik al iets voor. En is alleen als het boven de 20 graden is dat het zo extreem is.. 

Het zijn ook geen hele strakke hemdjes misschien iets minder wit dragen maar dat zweten houd ik natuurlijk wel wat best vervelend is. Wat trekken jullie aan als het warm is (en weet dat je gaat zweten) maar wel een beetje fatsoenlijk moet kleden dus geen sport kleding enzo

Als het netjes moet: een loszittende katoenen/linnen/viscose bloes met grove print (grote cirkels, vlekken of bloemen). Door het materiaal verdampt het zweet beter en door de print zie je eventuele zweetplekken niet.

eigenlijk zou het een combi van die twee moeten zijn

Fleur_moeder

Fleur_moeder

28-05-2024 om 11:48 Topicstarter

ik zal eens kijken, maar zit dat wel lekker als er iets in je bh gaat? 

Fleur_moeder schreef op 28-05-2024 om 11:48:

ik zal eens kijken, maar zit dat wel lekker als er iets in je bh gaat?

Ik vind het een verademing dat de bh droog blijft. Als mijn doek nat wordt vervang ik het. Als ik met een natte bh blijf rondlopen krijg ik rode irritatielijnen onder mijn borsten en voelt niet fijn een natte bh. Ik heb zware borsten dus loop bijna altijd met bh, liefst ooksnachts anders wordt het onder mijn borsten een zwembad. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.