Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Als jullie eens echt ver weg wilden...waarheen zou je dan gaan?

Man heeft de afgelopen jaren zoveel gevlogen dat ie grossiert in de 'echte' airmiles. Griezelig veel. En die moeten natuurlijk wel een keer op. Eigenlijk zijn we normaal gesproken hele beschaafde vakantiegangers qua afstanden (kamperen in Fr, naar Scandinavie, of Schotland, of Zwitserland, dat soort dingen) Nou ja, sinds we kinderen hebben dan, vroeger zijn we wel regelmatig naar de US geweest en nog wel een paar verre dingen.

Maar nu zaten we een beetje te dagdromen wat nou eens een echt gave verre bestemming zou zijn voor een zomervakantie met de kinderen (nu 8/9/12). Misschien deze zomer (we hadden eigenlijk al Engeland in de planning!) of anders volgend jaar. (als je 'gratis' op pad wilt met je 'miles' moet je vaak ontzettend vroeg reserveren..een van de redenen waarom het er tot nu toe nooit van kwam, we zijn niet zo vooraf-plannerig)

We hebben vanavond wat in de atlas zitten staren, en dan komen er wel wat ideetjes bovendrijven. Maar puur voor de inspiratie...wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie ooit gedaan? En waarom?

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

29-12-2009 om 23:42

Ik denk

dat ik dan Indonesie zou kiezen...een collega van mij is daar al 2 keer een rondreis gaan maken, en die verhalen.....prachtig.....

Rembrand

Rembrand

30-12-2009 om 00:02

Nieuw zeeland.

Het geboorteland van mijn man. Het is alleen zo jammer dat het daar in de zomervakantie "winter" is......
Met de kinderen blijft dan de kerstvakantie over en dat is echt te kort om zo'n lange transatlantische vlucht te maken.
Dan zou ik naar Amerika gaan.
M.

Lynna

Lynna

30-12-2009 om 09:41

Australie

Ik zou naar Australie gaan! Ben ik 3,5 jaar geleden in onze zomer geweest. Het was daar dan wel winter, maar zuidelijk toch 19 graden, noordelijker gewoon 28 graden. Alleen meer in het binnenland vroor het.

Zo'n geweldig land, alle rust, ruimte en vrijheid.

Je kinderen hebben precies de goede leeftijd om zo'n lekker lange reis te maken, ik zou het zeker doen!!

Chippie

Chippie

30-12-2009 om 10:29

Zoveel....

Er zijn zoveel leuk bestemmingen...

Wij zijn in USA geweest met camper. Kinderen waren toen 4 en 5. Geweldig! Wij zijn wel in de meivakantie geweest met een extra weekje van school. In de zomer is het mij te druk in de NP's van USA.

We gaan naar Thailand (zijn wij zonder kinderen al eens geweest) en dat wordt ongetwijfeld weer super. Australie lijkt me leuk maar dan minimaal wel voor 6 weken (liefst langer). Mexico zijn we samen geweest, lijkt me ook leuk met kinderen.

Dichterbij lijkt Marokko (Marrakech en paar dagen woestijn) mij geweldig.

Zuid - Afrika met camper en wildlife spotten! Costa-Rica... kortom, er staat nog genoeg op mijn lijstje!

Rieke

Rieke

30-12-2009 om 11:51

Even meedenken

Oh leuk, wat zou ik doen?
Ik hou erg van het midden oosten; dus een rondreis Israel/Egypte/Jordanie adviseer ik. Kan goed met kinderen. Verder is wild spotten erg leuk; Zuid Afrika, Kenia.
Qua natuur lijkt NieuwZeeland, Galapagos eilanden, Alaska mij geweldig.
En voor een leuk land dichtbij; Marokko en de grote koningssteden.
Oh ja en voor relaxen lijkt me de ABC eilanden wel wat of Florida en de keys.
Nou keus genoeg toch??

Jacoline29

Jacoline29

30-12-2009 om 12:14

Canada

Dan de canadeese rockies een rondreis voor 3 weken,dat lijkt mij heel mooi,je reist van hotel naar hotel,hebt een auto tot je beschikking.

Thailand

Als je ook nog een betaalbare vakantie wilt is Thailand geweldig voor iedereen binnen het gezin.

