Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mare

Mare

19-05-2018 om 22:12

60e verjaardag met gezin vieren: citytrip, maar wat is leuk&betaalbaar?

In augustus word ik 60.
Het lijkt me geweldig om dat met ons gezin, 5 personen, te vieren met een city-trip. Kinderen zijn al uit huis, dus extra bijzonder om weer samen te zijn. Liefst city-trip, zodat we ook eea kunnen ondernemen.

Ik dacht aan Sevilla, of Alicante, al erg leuke apartementen gevonden maar schrik van de prijzen vd vliegtickets, tussen 240 en (ruim) 300 pp. En deels nog ongelukkige vluchttijden ook. Had gehoopt rond de 100,- pp.

Iemand hier een leuke suggestie voor bestemming, met dus wat goedkopere tickets?
Liefst een plaats waar we niet al, gezamenlijk of apart, geweest zijn. Londen, Barcelona, Marrakech, Berlijn en Copenhagen vallen daardoor af.
Maar er zijn vast nog veel meer leuke bestemmingen waar ik nu niet op kom. Lfst dus met wat leuks te bezoeken, leuk oud centrum, terrasjes/restaurants, dat je bv een fietstocht kan doen of zo..

Ik hoop op reacties, alvast bedankt voor het meedenken!
Mare

Lente

Lente

19-05-2018 om 22:22

Ik denk aan: Praag, Pisa, Antwerpen, Florence

Veel te zien, niet te groot, tickets niet duur, oud centrum, fiets niet nodig want je kunt het lopen (ik weet niet of dat ook voor Florence geldt).

Domburg?

Domburg?

Eva

Eva

19-05-2018 om 22:48

Madrid

Daar zijn wij pas nog geweest juist omdat de vlucht goedkoop was en ook de appartementen prima betaalbaar. Wij vonden het een hele gezellige stad.

margaretha

margaretha

19-05-2018 om 23:02

brugge?

moet ook mooi zijn

Reizigste

Reizigste

19-05-2018 om 23:15

per se vliegen?

Willen jullie per se met het vliegtuig? Zo ja, wat is daarvan de reden?

Maar goed, indien met het vliegtuig, zijn leuke opties (ik weet geen prijzen, ca. 3,maanden van tevoren geeft volgens mij de beste prijzen):
Lissabon (super leuke stad!) Rome, Napels, Madrid, Budapest, Praag, Stockholm, Dublin.

Als toch met de auto: Parijs, Brussel, Gent (heel leuk!), Brugge. Lille schijnt leuk te zijn, maar niet uit eigen ervaring.

Reizigster

Reizigster

19-05-2018 om 23:16

Istanbul

En natuurlijk Istanbul.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-05-2018 om 02:25

Kopenhagen

is volgens de verhalen van anderen erg leuk.

Mia9

Mia9

20-05-2018 om 16:47

Edinburgh?

Lissabon? Leuk vooruitzicht, succes met zoeken!

vlinder72

vlinder72

20-05-2018 om 16:57

Vluchten

Je kan ook eerst gaan zoeken naar betaalbare vluchten. Data prikken en steeds een andere stad opzoeken.

Vind je iets dan kijk je daarna of je die stad iets vindt.

Mijn dochter en ik hebben vorig jaar op die manier een stedentrip gevonden. Relatief goedkope vluchten gingen toen naar Edingburgh, glasgow, Bergen, Kopenhagen, Wenen etc. Maar sommige steden vielen voor ons weer af omdat de vlucht wel goedkoop was maar het verblijf juist weer veel duurder. Zo kan je goedkoop op Edinburgh vliegen maar wij vonden het verblijf daar duur. Porto en lissabon is weer duurder vliegen maar weer veel goedkoper verblijven.

Reizigster

Reizigster

20-05-2018 om 17:03

vluchten

Nogmaals de vraag of je er se wilt vliegen. Scheelt en stuk als je met de auto kan (ook qua milieubelasting, mocht je dat nog aanspreken).

Maar zo ja, dan is misschien een idee de low cost carriers zoals Easyjet en Ryan Air en Transavia (als jullie met kleine koffertjes kunnen reizen) voor goedkope bestemmingen hebben.

