Vakantie en uitjes

Nikaya
01-01-2013 om 12:57
Appartement val claret tignes
Beste mensen,
Wij willen volgend jaar graag op skivakantie in Tignes. Val Claret om precies te zijn. Ik wil graag weten of er iemand is die tips heeft over appartementen. Ik zoek een appartement dichtbij de piste. 5 personen (2 volwassenen, 3 kinderen). Niet te gek duur (niet boven de 3500 euro inclusief les en huur).
Iemand??

Triple
01-01-2013 om 16:34
Zit hier iets bij?
Ik zou een los appartement boeken en les en skihuur zelf regelen. Een appartement van een particuliere eigenaar is meestal veel sfeervoller en completer uitgerust en vaak niet eens duur.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Nikaya
01-01-2013 om 17:34
Ik ga gelijk kijken
Hi,
Dank je voor de link. Ik ga meteen even kijken. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat skihuur en les via de aanbieder regelen goedkoper was... Zal dus wel meevallen?

Trix
01-01-2013 om 18:40
Nog een link
Mijn favoriete site voor skiën in Frankrijk is deze: www.skieninfrankrijk.nl. Je boekt je appartement incl. skipas, voor kinderen en niet-skiërs krijg je korting. Ik heb via hen al eens in Val Thorens geboekt, prima geregeld. In Tignes zelf heb ik nooit gezeten, wel in Val d'Isere, wat een geweldig gebied is het!!!
Veel plezier met de voorpret

Nikaya
02-01-2013 om 14:22
Trix
Dank voor de link. Ik ben meteen gaan kijken en heb wat mails verstuurd. Ik ben er alleen echt niet uit wat nou goedkoper is.... Zelf alles regelen of via een bureau.

Nikaya
04-01-2013 om 15:00
Het wordt geen tignes maar morillon!
Toch goedkoper en goed te doen met een gezin waarvan alleen manlief echt goed kan skiën.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

nathalie
04-01-2013 om 17:29
Leuk
dat je wat naar je zin gevonden hebt! Maar eh, kun je echt nu al boeken voor 2014 dan?

Inge M
04-01-2013 om 19:52
Morillion is prachtig
Wij zijn vaak in dit gebied geweest. Favoriet lunch restaurant zit 50 meter boven de laagste lift. ( oh, misschien niet de allerlaagste)
Als je naar beneden komt, zit die aan de linkerkant. Alles met kaas is heerlijk!

Nikaya
04-01-2013 om 20:05
Al boeken.
We hebben een chalet gevonden van een particulier uit Nederland. Staat in Morillon Village. Moeten we eerst met een cabinelift naar boven. Is dat te doen Inge?? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!

Triple
04-01-2013 om 23:05
Toevallig
Ik ben toevallig een keer in Morillon 1100 geweest in een complex met chaletapartementen: Le Jardin Alpin. We hadden met twee gezinnen een duplex appartement met twee verdiepingen. Het was niet super ruim allemaal, maar de ligging was ideaal. Pal tegenover de liften en vlak bij de peuterskischool/crèche (die hadden we toen nog nodig). En je kon terug skiën naar het appartement. Heerlijk balkon in de zon met uitzicht op de pistes.
Het dorp Morillon ligt lager en is niet altijd per ski te bereiken. Maar met de cabinelift ben je daar ook zo.

Nikaya
05-01-2013 om 07:43
Triple
Ik heb jouw link ook gezien. Het appartement waar jij hebt gezeten is prachtig, maar in het hoogseizoen wel duur. Ik zou wel heel graag bovenin zitten, maar is allemaal zoveel duurder dan wat we nu hebben gevonden. Is die laatste lift goed te doen?

Triple
05-01-2013 om 10:03
Nikaya
ik denk dat we nog niet aan schoolvakanties waren gebonden toen wij in Morillon zaten. dat zal een hoop schelen in prijs.
Die lastste lift naar Morillon dorp lijkt me heel goed te doen hoor. Vorig jaar zaten we in Samoëns en de kinderen konden ook niet terugskien naar het chalet. Dus ook met een grote cabinelift het laatste stuk omlaag en dat was prima te doen.
Op de site die ik eerder postte staan vooral huizen van Britse eigenaren. De vakanties daar lopen vaak niet synchroon met die van hen, zodat hun hoogseizoen weken (en prijzen!) dan voor ons net gunstig vallen.
Huren van skis kan vaak met hoge korting via sites als snowell en skimium.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Triple
05-01-2013 om 10:16
Snowell
Als je op de site van snowell als actiecode 'interhome' invult, krijg je 23% korting op skis. En per 2 volwassenen huurt 1 kind gratis incl helm.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Nikaya
05-01-2013 om 18:45
Danku danku
Kijk, wat een geweldige tips! Dat interhome gebruiken als code, moet ik wel kunnen aantonen toch? Zijn er genoeg beginnerpistes? Ik heb vorig jaar voor het eerst geskied en blijk niet erg dapper te zijn........

Triple
05-01-2013 om 22:25
Blauw
Jazeker zijn er beginnerspistes genoeg. Als je vanuit Morillon 1100 een lift verder omhoog neemt, kom je op een hele brede vlakte vol met blauwe pistes. Prima voor een startende skiër.

Nikaya
06-01-2013 om 10:05
Owners direct
Dank je wel weer. Vorig jaar was mijn eerste skivakantie. Manlief ging als kind al. Vorig jaar naar Tsjechië geweest. Leuke, maar smalle pistes. Nu dus wat anders.
We hebben nu contact met een Engels stel over hun appartement aan de piste in Morillon 1100. Niet duur, in Residence Les Essertes. Spannend allemaal!

Triple
06-01-2013 om 20:28
Leuk hoor!
Leuk hoor dat je gaat skiën! Dit jaar sla ik waarschijnlijk over, want mijn man heeft geen vrij in de schoolvakantie.
Maar misschien lukt een midweek of weekend nog wel.