Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ardennen of luxemburg, vakantiehuisje gezocht.

Wij willen heel graag weg met de kerstvakantie en hebben gekozen voor de Ardennen of Luxemburg. Nu ben ik op internet aan het zoeken naar een leuk huisje, maar dat valt me niet mee. Er is best aanbod, maar ik vind het toch wel moeilijk om aan de hand van een korte beschrijving + wat foto`s een keuze te maken.

Er zijn hier vast mensen met ervaring, en daarom hoor ik graag van jullie welk huisje jullie goed is bevallen.

Het huisje moet geschikt zijn voor 5 personen, liefst een beetje vrijstaand. Het hoeft niet heel luxe of ruim, maar ook weer niet al te klein.

Alvast bedankt!

Groet,
Olijvje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Olijvje

Olijvje

18-10-2011 om 12:43 Topicstarter

Niemand;-((

Jammer, ik had natuurlijk gehoopt op wat ervaringen. Inmiddels ben ik er nog steeds niet uit, dus indien er hier mensen zijn met een goede of juist slechte ervaring met een huisje in de Ardennen of Luxemburg dan hoor ik dat graag.

Groet,
Olijvje

Olijvje

Olijvje

18-10-2011 om 16:58 Topicstarter

Dank voor je reactie. Met happyhome hebben wij ook goede ervaring, maar de keuze is dan best wel beperkt. Maar het kan ook best zijn dan ik toch wat te kritisch ben, er is steeds wel weer wat, waardoor ik denk, ach ik kijk nog even verder.

Nou ja, er is nog niks zeker. Maar het lijkt ons heerlijk om in die periode gewoon lekker weg te zijn en een beetje tot rust te komen, ipv allerlei verplichtingen. Dat is ons met name afgelopen jaar niet zo best bevallen, vandaar.

We zien wel, ik zoek en kijk rustig verder en wie weet blijven we uiteindelijk wel gewoon thuis

Ik hoop nog steeds op tips, dus heb je ervaring met een vakantiehuis in de Ardennen of Luxemburg? Ik hoor het graag.

O ja, een voorwaarde voor het huisje is dat er in elk geval een openhaard inzit. Lijkt me wel zo prettig in die periode en we willen er graag twee weken blijven. Dus met de kerstdagen en met oud en nieuw.

Groet,
Olijvje

Mover

Mover

18-10-2011 om 19:12

Website

Ik kwam het toevallig tegen: vakantiehuisgrandbru.nl
Alleen geen openhaard, als ik de fotos zie.

Julia64

Julia64

18-10-2011 om 23:15

Eurorelais

Heb je al eens bij Eurorelais gekeken? Daar hebben wij een aantal jaar achter elkaar op diverse plekken in de Ardennen huisjes gehuurd, altijd goed.
Geen parken, maar huisjes van particuliere eigenaren, altijd ergens midden in de bossen of in een klein dorpje, en bijna altijd met open haard (kun je zelfs als zoekcriterium invoeren).
Succes!

Fiorucci

Fiorucci

19-10-2011 om 08:09

Croquette

Ik heb goede ervaringen met www.croquette.be. In hun huisje "Het Kasteel" zit een houtkachel.

Fio croquette

de croquette is niet meer wat het geweest was, zie de reviews op zoover. Sinds er nieuwe eigenaren zijn (die wij toen net troffen) is de klantvriendelijkheid drastisch gedaald, speelgoed etc is niet meer vervangen etc. Jammer !!

Olijvje

Olijvje

19-10-2011 om 13:57 Topicstarter

Dank

Bedankt voor jullie berichtjes, leuk! Ik zal eens even een kijkje nemen op de genoemde sites, hopelijk zit er iets leuks tussen.

En wat betreft de prijs, tja we zijn wel Nederlanders hé, dus zo goedkoop mogelijk Maar dat valt niet mee heb ik wel gezien, best een dure periode om een huisje te huren. Ik heb niet echt speciaal een budget, maar het maximum ligt toch wel op zo`n 1200 euro.

En het liefst niet op een druk park, we zoeken echt de rust. Indien het een rustig park is, waar de huisje niet heel dicht op elkaar staan, dan is het geen probleem.

Weten jullie trouwens of het de moeite waard is, om te wachten op het laatst qua huur. Gaat de prijs dan echt behoorlijk naar beneden (last-minute) of maakt het niet zoveel uit?

Omdat het voor ons in elk geval best een smak geld is, wil ik gewoon zeker (nou ja, voor zover het kan) weten dat het een leuk huisje is, zonder allerlei gebreken enz.

Nou ja, ik zoek rustig verder en indien er nog meer ervaringen zijn dan hoor ik dat graag.

Groet,
Olijvje

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2011 om 08:37

Manda

Wat zonde zeg!

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2011 om 16:33

Klopt p

Er staan zelfs nog foto's op van de vorige eigenaren, wat zullen zij het vreselijk vinden als ze die recensies lezen, hun paradijsje wordt echt om zeep geholpen zo. Ik lees nu ook dat je per dag nog apart 8 euro betaald voor energie, voorheen was het all-inn!

wij waren 1 van hun eerste gasten, nou wij vonden ze voor kersverse eigenaren ook niet vriendelijk. De man was ronduit nors, kon geen glimlach van af, deed moeilijk toen we de dvd niet aan de praat kregen "but it's very simple" en kwam toen een half uur later aansloffen.

zij was wel aardig. Verder hebben we ons toen ook gestoord aan de geur van riool, de muizenkeutels, ze hebben ook een heel ingewikkeld systeem van afvalscheiding, echt absurd om dat aan je gasten te vragen (elk dingetje moet gescheiden worden anders krijg je een boete).