De natuur, cultuur en de mensen zijn er zo geweldig. Je kunt er heel makkelijk reizen, het ov is super geregeld.

Ik zou je geen georganiseerde reis adviseren maar zelfstandig te reizen.

Canada is ook prachtig maar ik vind het minder geschikt voor kinderen. Je kunt daar een dag rijden zonder iemand tegen te komen. Een camper is leuk maar alleen als je zelf rijdt of er naast zit. Achter in de camper hangen en alleen maar bossen zien komt na een paar dagen je neus wel uit. Maar goed dat is mijn mening.

Veel landen zijn prachtig alleen de prijzen zijn een stuk hoger dan als je naar het verre oosten gaat.

Succes met kiezen

wendelien

wendelien

30-12-2009 om 13:30

Daar is heel veel te zien en te beleven, ook voor kinderen. Het Zuid-Eiland is erg aangenaam in juli: veel droger dan tijdens het lokale zomerseizoen (afgezien van een deel van de westkust dan. waar het altijd schijnt te regenen). Het is er erg rustig, rondtrekken en accommodatie op de bonnefooi is goed te doen. De locals zijn erg aardig en heel relaxed. Prachtige boottochten zijn er te maken: Doubtful Sound (pinguïns, pelsrobben, dolfijnen!) in het zuiden en bultruggen en weer een andere dolfijnensoort spotten vanuit Kaikoura in het noorden. Heel indrukwekkend. Het Noordeiland is subtropisch en biedt bijv. prachtige mogelijkheden voor een spectaculaire junglewandeling over een klif.
De reis is lang en je moet altijd overstappen, maar is wel een prachtig excuus voor een nachtje op een leuke exotische bestemming (bijv. Singapore, Hongkong, Shanghai). Ik zou het wel weten, kortom!

Juist heerlijk rembrand...

...wintersporten in je zomervakantie!
Zou er op de terugweg wel een weekje Noord Queensland (Cairns) aanplakken, of Bali, om een beetje op te warmen.

neteret mut

neteret mut

30-12-2009 om 14:46

Net als rieke

zou ik gaan voor een rondreis egypte/israel/jordanie. Er zijn hele leuke die bv stukken woestijn ( slapen in een tentje) combineren met varen op de nijl en het bezoeken van vanalles.

Yta Chalne

Yta Chalne

30-12-2009 om 15:00

Ik zou...

..Zuid-Afrika doen. Jullie kinderen hebben daar precies de juiste leeftijd voor. Alle soorten weer beschikbaar, genoeg te beleven, een overzichtelijk avontuur. Dat zou ik doen. En daarnaast zou ik met de oudsten (maar die zijn al veel ouder dan die van jou) naar NY vliegen om uiterst decadent te shoppen.

amk

amk

30-12-2009 om 17:48

Hele jaar zomer

ik zou hetzelfde doen als mijn collega nu. 4 maanden lang rondtrekken op het zuidelijk halfrond.

School en leerplichtambtenaar werken mee. Er is tenslotte al een precedent. En dan van Nepal via Australie naar Argentinie en PaasEiland om ergens in maart weer terug te komen. Ik volg nu zijn blog en ben mega jaloers.
Het is hier niet haalbaar tenzij ik alleen ga, want mijn ex gaat echt niet toelaten dat hij zijn dochter 4 maanden niet ziet. Hoe zeer hij haar de reis ook gunt.
En ik kan hem alleen maar gelijk geven want ik zou het andersom ook niet willen.

Tibet

Ik zou naar Tibet gaan. Dat lijkt mij geweldig sinds ik de tentoonstelling Kuifje in Tibet heb gezien.

Bastet

Bastet

31-12-2009 om 09:33

Eens met lies

Tibet,daar wil ik zo graag eens heen.
Groetjes,bastet

IngridT

IngridT

31-12-2009 om 12:41 Topicstarter

Grappig..

