Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

3kids mam

3kids mam

08-11-2009 om 08:59

Antwerpen

Mijn man en ik gaan over een paar weken een weekendje naar Antwerpen.
Heeft iemand tips voor leuke restaurantjes, winkelstraatjes en dingen die we echt gezien moeten hebben?
Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
O.K.

O.K.

08-11-2009 om 13:22

Leuk!

Wij zijn 4 jaar geleden ook in de periode voor kerst naar Antwerpen geweest, helaas gaf ik toen nog bv, dus moest de jongste baby mee, wat ons nogal beperkte. Wij zaten in het Theaterhotel, die zit echt midden in de stad, aan de vogeltjesmarkt(elke zondagochtend) leuke sfeervolle markt...Doordat wij in dat hotel zaten konden we ook regelmatig terug om te voeden en even een kopje koffie drinken. In Antwerpen heb je veel piepkleine oergezellige restaurantjes,soort huiskamers.. maar door onze kinderwagen totaal niet voor ons geschikt.
Er is een prachtige ijsbaan gemaakt ook s'avonds geopend helemaal in de kerstsfeer.
Ik vond het station mooi, er naast heb je een dierentuin. Ik weet nog dat er een groot ijssculptuur stond met iets erin bevroren (volgens mij een goudstuk) als je kon raden wanneer het eruit gesmolten had mocht je het hebben, ook midden in DE winkelstraat!
Toen wij er waren was het licht aan het sneeuwen, zo mooi zo romantisch......
Ik begin te denken of het voor ons nog haalbaar is om nog met ons 2tjes te gaan over een paar weken.
Helaas heb ik niet meer concrete tips... maar dit geeft je vast al wel een goed gevoel!

3kids mam

3kids mam

09-11-2009 om 00:53

Klinkt super

Bedankt, ik krijg er helemaal zin in.

reina

reina

09-11-2009 om 15:11

In elk geval

Als we in Antwerpen zijn gaan we altijd iets drinken ( en als het zo uitkomt het liefst ook iets eten) in café Het Elfde Gebod (Torfbrug 10), staat vol met heiligenbeelden, prachtige tegeltjes in de traphal etc, je kijkt je ogen uit! Antwerpen is echt leuk!

Monique D*

Monique D*

09-11-2009 om 22:36

Ben er drie keer geweest..

De eerste keer was ik met twee vriendinnen in een hotel bij het station, de tweede keer met mijn vroegere partner om onze eenjarige huwelijk te vieren (mijn zoon was ook mee, die zat nog in mijn buik). En dat heb ik geweten, want ik moest om het half uur plassen. Dat was helemaal geen probleem.. genoeg tentjes waar ik mijn blaas die was verkleind door de 7-maandenbuik kon legen. De laatste keer was ongeveer zo'n 3 jaar geleden, wij gingen toen in een grote groep daar naar toe.
Een speciaal tentje kan ik niet noemen, wel kan je daar heerlijk winkelen, eten, over de Vogeltjesmarkt ( je vindt daar niet alleen vogeltjes) wandelen, etc. Zo heb je de Schelde, de Grote Markt waar je je rond kan laten leiden op een wagen wat wordt voortgetrokken door een paard, we zagen nog een bruiloft bij de grote kerk, we wandelden toen naar de Keyserlei en de Meyer, waar je wat eten en shoppen behoorlijk aan je trekken kan komen.
Kortom, het is wel een leuk weekend waard

Mover

Mover

15-11-2009 om 20:46

Wanneer precies (want uitverkoop)

Wanneer gaan jullie precies?
Want als je nog kan kiezen is het zeker de moeite waard om na 2 januari te gaan. Dan is er namelijk de jaarlijkse winteruitverkoop. Niet zoals bij ons de uitverkoop waarin ze de kelder leeghalen en naar boven gooien en aanbieden voor een habbekrats. Nee, gewoon de officiele artikelen die er met kerst nog lagen voor 100% liggen er nu voor -10, 20 of min 50%. Kortingspercentage afhankelijk van de periode dat je gaat. Echt zeker de moeite waard.

Ga in elk geval bij het BourlaTheater iets eten (lunch) of wat drinken. Geweldig gebouw (theater) is gelegen op de Komedieplaats, niet ver van de Meir. Het gebouw heeft een laatclassicistische stijl, met een -prijzige- maar leuke kaart.

Dat was het even snel, ik ga nog nadenken over andere zaken!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.