Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Alternatief route du soleil

Wij gaan de zomer van 2009 naar de Midi pyrenee naar l'albugue. Omdat we deze keer met een late schoolvakantie zitten vertrekken we in augustus. 1 augustus is al geen optie (zwarte zaterdag vermoeden we) maar 8 augustus is ook redelijk druk. We reizen in 2 dagen en daarom gaan we 1 dag eerder, 7 aug.

Is het verstandig om dan gewoon niet over Parijs te gaan? We hebben nu een route uitgestippeld over Macon, Dijon en net voor Lijon richting Clermond- Ferand en daar naar onderen.

Wat adviseren de kenners?

Groet Wilma

PS de route willen we graag vantevoren weten ivm de tussenstop met overnachting (reserveren).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

26-11-2008 om 16:15

Ben je gebonden aan vaste dag als aankomstdag

Ik weet niet of je gebonden bent aan een vaste aankomstdag, anders zou je kunnen overwegen om op zondag te starten met rijden. Wij doen dat al een paar jaar en het bevalt goed, zeker als je 's morgens al vroeg weg gaat.

Mactrees

Mactrees

27-11-2008 om 08:38 Topicstarter

Ja, gebonden

In die zin dat we gewoon betalen van zaterdag tot zaterdag. We rijden in 2 dagen dus als we zondags vertrekken komen we maandag aan. Dan verliezen we al 2 dagen. Tenzij het natuurlijk gekkwewerk is op vrijdag te vertrekken maar het blijft toch ons uitgangspunt.
WE weten echter niet hoe we ons de drukte moeten voorstellen, 1 week na zwarte zaterdag.

Gr. Leen

emmonis

emmonis

27-11-2008 om 10:14

Of als je tijd genoeg hebt

Op donderdag en vrijdag rijden. Dan in de buurt van je bestemming overnachten en op zaterdag in alle rust vertrekken en via een leuke, toeristische route naar je eindbestemming rijden.

Het enige nadeel is dat je 2 overnachtingen hebt. Maar je kunt heerlijk rustig rijden.

Puck2

Puck2

27-11-2008 om 13:48

Dat is ook een goede emmonis

Ik kan me voorstellen dat als je van zaterdag tot zaterdag betaalt je niet pas op zondag wilt gaan reizen, dat is idd zonde van je 2 dagen. Ik vind de tip van Emmonis dan wel een goede: plak er een vakantiedag aan vast door een dag eerder te gaan rijden. Ook de zaterdagen de weken na zwarte zaterdag zijn volgens de ANWB extreem druk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.