...om al jullie ideeen te lezen. Nieuw Zeeland, Australie etc staan wel op mijn lijstje 'ooit eens doen' maar daar vind ik een week of 3 max echt te kort voor. Dus dat moet nog maar even wachten. het verre oosten (Indonesie, Thailand etc) trekt zowel man als mij niet echt, geren idee waarom, maar het is gewoon zo. Wij zaten idd te denken aan de US (maar dan wel een regio waar je niet al te belachelijk veel hoeft te rijden. Wij hebben in een ver verleden wel eens rocky mountain-Yellowstone trips gedaan, maar dat vind ik qua kilometers voor onze kinderen nog wat te ruig. Maar idd misschien Florida (evt stukje carribean erbij)

Iemand noemde ook Costa Rica. om een of andere rare reden meen ik ergens (hier??) gelezen te hebben dat dat zo'n coole gezinsbestemming was? mensen met ervaring?

(Zuid) Afrika stond idd ook op de lijst. Man is wel eens in Afrika geweest, ik niet. Lijkt me voor de kinderen ook wel een hele mooie ervaring.

We peinzen nog even verder....(meer tips blijven welkom)

Ingrid

Lynna

Lynna

31-12-2009 om 17:04

Costa rica

Mijn vorige leidinggevende is afgelopen jaar naar Costa Rica geweest met haar pubers en vond dat een geweldig land. Veel stoere dingen te doen, niet zo groot, mooi weer.

Wij gaan naar

Oost Canada. Ook wij hadden voldoende frequent flyer miles om een langere reis te boeken. We vliegen volgende zomer, kinderen 15, 12, 6, voor vier weken naar Montreal. We willen met een camper gaan kamperen. We hebben verder nog niet veel gepland.

Karin

Chippie

Chippie

31-12-2009 om 20:51

Ingridt

"Wij zaten idd te denken aan de US (maar dan wel een regio waar je niet al te belachelijk veel hoeft te rijden."

Wij hebben twee jaar geleden een campertrip gemaakt vanuit Las Vegas. Als je kijkt in het archief zie vindt je vast een link naar ons reisverslag. De mooiste Nationale Parken liggen daar op korte afstand van elkaar. We hebben tijdens het rondje Las Vegas - Las Vegas geen enkele dag meer dan vier uur gereden. Vaak zijn we meerdere nachten op één plek geblevn omdat we nog lang niet uitgekeken waren in de parken. Het rijden was een feest. Heel relaxt en zo fascinerend dat een landschap zo snel kon veranderen! De kinderen (jonger dan die van jullie) hebben zich top vermaakt met knutselen, dvd-tjes kijken, etc.
Ik ben ook in Florida geweest maar de Nationale Parken vindt ik echt 100 x interessanter! Ook voor kinderen!

Zuid-Afrika lijkt mij oook geweldig!

mar

mar

31-12-2009 om 22:06

Florida, canada, hawaii

Wij hebben een paar jaar geleden vanuit Las Vegas een rondje gemaakt door een aantal NP's. Was goed te doen, het rijden vond ik niet vervelend (auto/hotel/motel). Hebben heel veel gewandeld in de parken.

Vorig jaar zijn we naar Florida en Canada geweest. Ik zag Florida niet zo zitten, het was een wens van echtgenoot, maar het is fantastisch. Er zijn daar ook NP's, Everglades, Big Cypress, maar ook State Parks en die zijn ook fantastisch. Veel gewandeld, gesnorkeld, tochten met rangers gemaakt. Qua natuur was het boven verwachting. Wij zaten gelukkig nog voor het muskietseizoen, anders is de Everglades bv niet te doen.

Canada: vanuit Calgary naar Vancouver. Een paar dagen telkens op een plek (lodges, motels, huisjes, appartementen met gewone auto). Dochter was toen 7 en heeft zich ook tijdens de autoritten goed vermaakt.

Dit jaar naar Hawaii geweest en daar drie eilanden bezocht in vier weken tijd. Dit is voor ons een bestemming om nog een keer terug te gaan. Zoveel gezien, zo mooi, fantastisch kunnen wandelen. De vulkaan bij nacht gezien, over de lavavelden gelopen, maar ook gesnorkeld, zeeschilpadden gezien, zeehonden, walvissen.

Als ik een hele nieuwe bestemming zou moeten kiezen zouden het de Galapagoseilanden worden of Alaska.

Sawo

Sawo

01-01-2010 om 12:32

Peru, ecuador, costa rica

Hoi Ingrid

Wij gaan naar Peru en zijn een paar jaar geleden naar Ecuador geweest. Djoser organiseert ook reizen met kinderen die je kan boeken zonder ticket. Voor Zuid Amerika kan ik je wel een groepsreis aanraden.