Wij waren ook wel teleurgesteld omdat de boeking bij de oude eigenaren was gemaakt, toen misluktte er iets en konden we niet komen, kregen we een aanbod om met korting een half jaar later te komen. Wij hebben dus geen ezeltjes oid gezien. Zij heeft wel 2 paarden maar daar hebben de kinderen niets aan.

nee, heel erg jammer en indd de website moet echt aangepast worden !

Fiorucci

Fiorucci

20-10-2011 om 21:13

Manda

De vorige eigenaren zijn eind 2010 vertrokken naar Portugal, met een oude opgeknapte circuswagen, om daar een tijdje te gaan wonen!
Ik denk dat de huidige eigenaren zichzelf uit de markt zullen prijzen, gezien de recensies op zoover...

Snuggle's

Snuggle's

20-10-2011 om 23:44

Malmedy!

Twee jaar geleden ben ik hier geweest in de zomer. Wij vonden het echt idyllish, een klein paradijsje. Het zijn vrijstaande huisjes, die in een dal liggen tussen twee bergen (heuvels), en voor je huisje loopt een beekje. Prachtig gewoon. en pachtige wandelroutes vanaf het huisje.

Qua animatie of iets is er niet veel. Er zit een klein vierkant zwembad bij, en een simpel restaurant.

Als je zou willen gaan moet je aan de linkerkant de huisjes nemen, die zijn nieuw. Maar dat schrijf ik allemaal wel als het je iets lijkt.

http://vrijuit.nl/dichtbij/DetailPage.aspx?fh_eds=ß&fh_sort_by=pr_commercialpriority_0&fh_secondid=vu_avb_barv88n_w11&fh_lister_pos=0&fh_location=%2f%2fpackages%2fnl_NL%2fpr_earlybookable%3e%7b0%7d%2fpk_active%3d1%2fpk_accommodationtype%3e%7banvr_ch%3banvr_bng%3banvr_hui%3banvr_vil%7d%2fpk_region%3e%7bgeo_10768%7d%2fpk_city%3e%7bgeo_6839%7d%2fpk_vacationchanneltype%3e%7bproductpackage%7d&fh_refview=lister&rc=algemeen&a=2&em=0&nonavigation=true&RoomOccupation1=BARV88N_100_BB_2_0

Snuggle's

Oh dat is wel wat voor ons snuggle

misschien in maart of mei ofzo, als het wat beter weer is om te wandelen, thanks !

Snuggle's

Snuggle's

21-10-2011 om 18:30

Manda

Ja het is echt heerlijk daar! Echt een dal met gras en huisjes en dan dat beekje voor je deur waar de kinderen in kunnen spelen...wij gaan ook zeker nog een keer terug.

Snuggle's

Olijvje

Olijvje

27-10-2011 om 13:10 Topicstarter

Snuggle's

Bedankt voor je berichtje. Ik heb gekeken naar de link en het ziet er allemaal prima uit. Ik was even bang dat er geen open haard in zat, maar volgens mij wel zoals ik kan zien op de foto, klopt dat?

Verder vraag ik me nog even af hoe dat met het slaapgedeelte zit. Is het de bedoeling dat je in de woonkamer slaapt op een slaapbank? Althans dat is wat ik begrijp uit de omschrijving. Dat zou ik namelijk wel wat minder vinden. De omgeving vind ik er heel mooi uitzien, leuk ook met dat beekje.

Nou ja, ik heb dus nog steeds niks geboekt.... Volgens mij ben ik veel te veel aan het twijfelen steeds. Met stiekem in mijn achterhoofd de hoop op een een of andere prachtige last-minute

Groet,
Olijvje

Snuggle's

Snuggle's

28-10-2011 om 00:04

Olijvje

Ik heb geen idee of er een open haard in zit, ik was er in de zomer drie jaar geleden, dus als hij er al zat hebben wij hem niet gebruikt.

In ons huisje waren twee slaapkamers. Misschien wel een slaapbank in de woonkamer, maar die hadden wij dan niet nodig.

Snuggle's

Snuggle's

Snuggle's

28-10-2011 om 00:33

Last minute

Ik had dit huisje trouwens toen middenin de zomervakantie ook last minute, dus het loont wel om er tzt eens naar te kijken.

Snuggle's

Olijvje

Olijvje

31-10-2011 om 09:56 Topicstarter

Oke, bedankt

Ik heb nog niks geboekt, maar zit bijna elke avond toch wel even te zoeken naar een leuk vakantiehuis

De open haard vinden we toch wel belangrijk, gezien de winterperiode. En we slapen graag in een aparte slaapkamer ipv in de woonkamer. Nou ja, er komt vast wel iets voorbij.

Ik kijk rustig verder en indien er nog meer goede of slechte ervaringen zijn dan hoor ik dat graag.

Groet,
Olijvje

Sophietje

Sophietje

31-10-2011 om 23:48

Huisje in luxemburg

Wij hadden in de herfstvakantie dit huisje:
http://www.avac.nl/nl/Vakantiehuizen/Luxemburg/Luxemburg/Greisch/071
Er zit een open haard in en maar liefst 4 slaapkamers. Verder een hele mooie nieuwe badkamer met heerlijke douche en een gloednieuwe koelkast. het huisje ligt naast het huis van de eigenaren, hele aardige mensen. De omgeving leent zich uitstekend voor wandelingen en je zit ook niet ver van Luxemburg-stad. Wij hebben ons prima vermaakt! Kortom een aanrader!
groetjes, Sophietje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.