Vakantie en uitjes

Kiki
30-09-2010 om 23:42
Australië met peuter en dreumes
We willen de heenreis in twee dagen doen, wat is dan de handigste tussenstop waar we even kunnen verblijven?
Is dat Singapore? Of iets anders.
Hoe boek ik dat het handigst (lees voordeligst)
We willen ergens volgend jaar februari/maart gaan

Brianna F
01-10-2010 om 08:54
Wat ik weet
Je kunt op Changi Airport een dagkamer boeken, minimumperiode is 6 uur en verlengen gaat telkens met 3 uur. Wel even reserveren.
Of je gaat zwemmen in het (openlucht) zwembad in Terminal 1. Voor een paar dollar kun je zwemmen, op een strandstoel ontspannen en daarna lekker douchen voordat je aansluitende vlucht vertrekt. Je kunt kaartjes kopen bij de balie van het transithotel in Terminal 1.

Chippie
01-10-2010 om 09:17
Wow
Mijn droom maar ik zit tegen de reis aan te hikken (en natuurlijk ook tegen de prijs). Als ik die kant zou opgaan zou ikhet heel erg graag combineren met een paar dagen Bali en/of Thailand. Dan heb je daar ook alvast iets van meegepakt. Hongkong lijkt me ook leuk, kom je anders ook niet.

dirksmama
01-10-2010 om 12:17
Hoeveel tijd heb je?
Ik vind zelf in één ruk naar Kuala Lumpur (KLM) of Singapore vliegen best lang. Ik vlieg meestal met een Arabische maatschappij, dan heb je na een uur of 7, 8 een overstap, kun je even rondlopen en rondkijken. En bij veel maatschappijen kun je er ook een stopover met een nacht hotel bij boeken.
Als je wat meer tijd hebt is halverwege een paar dagen Thailand, Singapore of Indonesie wel een leuke optie.
Kijk op verschillende boekingssites voor tickets, en kijk vooral wat het kost om vanaf London (zit je zo met Eurostar of nachtboot Hoek van Holland), Parijs (zit je zo met Thalys, Frankfurt (ook heel snel met de ICE), Duesseldorf of Brussel. Amsterdam is best prijzig.
Als je echt voor goedkoop gaat en een beetje avontuurlijk bent: in die periode kun je vanaf Parijs vliegen met Saudi Arabian naar Jakarta voor nog geen 450 euro per persoon. Hoef je alleen nog maar een ticket vanaf Jakarta te kopen en dat is met Virgin Blue of Jetstar heel goedkoop. Of met Mahan Air vanaf Dusseldorf zit je voor zo'n bedrag in Thailand. Hoef je ook alleen nog maar een voordelig ticket van Thailand naar Oz te vinden.
Ik vlieg nu ook via Parijs. Veel voordeliger, ook met treinkaartje en hotel erbij.

vlinder72
03-10-2010 om 19:59
Vliegen en kinderen
Geen ervaring met vliegen naar Australie maar wel ervaring met andere lange vliegreizen met kinderen (vier stuks tussen toen 7 en 5 maanden). Het idee om van hot naar her te vliegen is misschien prijs technisch leuk maar een ramp met jonge kinderen. Bij elke tussenlanding moet je weer uit het vliegtuig, allerlei checks, tassen mee, vermoeide kinderen op je arm mee etc. Nee het fijnste is om eerst een lange ruk te vliegen daarna over te stappen en snel door naar de eindbestemming. Moe bent je toch. Als je één nacht in een andere stad doorbrengt word je echt niet minder moe. Ook rusten je kinderen niet uit van een nachtje slapen. Als je een tussenstop wil maken dan zou ik kiezen voor een paar dagen. In dat geval zijn zowel singapore als Hong Kong (Disney) (en dan vliegen met met Singapore Airlines of Cathay Pacific) leuk.
Dan de keuze van de luchtvaartmaatschappij. Als het even kan kies dan voor een goede maatschappij (betrouwbaarheid, je zit met kinderen niet te wachten op allerlei onverwachte vluchtwijzigingen). Eigen t.v. schermpjes zijn helemaal ideaal. Verder zou ik als het even kan om bulkheadseats vragen. Dat zijn die stoelen vlak voor een achterwand. Op die manier heb je meer beenruimte en je kan je kinderen desnoods even op de grond leggen. En ze kunnen de mensen voor je niet lastig vallen.

Kiki
03-10-2010 om 23:14
Dirksmama dank je wel
maar ik zie het echt niet zitten om ook nog eens 4 uur naar Parijs te reizen om dan vervolgens naar Australië te gaan. Dat vraagt wel heel erg veel incasseringsvermogen van mijn kinderen.
Dan maar ietsje meer betalen.
Vlinder, ik twijfel een beetje aan het in een keer doorgaan en gewoon een hel van een dag hebben of de reis onderbreken. Ik wil wel heel graag Hongkong of Singapore zien. Lijkt me ook geweldig, al is het maar kort.
Dirksmamma, waar heb jij je overstap na 7 of 8 uur dan? EN heb duurt je tweede vlucht dan niet heel lang?
Heb jij zo'n reis ook met zulke kleine kinderen ondernomen? Hoe is dat bevallen?
Het is namelijk waarschijnlijk echt niet iets wat we snel nog een keer kunnen doen.
Ik ben sowieso zwanger van mijn derde, dus het is nu of nooit.

