Vakantie en uitjes

amk
02-09-2011 om 20:23
Andalusie, wie heeft er tips
We gaan begin oktober 10 dagen naar Andalusie.
De rondreis hebben we al geplanned maar wie heeft er verder leuke tips.
We beginnen in Nerja, gaan dan naar Granada, Ronda, Gibraltar en Marbella of Torremolinos (daar zijn we nog niet helemaal over uit)

Roosje Katoen
02-09-2011 om 22:38
Sevilla
is een super leuke stad, die moet je eigenlijk niet missen als je toch in de buurt bent. En Cadiz is leuk. Marbella en Torremolinos vind ik persoonlijk vreselijk, daar zou ik zoveel mogelijk uit de buurt blijven.

amk
02-09-2011 om 23:10
Bewust
Sevilla hebben we er bewust uitgelaten. Te veel te doen in te weinig tijd. We gaan nog wel een keer terug schatten we in. We hebben ook bewust gekozen voor een paar stranddagen en we vliegen vanaf Malaga.

purk
03-09-2011 om 23:09
Cordoba
ook erg mooi. Vergeet niet het Alhambra...dat is geloof ik daar....reserveer vooraf kaartjes.
Ooit in een vorig leven hebben we wij twee weken getroken door Andalusie. Prachtig gewoon.
groetjes van Purk
p.s. Marbella en Torremewattus gewoon overslaan. Ja, even doorheen rijden en je vergapen, maar geen tijd verder aan verspillen.

amk
03-09-2011 om 23:26
Alhambra
staat idd in de planning en ook de kaartjes worden gereserveerd.
Torremewattes en Marbella staan er in omdat we ook gewoon even 3 dagen helemaal niets willen doen. Boekje lezen, mischien even zwemmen, maar verder helemaal niets. Hebben we even heel erg nodig nu.

Sahara
04-09-2011 om 08:41
Ronda
Wij vonden ronda erg mooi. En frigiliana om daar vandaan te wandelen.
Torremolinos moet je gezien hebben. Boulevard is best mooi. Kroketje eten en daarna snel weer weggaan.
Verder vonden wij Torrox ook niet leuk. Een soort Torremolinos maar dan voor Britten.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Chippie
04-09-2011 om 13:35
Torremolinos
"Torremewattes en Marbella staan er in omdat we ook gewoon even 3 dagen helemaal niets willen doen. Boekje lezen, mischien even zwemmen, maar verder helemaal niets. Hebben we even heel erg nodig nu."
Maar er zijn vast fraaiere, rustige badplaatsjes te vinden waar je ook drie dagen beetje kunt lezen, zwemmen en niets doen.

amk
04-09-2011 om 15:39
Maakt niet uit
de locaties gaan niet wijzigen. Heeft ook te maken met de af te leggen afstanden en het reisgezelschap
Daarom graag tips over leuke dingen te doen of (minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker) waar lekker te eten in het al eerder gegeven lijstje: Nerja, Granada, Ronda, Gibraltar, Marbella/Torremewattes.

gonniegans
04-09-2011 om 21:59
Sevilla / marbella
Zonde dat je Sevilla niet meepakt en dan via het zuiden verder reist (Jerez/Tarifa/Gibraltar/Ronda/Granada). Sevilla vind ik persoonlijk de mooiste stad in Andalusie.
Nerja is aardig, maar niet heel boeiend. Torremolinos heeft vooral mega hoge flats, dan kan je nog beter richting Fuengirola/Carihuela gaan als je er een NL-tintje aan wilt geven.
Marbella vind ik zelf wél leuk, heeft een leuk authentiek centrum (sinaasappelplein is heel sfeervol) en gezellige boulevard maar dan zonder broodje kroket gehalte. Mooie restaurants aan het strand buiten het centrum. En als je toch in de buurt bent, ga dan ook vooral naar Mijas. Aanrader. Veel plezier!

amk
05-09-2011 om 09:52
Sevilla
willen we gewoon een week heen.
Zoals ik al zei: de plaatsen wijzigen niet meer. We gaan zeker nog een keer naar het gebied. Schoonouders zijn er deze periode om er een overwinterplek te zoeken.

Chiquita
06-09-2011 om 13:25
Eten
hou de spaanse etenstijden aan! en kijk dan waar veel spanjaarden zitten = goed eten.
Nerja zo snel mogelijk verlaten, tenzij je het leuk vindt om in een Engelse enclave te zitten. Mss de grotten kijken. Ga niet wandelen in Frigiliana! want kijk maar wat er kan gebeuren in nieuwsoverzichten van een paar maanden geleden ene marian uit Limburg die daar 12 dagen bij een beekje heeft gezeten
Granada: kijk eens op spanjeforum.nl
Stel je vraag specifiek over Granada, er zit daar een Rix Legene die ook rondleidingen geeft in Granada, dan kom je gegarandeerd op plekken waar jij zelf niet komt