Of inderdaad gewoon bij Cheaptickets of Vliegtickets of zo'n site allerlei bestemmingen te vergelijken

Guera

Guera

21-05-2018 om 09:26

Surprise

Voor de echt goedkope tickets ben je veel te laat. Dan moet je minimaal half jaar vantevoren boeken.
Alicante in augustus is verzengend heet. Wil je perse in augustus?
Hema heeft surprise tickets.
Je kunt dan aangeven wat je niet wil en dan hoor je tijdje vantevoren wat het wirdt. Daar zitten verrassende dingen tussen zoals krakau , Riga etc. Is incl accommodatie en kost 100 euro p.p ofzo.
Ik hoor er best goede verhalen over.
https://tickets.hema.nl/tickets/74/vakantie/773/3-daagse-vliegreis-naar-een-verrassingsbestemming

Tihama

Tihama

21-05-2018 om 09:49

Hoe lang

Hoe lang wil je gaan?
Moet het in augustus?

Een citytrip in een zuidelijk land in augustus lijkt me namelijk wat minder. De zuiderlingen ontvluchten niet per ongeluk hun bloedhete steden.

Florence is altijd stervensdruk in het hoogseizoen. Trouwens ook in het laagseizoen.
Maar in de schoolvakanties zou ik er echt wegblijven.

Madrid lijkt me geweldig, maar beslist niet in augustus.

https://mooistestedentrips.nl/stedentrip/hannover#beste-reistijd-hannover
Daar ben je in 4 uur met de trein.

Of met de boot naar Schotland, nachtboot nemen en dan door naar Edinburgh met een auto langs de kustlijn. Of vliegen, dat kan ook.

Overigens: behalve Florence ben ik zelf in geen enkele van deze voorstellen geweest, maar ze staan op mijn verlanglijstje

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-05-2018 om 10:06

Is er geen aanhang?

Nogal off-topic maar ik vroeg me ineens af of je kinderen geen aanhang hebben en of zij het wel leuk vinden om zonder hen weg te gaan.
On topic, vluchten van 100 euro heb ik ook nog nooit gevonden, ook niet buiten het seizoen. Je kunt tegenwoordig wel voor weinig met de Thalys naar Parijs, dus ik zou daarvoor gaan. Of met de auto naar Gent, echt een leuke stad.

Reizigster

Reizigster

21-05-2018 om 10:08

Guera

Wat een leuke actie van de Hema.

Jammer dat ik al op zoveel bestemmingen geweest ben (hoewel ik uit de top 10 3 of 4 bestemmingen niet ken en van Timisoara nog nooit gehoord had . Ben dan wel bang nogmaals naar een stad te gaan waar ik onlangs geweest ben of niet nog een keer naar toe wil (of beter gezegd, terwijl ik liever naar iets nieuws ga).

Ik hoop dat TS zich nog snel meldt over of ze per de wil vliegen en in welke periode ze willen gaan.

Inderdaad, in augustus zou ik niet naar die warme zuidelijke steden gaan. Was een keer in augustus in Sevilla, prachtige stad!, met 40 graden. Heb ter verkoeling een biertje gedronken (ik ben geen bierdrinker maar was zo warm dat ik daar behoefte aan kreeg) en kreeg vervolgens onwijze hoofdpijn.

Valkenburg

Aantal jaar geleden een fijn weekend gehad in Valkenburg en omstreken.
We gingen eerst fietsen in de mergelgrotten; bikegrotten.
Daarna naar thermea 2000 en heelijk in badjas rondgewandeld, gezwommen en genoten. We sliepen in thermea 2000. De volgende ochtend hadden we, nog steeds in badjas, een heerlijk ontbijt met uitzicht over de Limburgse heuvelrug.. daarna weer gezwommen.
‘Smiddags met de stoeltjeslift naar de top van de Wilhelmimatoren en genoten van de rust, uitzicht en een stuk vlaai. De durfallen gingen met de rodel naar beneden dalen.
s avonds heerlijk gegeten bij een Grieks restaurant.

Soms kan je teveel willen om nog van elkaars gezelschap te kunnen genieten.

