Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Romy

Romy

03-07-2018 om 17:13

Auto vakantie Italië

Hallo mama's,

Wij gaan over een kleine maand met de auto naar Italië (Adriatische kust) met onze 2 Kids van 8 en 3 jaar oud.
Aangezien dit onze eerste buitenlandse vakantie word, zou ik heel graag van jullie willen horen waar ik echt aan moet denken qua het reizen met auto.

Daarnaast vroeg ik mij af wat jullie aan budget hebben op een camping (8dagen)?
Ohja en wat zijn leuke plaatsjes om te bezoeken/leuke dingen om te zien/doen langs de adriatische kust? Een heleboel vragen zie ik haha tips en info zijn ontzettend welkom!
Alvast bedankt♡

Beertje37

Beertje37

03-07-2018 om 19:22

Mama’s?????

Zie titel

Casey

Casey

03-07-2018 om 19:29

8 dagen?

En hoeveel reiswagen denk je hiervoor nodig te hebben?

vroeg vertrekken

Ik zou de eerste reisdag heel vroeg vertrekken en in Oostenrijk een overnachting nemen. De volgende dag hoef je dan nog maar een halve dag te reizen. In 1 keer dag hele stuk reizen is met zulke jonge kinderen geen goed idee.
Wij vonden Rimini een heel leuk plaatsje, maar het kan best zijn dat je daar helemaal niet in de buurt zit.
Verder is een dagje Venetië natuurlijk een aanrader. Probeer dan zo vroeg mogelijk in Venetië te zijn, tegen het eind van de ochtend begint in de zomer de drukte.

oja

en alvast een fijne vakantie toegewenst!

Romy

Romy

03-07-2018 om 22:33

Casey

@Casey, Wat bedoel je met 8 dagen? En reiswagen?

Ohja en @Beertje37 ik bedoel natuurlijk mama's/ouders

@BernadetB bedankt voor je tips!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

03-07-2018 om 22:34

Tips

Meer dan 800 km zou ik in twee keer rijden, maar als je afwisselt zou 1000 misschien ook wel lukken. Ik neem altijd pauze na 200 km en/of 2 uur rijden. Zelf had ik altijd een kind voorin, eentje achterin, om geruzie te voorkomen. Kleine cadeautjes mee om ze onderweg bezig te houden, en later DVD-schermpjes. Stenen tijdperk, want tegenwoordig hebben ze natuurlijk een iPad
Ik vind het het fijnst om ‘s morgens niet te vroeg te vertrekken, en dan op de eerste dag het langste stuk. Met een 3-jarige is het meestal niet de hele weg gezellig. Dan helpt het ook als er een ouder achterin zit.
Mijn budget voor 3 personen voor boodschappen en uitstapjes is 100 euro per dag, maar ik kook niet op vakantie.

Romy

Romy

04-07-2018 om 13:45

Phryne Fisher

Bedankt!!

Casey

Casey

04-07-2018 om 14:46

Romy

Je wil weten wat mensen voor acht dagen kwijt zijn, dan ga ik er van uit dat je een week daar bent en dan nog reiswagen hebt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-07-2018 om 15:09

Dddd

Reisdagen bedoel je

Romy

Romy

04-07-2018 om 15:16

Casey

Wij verblijven 7 nachten dus er komen inderdaad nog reisdagen bij.
Maar ik bedoel meer wat jullie aan budget hebben om te besteden op vakantie.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-07-2018 om 15:21

Eerlijk?

Voor acht dagen op één plek, zou ik niet zo’n eind willen rijden met jonge kinderen. Maar dat is heel persoonlijk.
Wij hebben geen hekel aan autorijden en we rijden ook lange stukken tijdens vakanties. Maar als ik naar de Adriatische kust wilde, zou ik minstens twee weken willen omdat anders de verhouding reizen en ter plaatse zijn voor mij helemaal scheef voelt. Reken op vier reisdagen: twee heen en twee terug. En als die twee weken geen optie zou zijn, bleef ik liever dichter bij huis. En dichterbij is relatief want in één dag komen we wel in de Dolomieten. Ook al toen jongste nog maar een jaar was.

Maar goed, ik zei het al, zoiets is erg persoonlijk.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-07-2018 om 15:23

Ondertussen heb je gepost

en is de verhouding nog anders: zeven dagen ter plaatse en dan de reisdagen nog...

Maar misschien zien jullie die reisdagen als leuk onderdeel van de vakantie?

Aagje

Phryne Fisher

Phryne Fisher

04-07-2018 om 17:00

Och

Ik ben liever niet zo lang van huis. Twee weken plus twee reisdagen vind ik dus te lang. Dit jaar gaan we 1400 kilometer rijden, en hebben dan tien overnachtingen op de plaats van bestemming. Op de heen- en terugreis leuke hotels. Afgelopen jaren heb ik regelmatig 1000 km gedaan met een overnachting op de heen- en terugreis, en dan zeven nachten op het vakantie-adres. Dan ben je toch ook 10 dagen weg.

