Vakantie en uitjes

C&S
03-04-2010 om 09:40
Altijd wind atlantische kust frankrijk?
Mijn zus en ik overwegen met onze families richting de atlantische kust van frankrijk te gaan, aquitaine of les landes oid. We willen toch wel graag mooi weer en aan het strand op een camping. Nou wordt het om me heen van alle kanten ontraden, omdat het weer ontstuimig is en er zou altijd wind staan zodat je gezandstraald wordt. Ook het vlakke landschap sprak ons aan omdat we van fietsen houden. Wie is er al eens daar geweest en kan ons adviseren? Ik heb geen zin om veel geld uit te geven en dan weg te waaien. Dus wel of niet Atlantische kust van Frankrijk en waar zouden we anders naartoe moeten vanaf Utrecht max. 1100 kilometer?

Hermiena
03-04-2010 om 13:22
Geen last gehad vorig jaar
Vorig jaar zijn wij voor het eerst naar de atlantische oceaan geweest met kinderen. We hebben geweldig weer gehad. We zijn elke dag naar het strand geweest (geweldige golven) en ik kan me niet wind herinneren. Ik vond het gewoon ideaal en zodoende hebben we weer geboekt voor dit jaar. Er zijn trouwens een aantal leuke goedkope campings daar. Kijk maar op www.frankrijkgek.nl
Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat het 's nachts erg koud kan zijn in een tent.

Damajo@
03-04-2010 om 16:56
Ooit geweest
Ik ben er 16 jaar geleden geweest. Wat ik me herinner zijn de gigantische golven en de sterke stroming. Wel oppassen geblazen met kleine kinderen als er oostenwind staat.Je kunt ze dan echt niet los bij de vloedlijn laten lopen, erg gevaarlijk.
Wij hebben prachtig weer gehad en veel wind kan ik me niet herinneren.
Damajo

josephine*
03-04-2010 om 20:43
Nog nooit gezandstraald
Wij zijn een aantal jaren achter elkaar aan de Atlantische kust geweest in de buurt van Mimizan. De favoriete camping ligt direct aan de oceaan. Er is buiten de oceaan helemaal niets te beleven binnen een straal van 100 km. Het landschap is een monocultuur van zeedennen en verder is er ook niets te bezichtigen of zo. Maar die golven, die oceaan....Je kunt er zo fantastisch zwemmen en surfen en daarom willen de kinderen ieder jaar toch even terug (we trekken rond in onze vakantie) en laten wij ons overhalen. Wel met de kanttekening dat de oceaan veel te heftig is voor kinderen jonger dan 10 jaar en je wel een bewaakt strand moet uitzoeken.
Van wind hebben we nooit last gehad, wel is het weer minder stabiel en hebben we zowel bloed-hitte als druilregen gehad. Er zijn weinig fietspaden en er wordt hard gereden door de auto's op lange kaarsrechte wegen tussen alweer eindeloze rijen zeedennen en kurkeiken, dus of fietsen een pretje is vraag ik mij af.

Annet
03-04-2010 om 22:22
Mooie streek
Wij zijn meerdere keren in dit gebied geweest, zowel met als zonder kinderen.
Het vlakke is inderdaad ideaal om te fietsen. Wij vindn het klimaat ideaal. Smorgens is het niet gelijk zo warm dat je uit je tent brandt. 's avonds koelt het snel af.
Met kinderen vonden wij het wat noordelijker prettiger. Daar heb je Ile D'Oleron. Ook daar kun je mooi fietsen, veel campings, mooie stranden (let op dat de camping een zandstrand heeft).
Het zandstralen herken ik ook, hoewel het echt niet dagelijks voorkomt. Neem een strandtentje mee. Dat beschermt je tegen zon en zand als dat nodig is.
En als je gaat kamperen, is een windscherm ook handig.

Moyodo
04-04-2010 om 10:30
Dit jaar
Wij gaan dit jaar naar Mezos in de Aquitaine, voor het eerst. Maar wij zijn wel een keer in Vendee geweest maar dat is meer in het noorden aan de atlantische oceaan en de golven waren wel erg hoog en het waaide aardig, maar dat vond ik juist met die hitte wel lekker.
Wij hebben dit jaar gekozen voor een vrijstaand huis met grote tuin en eigen zwembad, omdat wij vorig jaar op camping steeds moesten vechten om een strandbed en wij tijdens het badmintonnen tussen de stacaravans steeds de shuttels van de daken moesten plukken. Nu hebben wij alle ruimte , ieder een ruime kamer en privacy.