Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-07-2010 om 22:47
Dit jaar wegens financiele redenen wat dichter bij huis, maar toch nog naar het buitenland : we gaan naar België. Namen schijnt een geweldig wandelgebied te zijn dus veel wandelen gaan we zowiezo, maar we zoeken nog tips voor andere uitjes die we gratis of bijna gratis kunnen ondernemen. Mooie dingen om te bekijken of te doen, die praktisch geen geld kosten. Zodat we er toch een geweldige en bijzondere vakantie van kunnen maken met de kinderen ! Wie heeft er zulke tips voor ons ?
Alvast bedankt !
Martine
13-07-2010 om 15:05
Belgie=niet goedkoop
Dat is althans mijn ervaring, het prijsniveau van levensonderhoud (ook bij Aldi en Lidl) ligt hoger dan in Nederland. Sinds de crisis zijn de kosten voor attracties en dingen als bijvoorbeeld kano huur ed echt de pan uit gerezen, en gratis? Wij mochten onze waterflesjes niet eens bijvullen bij een (natuur)informatiecentrum op een wandelroute.
Klinkt misschien nagatiever dan ik het bedoel want men probeert daar ook financieel te overleven. Met een klein budget of gratis uitstapjes kom je al gauw uit op wandelen in de natuur, voor kinderen toch een stuk spannender dan in Nederland, of een stad bekijken wat op zich een prima vakantiebesteding is, wij doen dat al jaren zo. Maar aan tips kan ik je dus niet concreet helpen.
Hele fijne vakantie,
Toos