Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Alleen rijden - overnachten?

Ik ga binnenkort 830 km rijden met 2 kinderen van 3 en bijna 6 jaar oud. Zit nu te twijfelen of ii het in 2 dagen zal doen..
Heb het al eens in 1x gehaald, maar toen had ik wel een bijrijder die de kinderen een beetje hielp (maar die reed dus niet).

Misschien lukt het prima, maar als de man met de hamer opeens langskomt, moet ik stoppen en zonder plan is dat misschien niet zo verstandig. Ik wil ook niet doorracen en ongelukken gaan maken.
Man zegt: gewoon gaan, komt wel goed, een hotel brengt ook stress en onrust met zich mee.

Wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-07-2012 om 16:37

Kan wel

Als ik in twee keer 1000 km rijd, plan ik meestal 800 km op de eerste en 200 op de tweede dag. Vorig jaar had ik 2 x 500 gedaan, en dat viel me de tweede dag echt tegen. Toen kwamen we in de file, waardoor we pas laat in de middag op de vakantiebestemming kwamen. Je moet gewoon niet te vroeg vertrekken, zodat je normaal kunt slapen en uitgerust bent. Als je dan rond 08.00 uur vertrekt ben je tegen het avondeten op de plaats van bestemming. Een hotel hoeft trouwens ook geen stress te geven. Ik maak altijd een tas met alle overnachtingsspullen en de tassen met speelgoed van de kinderen gaan mee het hotel in, dus we komen die tijd prima door (ook toen ik nog een peuter had).
Het lijkt nu net of ik iets tegenstrijdigs zeg, omdat 2 x 500 me tegenviel, maar dat was omdat ik had verwacht dat twee keer 500 'makkelijk' zou zijn, en in de praktijk verschilt het dus niet zoveel. Bij een lange ruk op de eerste dag en een klein stukje op de tweede dag, is vooral de tweede dag erg prettig. Maar als je het in een keer doet, is 800 helemaal niet zoveel anders dan 500. Hangt ook een beetje af van je bestemming, want Zuid-Frankrijk op zwarte zaterdag is weer een heel ander verhaal

Flora B

Flora B

10-07-2012 om 21:48

Waar heen en wanneer?/

Dat is inderdaad belangrijk, is het een zwarte zaterdag, dan kan je het vergeten om een overnachting lastminute te krijgen. Is dat het niet, dan kan je vast wat mogelijkheden zoeken, voor als je het toch niet trekt. Schrijf de adressen en telefoon nummers op van potentiele overnachtingen.
Ik zou de verdeling ook niet precies in het midden doen, het is heerlijk om de 2e dag maar kort te rijden en fit aan te komen.

Vertigo

Vertigo

10-07-2012 om 21:53 Topicstarter

Vic

Thx. Ja, ik dacht ook eerst een langer stuk te doen, bijv 600 km. Maarja dan kan ik net zo goed doorrijden
Ik denk dat ik toch maar doorrijd. Stiekem heb ik ook gewoon zin om eerder te vertrekken! Ik zag ook een leuke camping in Belgie met buitenzwembadje enzo, maar ja, als het pestweer is, zit je dan ook.

Ik zal gewoon maar geduld hebben en thuis nog iets nuttigs doen..
En morgen ga ik een lading instant-afleiding-frutseltjes voor onderweg inslaan. En snoep

Vertigo

Vertigo

10-07-2012 om 22:37 Topicstarter

Flora-zwarte zaterdag

Zou het vrijdag al extra druk kunnen zijn qua vertrek? Dan kan ik misschien toch beter donderdag gaan..
Ik ga door frankrijk via luxemburg en belgie.
Door duitsland kan ook maar is 150 km extra. Wel even snel, ivm autobahn maar ik vind frankrijk toch fijner.

Kan nu nog voor 45 euro een 3 persoonskamer boeken.. Dat kan dan vast ook nog wel, vanaf een macdonalds daarvoor ofzo

app-sent

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

11-07-2012 om 00:42

Hangt er van af

Als je gaat kamperen zou ik het in twee keer doen. Je komt anders laat aan en dan moet je de hele bups nog gaan opzetten. Voor iets en kant en klaars maakt het niet uit. Bij een overnachting regel ik altijd een hotel en heb ik een tas apart met slaapspullen en bikini's. De auto laat ik verder ingepakt staan. Die afstand is goed te doen, neem op tijd je rust, eet en drink goed en gebruik weinig snelle suikers. Ik heb ook weleens de auto aan de kant gezet voor een powernap. Alles op slot, dvd voor de kinderen en even de ogen dicht. Goede pauzes buiten de auto houden werkt ook goed. Ik ga uitgebreid picknicken met de kinderen, na drie kwartier stap je helemaal 'vers' in de auto.