Costa Rica is veel toegankelijker.
Echt een fantastisch land met oa werkende vulkanen, een van de mooiste stranden ter wereld, prachtige jungle.
Hier kan je ook goed terecht zonder groepsreis. Maar wel enigzins onhandig als er niemand van jullie spaans spreekt. We zijn er geweest met onze baby maar ik denk dat de kinderen het ook heel leuk zouden vinden.

Maar ga eens naar de vakantiebeurs en bedenk wat je leuk zou vinden.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-01-2010 om 22:38

Afrika!

Hier een Afrika-fan: ik roep dus Afrika! Wij zijn met de kids een maand in Namibië geweest, prachtige reis, en heel goed te doen met kinderen. Het is veel minder ver reizen dan Australië etc., geen jetlag, en de temperatuur is prima in de zomervakantie.
Als je interesse hebt, laat het even weten, dan stuur ik je een link naar ons reisverslag.

Jade

Jade

03-01-2010 om 20:21

Egypte....

...en dan alle oudheden bezoeken, die ik al vanaf kinds af aan wil zien

Westcoast usa

Amerika! een land bij uitstek om te reizen met kinderen. Een tourtocht van SanFransisco naar Los Angeles. Hebben we vorig jaar gedaan met huurauto en motels (altijd wel met zwembad) 2 kids toen 5 en 6. camper huren kan ook. Geweldige combinatie van natuur en cultuur. Voor elk wat wils...een greep afhankelijk van aantal miles die je wilt rijden:death Las Vegas, grand canyon, Yosimite, hollywood, universal studio's, oceanen en zeer vriendelijke Amerikanen die gevraagd en ongevraagd klaar staan om je van dienst te zijn. Heerlijk weer, maar het is een eindje vliegen!

Even copy paste

Maar dit gaan wij komende zomer doen Ingrid:

Jouw reis klinkt erg goed Jujube!! Hm Yellowstone.... wilden wij ook doen maar is met onze huidige (en blijvende planning) geen doen. Wij gaan het volgende doen:

- We vliegen op San Francisco

- Vanuit SF gaan we per auto naar Yosemite national park (daar blijven we een nacht en twee dagen)

- Van Yosemite gaan we per auto naar Las Vegas. In Las Vegas gaan we 1 nachtje in Cesars Palace.

- In LV leveren we de auto in en halen we de camper op. Vervolgens gaan we een dikke week een rondje maken langs de natuurparken (Bryce Canyon, Arches, Monument Valley, Grand Canyon....). Vervolgens met de camper naar Los Angeles en daar leveren we hem weer in. Dan gaan we twee dagen naar Disney land en halen we weer een huurauto op. Vervolgens gaan we via highway 1 terug naar San Francisco waar we twee nachten op het eind zullen verblijven. Tussen LA en SF hebben we ook nog 2 nachten waaronder eentje in Santa Barbara. Kortom, we gaan van alles doen en we hebben er erg veel zin in!!!!

Als jullie voor de US gaan, zou ik het persoonlijk zonde vinden om voor Florida te gaan. Heb van diverse mensen gehoord die beiden hebben gedaan, dat Florida bij lange na niet zo indrukwekkend is als de westkust en de natuurparken. Daar komt bij dat het de bejaarden'state" is

Usa

Hey Marith,

Ik schiet onmiddelijk in de heerlijke herinneringen van onze reis. Tip voor San Fransisco. Huur een fiets. Je kunt hiermee over de GoldenGate naar Sauselito fiets en met de veerdienst langs Alcatraz varen en aanmeren bij FischermansWarf. Ook erg goed te doen met kleine kinderen. Je kunt aanhangfietsjes of fietskarren erbij huren. Topper, omdat de kinderen na een uurtje lopen de citytour al meer dan zat zijn. De volgende dag kun je dagkaart kopen voor dubbeldekkerbus. je kunt in en uitstappen waar en wanneer je maar wilt.

mar

mar

04-01-2010 om 15:47

Marith

Wij hebben zowel de natuurparken gedaan als Florida. Het is anders, maar Florida is zeker niet zonde. Oog in oog staan met een alligator is heel bijzonder. Wij hebben er meer dan honderd gezien. In het bos wasbeertjes gezien, slangen, schildpadjes die tussen de alligators zwommen. Snorkelen is fantastisch, dolfijnen, vogels, gekayakt op zee. Kijk maar eens op de site met natuurparken, dan zul je zien dat ook Florida niet zonde is, maar hoogstens anders dan een Grand Canyon....