Romy

Romy

04-07-2018 om 17:21

Aagje Helderder

Mijn partner vind lange stukken auto rijden geen enkel probleem (heeft dit vaker gedaan.)
Het word voor ons de eerste keer een buitenlandse vakantie en ik moet zeggen mijn Kids zijn vrij gemakkelijk, ik kan ze rustig wat speeltjes geven en daarmee kunnen ze zich uren vermaken achterin.
We zijn van plan savonds te vertrekken zodat ze grootste gedeelte van de rit slapen natuurlijk.
Langer dan 8 dagen word voor ons niet haalbaar helaas qua prijs en ik wil mijn hond niet zolang achter laten haha.
Dus voor ons is 8 dagen prima inderdaad zoiets is
persoonlijk

Paasei

Paasei

04-07-2018 om 20:08

snachts rijden

Jullie gaan al snachts rijden lees ik. Goed idee! Deden wij ook, toen de kinderen die leeftijd hadden. Favouriete methode was opa en oma inschakelen. Daar de kinderen laten logeren = handen vrij om in te pakken. Eind van de middag naar ze toe, mee eten (handig!), kleinste in bad en in pyama en zo het autostoeltje in. Oudste mocht 'wakker blijven'.. oh zo stoer.. . Rond 20.00 uur vertrekken. Snachts door rijden, met uiteraard af en toe een stop bij een benzinepomp. Kleine sliep door, oudste mocht uit de auto (midden in de nacht! Spannend!). We reden door tot we de tunnel voorbij waren, zodat het file risico voorbij was. Neem aan dat jij ook door een tunnel (st. Bernard, Gotthardt) heen moet? Je kent vast de verhalen over de urenlange wachttijden voor de tunnels.

Wij hadden de mazzel dat man goed tegen snachts rijden kan. Na de tunnel stopten we voor een lange pauze. Man slapen (op de grond), ik kinders bezig houden. Die waren net wakker. En ik goed brak.. oef.. maar dat is de prijs die je betaald.. En dan was het niet ver meer. Werkte goed voor ons. Al moet ik er nu niet meer aan denken.. )

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-07-2018 om 20:15

Nou ja dat zeg ik

het is persoonlijk.

Wij vinden autorijden ook geen probleem en onze kinderen vermaken zich ook goed in de auto. Maar toch zouden wij dat niet zien zitten. Jullie wel. Prima.

Aagje

T

T

06-07-2018 om 06:19

in 2 keer rijden en Ravenna

Ik zou ook in 2 keer rijden. Tablet mee, stickers voor op het raam. Adriatische kust is een hele leuke regio. De jongste is misschien nog wat te klein voor de waterparken maar leuk plaatsje met hele mooie kerken is Ravenna. Italia in Miniatura is ook heel leuk met kids soort combi van madurodam en klein pretpark Zie -> (verwijderd door forumbeheer)

Romy

Romy

06-07-2018 om 15:18

Bedankt voor je reactie T!

Zie dat de website die je geplaatst had weggehaald is door het forumbeheer, gelukkig heb ik hem nog net optijd gezien.
Staan veel leuke dingen te doen op!
Heb hier zeker wat aan.
Mirabilandia lijkt me super om te gaan doen. 1 dagje pretpark en 1 dagje lekker zwemmen.
De jongste is miss nog wat jong maar hem is niks te gek hij vind alles leuk! Ook de wat hardere achtbanen/glijbanen.
Nou we zien wel welke uitjes we gaan maken, in ieder geval keuze genoeg.
Ohja voor ik het vergeet.
Weet iemand hoe het in Venetië is? Zou graag een tocht willen maken met de gondels is dit erg prijzig? Hoor namelijk van velen dat het erg prijzig is.
X

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-07-2018 om 15:24

Venetië

Venetië is fantastisch maar ik heb nog nooit een gondeltocht gemaakt vanwege de kosten. De watertaxi is ook leuk, en een stuk betaalbaarder
Met een wandelwagen is overigens geen doen, dan ben je gesloopt aan het eind van de dag.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-07-2018 om 15:43

Omgeving Ravenna is prachtig

Ravenna zelf ook.

Het is van daaruit nog een paar uur rijden naar Venetië. Venetië is ook prachtig, maar houd rekening met enorme drukte en warmte. Een gongeltocht hebben wij daar wel gedaan, was voor alle gezinsleden wel erg leuk.

Aagje

filalu

filalu

07-07-2018 om 17:30

kosten gondeltocht

Een gondeltocht overdag kost €80,- voor 40 minuten en s' avonds €100,-.

Wij hebben het niet gedaan. Vonden het duur, maar ook niet leuk genoeg voor onze jonge kinderen.

Romy

Romy

15-07-2018 om 18:57

filalu

Inderdaad erg duur die gondeltochten. Beetje jammer
Ben bang dat het dat ook niet gaat worden voor ons.

Weet iemand nog leuke parken in de omgeving? Pretparken/dierenparken? Ook vast en zeker niet goedkoop maar wel meer geschikt voor de kinderen.

Lente

Lente

15-07-2018 om 19:17

Neem de waterbus, dan heb je een prachtige tocht over het water

Even goed kijken van waar je vertrekt, dan kom je precies langs alle bezienswaardigheden vanuit de boot. Niet te vroeg uitstappen, doorvaren tot voorbij het toeristische centrum. Daarna loop je terug naar het toeristische deel. Op die manier zie je de belangrijkste plekken vanaf het water.
En de waterbus is heel betaalbaar.