Rosa van der Zanden

Wel vroeg vertrekken

Zoveel mensen, zoveel meningen...

Ik zou dus wel op tijd vertrekken, rond een uur of 5 's ochtends ofzo. Dan is het nog relatief rustig op de weg en zit je om een uur of acht al in Luxemburg of ben je er net uit. Zelfs met riante pauzes zou je dan ergens om 16.00 uur op de plaats van bestemming moeten zijn.

Heb je in Google maps gekeken hoeveel uur rijden jouw 800 km zijn?

Chris

Maylise

Maylise

11-07-2012 om 12:14

800 km zou ik in een keer doen. Ik zou dan wel vroeg weggaan zodat je inderdaad goed opschiet. Dat hangt natuurlijk van persoonlijke voorkeur af maar ik vind het altijd fijn als het nog maar 9 uur is en je hebt er al een flink stuk opzitten. Overigens heb ik het ook wel eens anders gedaan. Pas laat weg na de files (rond 10 uur). Dat is handig als je de avond daarvoor niet goed hebt geslapen. Met hele kleine kinderen vind ik vroeger weggaan fijner. Ze zijn toch al vroeg wakker en met wat geluk slapen ze in de auto nog even. Daarnaast ben je eerder op de bestemming en dat is ook wel fijn. Zeker als de reis tegenzit en je er langer over doet is het fijn om wat speling in je dag te hebben. Met grotere kinderen is dat minder belangrijk want die zijn flexibeler.

In twee keer is natuurlijk ook leuk als je een fijn overnachtingshotel hebt in een leuke plaats maar dan is het meer voor de gezelligheid. Ik vind 800km in elk geval prima te doen om in 1x te rijden.

Vertigo

Vertigo

11-07-2012 om 13:04 Topicstarter

Het wordt gewoon in 1x.
Bestemming is mijn moeders huis alwaar alles uitgebreid klaar zal staan om ons te onthalen!
Extra vroeg vertrekkeb is wel slim ja, maar ik ben echt niet in 3 ur al in Lucemburg! Ga namelijk een heel stuk door frankrijk over een N weg. Dat is niet erg, het rijdt wat relaxedter. Mapsgoogle zgt 9 uir geloof ik. In de praktijk doen we er meestal toch bijna 12 uur over: plaspauzes, minstens 1x een uur stoppen om de kids te laten razen.

Maar, in mijn eentje ga ik hey denk ik sneller doen. Ik ga goed voorbereiden met spullen en speeltjes enz. Zodat we niet te lang hoeven te stoppen. Ik heb er eigenlijk wel zin in!

Hoedanook kom ik ergens in een spits terecht - we zijn ook wel een een half uur vd NL bestemming in een rotdile oomen te staan.. So be it.
Voordeel is dat we tegen de vakantiestroom inrijden. Van de 25 naar 15 graden. En nee, dat vind ik niet erg!

Bedankt voor het meedenken!

Hanny61

Hanny61

11-07-2012 om 14:14

Bestemming nl

Juist als je enige tijd op een N-weg door Frankrijk moet rijden op weg naar het Noorden, is het handig om vroeg te vertrekken, zodra het licht wordt bijvoorbeeld. Dan heb je het vervelendste stuk gehad als het nog rustig is op de weg en kun je goed doorrijden op de snelweg als het wat drukker wordt. Goeie reis en veel plezier in Nederland!

Vertigo

Vertigo

14-07-2012 om 13:55 Topicstarter

... we zijn er!

En de rei bging super. 1 langere pauze om wat te eten en daarna slechts 3 snelle plaspauzes. De kinderen waren heel lief en cooperatief en we hebben er 10 en half uur over gedaan!

Enorme files de andere kant op richting zon, veel Nl caravans..

De rest ook goede reis en vakantie!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.