Bejaarden heb ik er overigens niet overmatig gezien.

reina

reina

04-01-2010 om 18:57

Ik denk

Ik denk dat ik voor Thailand zou kiezen, al heb ik me nooit verdiept in verre reizen met kinderen, want toen konden we het gewoonweg niet betalen. Ik zou, als het om de zomervakantie ging, wel kijken naar het weer, niet té heet. Ik ben net terug van een fantastische reis door rajastan, india, maar dat zou ik in de zomer nooit doen, aangezien de temperaturen dan kunnen oplopen tot zo'n 48 graden.

IngridT

IngridT

05-01-2010 om 13:41 Topicstarter

Oeps,

Ik was mijn draadje vergeten.....en jullie maar leuk doorpraten! Sorry!

We zijn er nog niet uit. weten ook nog niet of het deze zomer wordt, of volgend jaar (we hadden eigenlijk al besloten deze zomer naar de UK te gaan, en man moet sowieso nog checken of we niet al eerder hadden moeten reserveren als we deze zomer weg willen (die frequent flyer miles zijn fantastisch, maar je kunt niet altijd a la minute precies doen wat je wilt. Er is maar beperkte beschikbaarheid, en we zijn natuurlijk ook nog eens met zijn 5-en, dus dat tikt lekker aan)

Jullie aller favoriete Amerika trip (LA/SF, met Death Valley, Bryce & Grand Canyon, Yosemite, Zion, Monument valley en Joshua tree park hebben man en ik al een keer gemaakt. Het was prachtig, maar ik vond het toch best wel veel rijden. Verder heb ik eigenlijk zelf ook zin om ergens heen te gaan waar ik nog nooit eerder ben geweest (egoistich! haha!) En heb ik van meerdere vrienden gehoord (die de laatste paar jaar met krooste hetzelfde hebben gedaan) dat het in de zomer toch wel erg druk is op de echte plekken die je gezien moet hebben. En ik heb een beetje een aversie tegen drukte. Ver buiten een park moeten slapen omdat er in het park geen plek meer is. of rijen wachtenden voor de vrijkomende campingplekken. Hmm. Maar geen idee of dat in Florida veel beter is eigenlijk...

Hawai lijkt me ook prachtig, maar wel crisisver vliegen!

Voordeel van Afrika blijft dat het een primeur is voor iedereen behalve ega (hoewel dat een lange businesstrip was met wat leuke tussendoor uitjes, dus niet echt vakantie of zo) en idd dat er geen jet lag is. Midden Amerika (idd costa rica?) blijft ook op de lijst staan...

Ingrid

IngridT

IngridT

05-01-2010 om 13:44 Topicstarter

Overigens....

(nog even over amerika)

Wij zijn ook in Yellowstone geweest, en in de Rockies. Ook heel prachtig, maar nog meer kilometers dan een californie trip.

Man is een redelijke Florida kenner. Heeft jaren voor een bedrijf gewerkt met het hoofdkantoor in Miami, en heeft er heel wat weekendjes doorgebracht. Hij zou er nog wel eens uitgebreid heenwillen! Ook een beetje varen, weekje Bahama's erbij. Lekker eten. Hmm.

Ingrid

ANO

ANO

06-01-2010 om 13:21

Ijsvogeltje

Ik ben geinteresseerd in jullie reisverslag! Graag mailen naar ... Veel dank. Afrika staat ook op ons lijstje.

Overigens Ingrid, jammer dat Thailand jullie niet aanspreekt. Wij hebben afgelopen zomer met kids van 9 en 7 rondgereist (individueel georganiseerd) en was geweldig!! Cultuur, natuur en strand, wat wil je nog meer...

Overigens hebben wij zonder kinderen Sri Lanka gedaan, en kan dat volgens mij ook prima met kinderen. Nl. met prive chauffeur rondgereden en prima hotels. Ook geweldige combi van natuur, cultuur en strand!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.