Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

4 maand oud op de camping

hoihoi

Wij vertrekken binnen een 2 maand een weekje naar Barcelona op de camping met onze zoon van 4 maand. Wat zijn zo de typische dingen die de ouders bij de eerste keer vakantie vergeten? 
Zou ik met onze zoon van 4 maand al even in het openluchtzwembad kunnen indien het weer dit toelaat of is dat te vroeg? 😄

Mijn zoon mocht meedoen met babyzwemmen toen hij 11 weken oud was dan had hij voldoende prikjes gehad. 

Decembermamma schreef op 12-07-2023 om 07:33:

Mijn zoon mocht meedoen met babyzwemmen toen hij 11 weken oud was dan had hij voldoende prikjes gehad.

Bij sommige zwembaden is er al babyzwemmen vanaf 6 weken.

Met 4 maanden kun je wel in een buitenbad. Wel even de temperatuur controleren en sowieso niet langer dan een half uur bij warm water en afhankelijk van hoe koud het is, 10-15 minuten in kouder water. Zeker als hij het niet gewend is.

Je vraagt wat je niet moet vergeten - dat hangt ook erg van je kind af. Mijn jongste had een heel gevoelige huid. Andere luiers dan Kruidvat gaven verschrikkelijke uitslag - dus bij ons gingen toen ruim voldoende luiers mee voor de hele vakantie. Oudste was lastiger met (fles)voeding, dus daar zorgden we voor een goede voorraad van poeder.
Maar voor de rest - in Barcelona zijn ook baby's dus babyspullen zullen ook daar verkocht worden
Alvast veel plezier!

Op vakantie heb je de spulletjes nodig die je thuis ook nodig hebt. Waarschijnlijk ben je veel bezig met hem uit de zon te houden dus een parasol of windscherm is handig. Smeer hem ook elke dag goed in, ondanks dat hij niet in de zon komt.
In het zwembad zou ik niet doen. Dat water is echt te koud en hij vindt er waarschijnlijk niets aan. Veel gedoe voor 5 minuutjes in het water (wel leuk voor de foto).

Gewoon datgene meenemen wat je thuis ook nodig hebt en als je iets vergeten bent hebben ze dat daar vast ook want ook daar worden baby's geboren.
Houd je baby uit de zon, goed insmeren, zwembad kan, maar niet te lang. Baby's koelen heel snel af omdat hun lichaamsoppervlak heel groot is in verhouding tot hun lichaamsinhoud. 

Fijne vakantie alvast! 

Ik zou een opblaasbaar badje meenemen. Je hebt opblaasbare babybadjes en gewone mini-zwembadjes. Kan je daar je kind in zetten zonder een zwembad te hoeven riskeren. In de verpakking nemen ze amper ruimte in. Als ze eenmaal in gebruik zijn, krijg je ze nooit meer zo klein opgevouwen als ze ooit waren, maar ook dan nog nemen ze niet veel plaats in. 

De meeste ouders vergeten rekening te houden met de baby en gaan er maar vanuit dat de baby zich wel aanpast.

Temet schreef op 12-07-2023 om 13:55:

Ik zou een opblaasbaar badje meenemen. Je hebt opblaasbare babybadjes 

Wij hebben er eentje gehad van Nijntje (badkuipje). Was inderdaad handig. Maar....toen kon de baby wel al zitten. Met 4 maanden kunnen ze dat toch nog niet? Je kunt wel het water zo warm maken als nodig, maar spartelen met de beentjes en onder water gaan is er niet bij. Het is alleen maar vasthouden om even af te koelen. Maar afwisselen met het zwembad kan altijd; dat ding neemt toch weinig ruimte in als er geen lucht in zit, dus als je met de auto gaat kun je het altijd meenemen.

Nee, zelfstandig spelen in zo'n badje zit er met 4 maanden inderdaad nog niet in. Dan nog lijkt zo'n badje me handig (de badkuipvariant dan met name) om Ukje in te badderen. En dat kan dan lekker met schoon water in alle rust bij de eigen tent. 

Met vier maanden heeft je kind überhaupt nog niet zoveel aan vakantie-activiteiten. Als hij zijn ouders bij zich heeft, lekker kan slapen en op tijd eten krijgt, heeft hij het het best naar zijn zin.

Temet schreef op 12-07-2023 om 14:45:

Nee, zelfstandig spelen in zo'n badje zit er met 4 maanden inderdaad nog niet in. Dan nog lijkt zo'n badje me handig (de badkuipvariant dan met name) om Ukje in te badderen. En dat kan dan lekker met schoon water in alle rust bij de eigen tent.

Daar heb je dan weer drijvers voor (ook opblaasbaar) waar je de baby op legt en een beetje door het water laat zwieren.

Althans, die gebruikten wij voor jongste (nu 14 jaar) om samen mee in bad te zitten. 

Een badje lijkt me wel echt nodig want dikke kans dat het onaangenaam warm is. 

Gewoon meenemen wat je thuis ook voor je kleintje gebruikt en dan misschien een extra hoeveelheid. Ik zou ook een thermometer en paracetamol zetpillen meenemen mocht die een keer niet zo fit zijn.
Voldoende flesvoeding, luiers, billenzalf, iets tegen muggensteken, zonnecreme, hoedje, parasolletje, waterflesjes, flessenwarmer, misschien iets van een kleine ventilator mocht het erg warm worden. Speelkleed voor op de grond.
Veel plezier alvast.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.