Klein houden

Ik zou niet per sé een vliegtripje uitzoeken. Ik weet niet uit welke regio je komt, maar in NL zijn ook erg leuke steden. Of Keulen, Hamburg, Antwerpen, Gent, Hasselt, Leuven, Brugge? Of juist iets in de buurt van de stad, scheelt meestal ook wel kwa kosten. Dan kun je best een dagje naar die leuke stad in de buurt, maar daarnaast ook fietsen huren of in de natuur wandelen of wat er dan ook te doen is. Met een groep in een stad rond banjeren vind ik persoonlijk helemaal niet fijn, dat doe ik dan liever met mijn partner of een vriendin.
Ben het wel eens met de laatste opmerking van Flanagan. Het gaat om elkaars gezelschap, dus het hoeft niet groots te zijn. Maar een kleinschalige activiteit ertussen is natuurlijk wel een leuke afwisseling (boottochtje, plaatselijke museum bezoeken, midgetgolf, tour met een gids, etc).

Phryne Fisher

Phryne Fisher

22-05-2018 om 17:50

Dus

Wat wordt het?

Anke

Anke

23-05-2018 om 10:36

Parijs!

De stad van de liefde, veel te bekijken, lekker eten en snel te bereiken met de trein. Soms zijn de eersteklastickets dezelfde prijs als tweede klas en dan wordt het echt een feestje met kranten en gratis ontbijt/lunch aan boord.

Mare

Mare

27-05-2018 om 20:36

Nog niet helemaal besloten, maar het wordt waarschijnlijk...

... Praag!
Geweldig, zoveel reacties en suggesties. Heb avonden virtueel door Lissabon, Edinburgh, Istanbul, Copenhagen etc. gezworven op zoek naar (prijzen) vliegtickets, en een passend apartement. Soms paste het een niet want prijzen apartementen duur (bv Edinburgh), of tickets op ongelukkige tijden.
Ik ben ook wel wat laat...

We haddn andere plannen maar door verdrietige familie-omstandigheden is er geen behoefte aan een feest. We willen er met z'n 5-en even helemaal tussen uit, en ik wil op mijn verjaardag niet thuis zijn. Het moet dus wel in augustus, waarbij het idd een nadeel is dat een citytrip naar een wat zuidelijker land wel heel warm kan zijn.
Dus ja, wel vliegen. En, met schoonzoon hoor, die hoort natuurlijk bij de familie. Dochter 2 heeft nog geen partner.

Tickets Praag zijn ca 150 euro, en er zijn een aantal erg leuke appartementen. Man en ik zijn er ooit geweest, in januari met sneeuw. Geweldig leuke stad, dus heel leuk om in de zomer terug te gaan.
Superbedankt voor het meedenken! En (o.a.) Edinburgh, Lissabon, Sevilla en Madrid staan inmiddels op het lijstje om nig eens met zn 2-en te doen!

Groet,
Mare

hkh

hkh

22-06-2018 om 13:38

Valencia !

Niet voor augustus want inderdaad erg warm maar ik vond het daar helemaal geweldig !

Praag alleen in de winter geweest maar het is zo'n mooie fantastische stad, Brno in Tjechie is ook de moeite waard maar meer voor een dagje

Praagster

Praagster

22-06-2018 om 13:50

Praag

Praag is pra(a)chtig. Ik was er in de jaren '80. Toen vond ik al: de geschiedenis houdt nooit op hier

Helaas

Ik had je willen adviseren om de trip af te sluiten met een bezoek aan krizik's fountain. Helaas is deze definitief (lijkt het) gesloten. Het was spectaculair mooi (ook zonder life-muziek).

Tsjor

Marinade

Marinade

23-06-2018 om 10:33

Lommerrijk Praag-tipje

Heerlijke stad Praag, ik was er afgelopen herfst en begin jaren 80 ooit met school. Praag is vast ook lekker warm in augustus, dus mocht je zin hebben in verkoeling en rust: dan met de tram naar het Vysehrad-fort. Heel groen en rustig met een prachtig uitzicht op de oude stad en de Moldau. Wij kregen de tip toen van de (Nederlandse) jongen met wie we een stadswandeling hebben gelopen. Da’s ook nog een tip. Fietsen in Praag leek me wat minder, met al die kasseien.
Veel plezier

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.