Oostenrijk

We zitten nu in het uiterste zuiden van Oostenrijk en hebben dat vanuit Limburg in 2 dagen gereden met eigen vouwwagen, 8-jarig kind en de hond. We blijven hier 10 dagen en gaan dan weer in 2 dagen terug en overnachten we op dezelfde camping als op de heenweg aangezien. De overnachtingscamping ligt 50 km ten zuiden van München en dan is het nog ongeveer 300 km naar de camping in Oostenrijk. We kiezen hier bewust voor omdat het opbouwen en afbreken van de volledige tent in Oostenrijk ook tijd kost. Bij de overnachtingscamping klappen we alleen het slaapgedeelte open.

Door de vouwwagen (of caravan, bagagewagen etc.) mag je in Duitsland maar 80km of je moet het ding speciaal laten keuren, dan mag je 100. Echter in Duitsland zijn er na Frankfurt een heleboel wegwerkzaamheden gaande en dat zorgt voor veel file. Ondanks de tablet, Nintendo, kindermuziek etc. zijn we toch om de 2.5-3 uur even gestopt voor toilet, rondje voor de hond, wat eten en drinken etc. Mijn man rijdt alles in principe alleen en ook voor zijn rust is het goed om even te ontspannen. We hebben er met de pauzes, omleidingen door ernstige ongelukken en files door wegwerkzaamheden er 13 uur over gedaan om op onze overnachtingscamping circa 50 km onder München te komen. Verkijk je er niet op!

Voor zowel Oostenrijk als Zwitserland zijn vignetten nodig voor de snelwegen en daar kon nog extra tol bijkomen voor specifieke tunnels zoals de Tauerntunnels in Oostenrijk als je via Salzburg over de A10 naar Italië wil. Regel ook een goede reisverzekering en vergeet je groene kaart niet. Controleer je auto en kampeeruitrusting trouwens voor je gaat. Je wil niet weten hoeveel mensen we naast de snelweg hebben zien staan met pech, wachtend op de ADAC (Duitse ANW. Zet hulpnummers van de verzekering, de pechdienst etc. ook in je telefoon.

Onze overnachtingscamping kostte € 31,50 voor hond, vouwwagen, 3 personen, toeristenbelasting etc. Op de overnachtingscamping was ook van alles aan voorzieningen zoals speeltuin, zwembad, manege etc. Onze huidige camping in de buurt van Klagenfurt (leuke stad) kost €38,50 alles bij elkaar. Beide campings hebben fatsoenlijke en nette voorzieningen voor mens en hond, inclusief zwemgelegenheid, miniclub en zo.

De boodschappen in Oostenrijk zijn qua prijs vergelijkbaar met Nederland en tel ik niet echt in mijn vakantiebudget, want boodschappen moet ik thuis ook doen. Extra kosten waren tot nu toe Burger King tijdens de heenweg, broodjes (dagelijks), ijsjes en warme pizza in de campingwinkel, een keer parkeerkosten(€2'-) en warme uitgebreide lunch op het terras (€25,- voor 3 maal een hoofdgerecht en frisdrank) in Klagenfurt, entree museum (€16,-). Prima te overzien. En wat we nog gaan uitgeven... geen idee. We vermaken ons op de camping ook goed met het zwemmeertje, boeken en de goede wifi. Mijn man wandelt veel met de hond, vindt hij leuk. Ohja, hij heeft een wandelkaart van de omgeving gekocht, ik weet niet wat hij daarvoor betaald heeft. Geen idee wat Italië kost, maar dan heb je een idee hoe wij het doen.

Campingwinkels zijn duur tot heel duur en gebruiken we alleen voor broodjes, ijsjes en de afhaalpizza. Wil je op je kosten letten, ga naar een wat grotere supermarkt. Uitstapjes hoeven echt niet elke dag en wat dat betreft leven we naar het weer en waar we zin in hebben.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-07-2018 om 15:56

AnnaNiem

Wij hebben diezelfde route gereden, denk ik. Tot München was gewoon een rotstuk. Er is weinig spannends te zien, veel vrachtverkeer, en veel wegwerkzaamheden. Over de 1000 km tot Salzburg heb ik 13,5 uur gedaan. Niet leuk.
Terug doe ik 2 x 700, kijken of dat beter bevalt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-07-2018 om 23:28

Daarom rijden wij in de nacht

Want Duitsland is inderdaad verschrikkelijk overdag.
Warm, druk en rommelig.

Phryne

We reden op zondag en dan mag het vrachtverkeer niet rijden uitgezonderd koelwagens en ander speciaal transport zoals levende dieren. Klinkt rustiger, maar daardoor staan alle parkeerplaatsen, bij met name wegrestaurants, voor lange voertuigen bomvol. We konden er met ons vouwwagentje vaak niet eens even staan voor een pauze. Ik was blij met onze goedgevulde koelbox... Konden we ook pauzeren op gewone rustplaats.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.