Elx
04-10-2010 om 01:30
Mijn tips
Daar ik al jarenlang in Australië woon heb ik de trip al vaak gedaan. Hieronder mijn tips:
1) Hebben beide kinderen een eigen stoel? Plaats daar dan hun autostoeltje in. Wel van te voren even vragen bij vliegtuigmaatschappij. Kinderen zitten dan vast en zijn dat al gewend in de auto. Ze zitten hoger en kunnen tv beter zien, kunnen beter bij opklaptafeltje en ik vind dat ze makkelijker in slaap vallen.
2) Eigen tv schermpjes zijn ideaal. Helemaal met eigen keuze menu. Kunnen ze "tinkle bell" wel 5 keer achter elkaar zien, zoals mijn oudste voor elkaar kreeg! voor back-up dvd, ds of ipod mee.
3) kleine snacks mee (rozijntjes, muesli repen, fruit). Eten komt niet altijd wanneer kids uitkomt, of ze slapen net, of ze willen NU eten en er is geen kar te bekennen.
4) Laat maatschappij weten dat je baby of child menu wilt. Eten is dan wat kind vriendelijker en ze krijgen dan vaak een etui met wat kleurspullen en spelletjes
5) Vraag bij inchecken of ze evt een stoel naast je vrij kunnen houden. Zeker als er een kind nog op schoot zit en officieel dus geen stoel heeft.
6) Stop-over heeft alleen zin als je paar dagen blijft. Een dag alleen rekt de hele reis alleen maar uit.
7) Hong Kong, vond mijn toen 5 jarige maar vies, druk en benauwend. "Mama, waarom is alles grijs?". Duidelijk geen grote drukke stad gewend, zonder groen. Met als gevolg dat we hele dag in hotel zwembad op t dak zaten. Ik was toen alleen met haar, maar vond daardoor reis wel lang duren. Maar ze heeft het nu nog steeds over de chocolade fondue die we in het hotel kregen (bijna 4 jaar geleden)
8) Singapore is schoner en wat minder een "cultuur schok", wat misschien wel lekker is als jullie allemaal met een jet lag zitten. Sentosa Island is tropische paradijsje bij de stad, paar dagen daar is heerlijke "mini vakantie".
Dus of heb mini vakantie van minimaal 3 dagen of ga zo snel mogelijk met maar een tussenstop er heen. Wij zijn geregeld gevlogen via London (hebben Qantas frequent flyer punten), maar vooral bij terugkomst naar NL is heel frustrerend je bent zo dichtbij, maar moet toch nog paar uren wachten.
Waar in Australië gaan jullie heen? Misschien dooddoener, maar onderschat de afstanden niet.
3)

dirksmama
06-10-2010 om 20:40
Parijs
Naar Schiphol reizen kost me ook meer dan een uur met de trein, en ik vind Schiphol een vreselijk vliegveld, vooral als je met de trein aankomt. Geen bagagekarren op de perrons...daar sta je dan met 2 kinderen, koffers, handbagage en een buggy. Daarbij is Schiphol een vervelend druk overstaptreinstation.
In 2,5 uur ben ik met de Thalys in Parijs, lekker rustig nachtje in hotel om me op de reis voor te bereiden, en dan zorgeloos de lucht in. Zelfde voor Londen (3,5 uur met Eurostar of nacht met lekkere luxe ferry), Duesseldorf (minder dan 2 uur ICE), Frankfurt (minder dan 4 uur ICE). Vooral het vliegveld van Frankfurt vind ik een verademing. Je komt aan met de trein, de bagagekarren staan ter hoogte van de deuren, met de lift naar boven, 20m lopen en dan kun je voor de meeste maatschappijen inchecken op Terminal T. Ben je alle zware spullen lekker kwijt. Vliegveld is verder stuk schoner, overzichtelijker en efficienter dan Schiphol.
Ik vlieg meestal met een Arabische maatschappij (Etihad, Qatar, Kuwait), die hebben regelmatig erg mooie aanbiedingen.
Toen Dirk nog geen 2 was vloog ik regelmatig naar Oz, meestal met Qantas, die hebben een veel kindvriendelijkere service dan KLM (je krijgt bij instappen al een verzorgigstas voor baby/peuter, met luiers etc.)
Singapore is ideaal om een dag of 3 tot rust te komen. De Night Zoo is ideaal voor kinderen met jetlag.
Ik heb één keer een autostoeltje meegenomen, maar NOOIT MEER, zwaar rotding, dat was echt niet te tillen met kinderen en handbagage erbij.