Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Als je je ideale franse camping mocht oprichten

hoe zou die er dan uitzien?

voor mij:

-lekker zuidelijk, maar niet te ver (rond Avignon/Carpentras die hoogte)
- in een wijngebied
- met schaduw
-op loopafstand van een dorpje met restaurants en pizza-afhaal
-met ov in de buurt
-een uitgebreid verwarmd en deels overdekt zwembad en peuterbad
- springkussen en speelplaatsjes, verder niet te veel animatie
-wat spannende natuur eromheen (bos, rivier met keitjes, afgronden)
- ruime douches zodat je kleren niet nat worden
- zonnepanelen op het dak van de stacaravans

liora

liora

17-07-2013 om 08:30

Voor mij

Niet in Frankrijk, haha. Mijn ideale Franse camping staat niet in Frankrijk maar in Spanje of Italie.

En wel animatie, en veel! Veel sportieve activiteiten, leuk voor tieners en voor kleuters. Schaduw inderdaad en een geweldig zwembad met glijbanen, peuterbad, banenbad, ligbedden aan de rand van het zwembad met parasollen, en bediening bij het zwembad.

Als iemand iets weet...

En voor mij

Is de ideale 'camping' een huis met zwembad met in de verre omtrek geen buren maar alleen natuur. En het land maakt niet zoveel uit, als het er maar lekker warm is.

Mijn 'camping'

Een paar huisjes (voor de speelkameraadjes) rondom een zwembad op loopafstand van dorpje en zee. Geen animatie en andere drukke toestanden.

Daar gaan we zaterdag naar toe, nu maar kijken of het echt zo ideaal is...

liora

liora

18-07-2013 om 08:07

Animatie

Even een vraagje: waarom geen animatie? Ik versta onder animatie dat er voor kinderen leuke activiteiten worden georganiseerd. Is dat dan druk gedoe? Of is animatie iets anders wat ik niet ken en heel vreselijk is?

Liora: animatie

Ik heb liever dat mijn kinderen zichzelf vermaken dan dat iemand ze de hele dag entertaint. Even een uurtje in de ochtend of middag of zo prima, maar liever gewoon spelen met vriendjes.

Druk gedoe daar bedoel ik die foute opvoeringen van musicals die je op grote campings en hotels hebt. Een half uurtje minidisco is best leuk, maar geen bingo's en karaoke achtige toestanden. Maar misschien bedoel jij er wel iets anders mee.

Viridantia + liora

Nou ben ik geen camping kenner, maar het lijkt mij dat jullie eisen niet buitensporig zijn en er zat campings moeten zijn die hieraan voldoen?

Liora - Italie staat toch vol met dit soort campings (glijbanen, animatie)? Zeker rondom het Gardameer (Bella Italia, Piani di Clodia, enz). Schijnen heel goed te zijn, maar mij te groot/massaal.

P

P

18-07-2013 om 19:50

Gonniegans

Ik hoef ook geen musicals en minidisco's maar mijn pubers vinden het geweldig leuk om georganiseerd te sporten, voetballen, een spel etc. Als het een grote camping is mag er van mij drie keer per dag zoiets georganiseerd worden. Ze zullen dan zeker gemiddeld 1x per dag mee kunnen doen.

viridantia

viridantia

18-07-2013 om 20:57 Topicstarter

Als ik zelf campingeigenaar was dan

zou ik geen zin hebben om karaoke, toernooien etc. te organiseren. Kwestie van lui.

Eigenlijk had mijn vraag voor dit draadje moeten zijn, wat zou jouw ideale camping zijn als jij de eigenaar was of een camping kon kopen? (Even afgezien wat nu het meeste verdient)

Als klant weet ik het niet of ik er iets aan heb. De animatie die ik tot nu toe voor kleuters heb gezien was een soort meisjesclubje met knip- en knutselwerk. Dat doet me teveel aan bso/kleuterschool denken.

dc

dc

25-07-2013 om 17:13

Ideale animatie

Voor kleintjes een speeltuin/binnenspeeltuintje, waar je ze onder toezicht achter kunt laten om even rustig een kop koffie te drinken.

Voor de grotere inderdaad iets van sportevenementen en een disco.

Mijn ideale camping heeft een mooi schoon zwembad met een glijbaan, een winkeltje en een restaurantje.

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2013 om 17:16

Voor groteren

Een hangplek, waar ze lekker kunnen hangen,kletsen en giebelen..

En hangplek

is erg ver weg van mijn plek graag

Sinilind

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2013 om 08:40

Ach sini

Wat een vooroordeel... Mijn huis is vaak hangplek en het is echt heel gezellig.

Fio

Hoeveel moet ik dan in een bericht zetten om met een knipoog begrepen te worden. Het kan zijn dat ik als persoon op je zenuwen werk, negeer me dan, zo niet aub wel opletten op de en deg! Vergeet niet dat ik moeder ben van een ex-puber en bijna-puber, en dat ik verder dagelijks in contact met +-200 pubers. Juist daarom hoef ik ze ook niet de hele tijd mee te maken op vakantie.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2013 om 20:55

Ehm sini

Waarom mis je dan mijn knipoog??

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.