Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-06-2012 om 13:43
Het is nog even ver weg maar hier plan om over een jaar of twee naar australië te gaan (twee jaar want moet eerst nog even sparen...). Wie geeft tips: we hebben twee kids , nu 12 en 9. Het leukste lijkt mij met een camper rondreizen, is dat een beetje gemakkelijk te organiseren, wat voor rijbewijs moet je bv hebben? En waar kan je overnachten: zijn er alleen campings of ook camperplekken? Ook moeten we natuurlijk een kostenplaatje maken; camperhuur, overnachtingen, vliegtickets. Daarnaast moeten we natuurlijk in de zomervakantie, als we een week of 4-5 willen, dan is het daar winter, is dat een beetje te doen ?
29-06-2012 om 13:56
Australie forum
Er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn met ervaringen maar ken je http://www.australieforum.nl/ of http://australie.startpagina.nl/ en ook daar het prikbord ?
Heel veel informatie op dit soort forums.
30-06-2012 om 21:31
Het weer
Hallo Ella,
met het weer moet je mazzel hebben in onze zomervakantie. Ik ben 5 jaar geleden met mijn gezin geweest en we hadden prachtig weer. Grappig was wel dat het zo'n 23 graden was, de Australiers zelf in truien rondliepen, want het was winter en wij in korte broek en t-shirt.
Mijn broer daarentegen is vorig jaar met zijn gezin geweest en die hebben veel regen en kou gehad.
Wij hebben met een camper rondgereisd. Vond ik heerlijk, al sliepen we achteraf ook vaak bij familie in huis (ik heb er heeeeeeeel veel familie). Maar tussendoor genoeg campings te vinden. In de vrije natuur heb ik eigenlijk niet gedurfd, al weet ik wel dat het mag.
We hadden allebei een internationaal rijbewijs geregeld.
Zo'n camper is makkelijk te organiseren hoor, ga gewoon naar een reisburo. Dan is er keus zat. Als je tenminste tijdig boekt!
Leukleukleuk, het idee alleen al, ik ben meteen jaloers Ik wil ook weer, maar dan samen met mijn vriend. Lijkt me super.