Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Moemie

Moemie

29-12-2019 om 16:25

Autohuur bij oversteken landsgrens - wie ervaring

Dit jaar gaan we naar Canada en Amerika. We verheugen ons er nu al op. 1 ding vind ik lastig. Wie heeft er tips wat te doen met de autohuur. We starten in Toronto en eindigen in NY. Ik weet niet of autoverhuurders In Canada hier moeilijk over doen, dat hun huurauto eindigt in de VS. Ik heb me er nog niet in verdiept maar tips en namen zijn welkom, er zijn hier vast mensen met ervaring.

Tine Winkel

Tine Winkel

29-12-2019 om 17:13

In 2015

hebben wij dat ook gedaan. Niet alle verhuurders doen het. Kortom, even zoeken en meer betalen, dat wel. Organisatie weet ik zo niet meer. Bij ons was de start ook in Toronto, eindpunt was Boston. Van Boston zijn we met Amtrak naar New York gegaan.

Moemie

Moemie

29-12-2019 om 17:42

Tine

Wat fijn dat je meteen reageert, ik kom er niet uit. Kun je me aub laten weten welke route jullie hebben genomen? Ik leg alles zelf vast maar zit echt met mijn handen in het haar. Het zou fijn zijn als je me tips kunt geven, misschien je hele route met plaatsnamen? Sorry voor de vraag maar je zou me enorm helpen. Bij voorbaat dank.

vlinder72

vlinder72

29-12-2019 om 17:50

Alles amerika

Vragen als dit worden wel vaker gesteld op het forum van Alles Amerika. Heb je daar al gekeken?

Of zelf daar de vraag gesteld? Het is sowieso verstandig om recente ervaringen te horen.

Ik vond dat de ideaal forum voor onze reis naar Amerika (zonder grensovergangen).

Moemie

Moemie

29-12-2019 om 18:11

vlinder

Dank je wel voor je reactie. Het gaat me met name om een mooie route van Toronto naar Boston. Ik heb uiteraard al meerdere fora geraadpleegd maar vind persoonlijke ervaringen hier toch fijner. Ik heb ook al gidsen geraadpleegd maar het gaat me echt om de route vanuit Toronto naar Boston, de route verder in de VS heb ik al bepaald. Bedankt sowieso voor alle tips!

vlinder72

vlinder72

29-12-2019 om 18:41

Sunnycars

Ik heb even voor je gekeken maar bij Sunny cars kan je zo een auto boeken inclusief de one way drop off kosten (voor het afleveren in de USA). Deze zijn inclusief vermeld dus geen verrassingen meer ter plaatse.

Ook budget car rechtstreeks geeft geen problemen als je bijvoorbeeld ophalen toronto en wegbrengen boston kiest.

Tine Winkel

Tine Winkel

29-12-2019 om 21:52

Wij

Zijn vanuit Toronto via Algonquin park, Ottawa en Montreal oostelijk gereden in Canada. Van daaruit naar het zuiden een week bij Lake Winnipesaukee op familiebezoek. Van daaruit naar Boston.

Biebel

Biebel

30-12-2019 om 08:20

Vraag het goed na

Op het Alles amerika forum zijn er alleen maar persoonlijke reacties, dus leg je route en vraag daar gerust neer. Wie weet welke slimme tips je nog krijgt om je route beter te maken.

Voor je vraag; ja, auto verhuurders doen het liever niet. Dus al biedt sunny cars het aan, vraag toch bevestiging van de one way kosten (en dat het überhaupt mag) USA - Canada. Reden is dat ze het financieel onaantrekkelijk maken; ze moeten perse die auto dan ook weer terug naar Canada zien te krijgen. Dus als het al lukt, ben je vermoedelijk beperkt in je keuze van auto’s bij het ophalen.

Alternatief is dat je er een rondje van maakt (vanuit Toronto of juist vanuit de US). Ik weet van een aantal jaar geleden dat bv de auto huur in de usa een stuk voordeliger was, geld dat je dan voor andere zaken kunt gebruiken.

Angela67

Angela67

30-12-2019 om 08:45

2 auto's huren

Zou je niet van autohuur kunnen wisselen bij de grens? Je houdt altijd het nadeel van de one way kosten, maar misschien dat het scheelt als de auto's in hun eigen land blijven. .Gr Angela

Hanne

Hanne

30-12-2019 om 10:18

Ligt aan welke verhuurder je neemt

Wij hebben dit vaker gedaan en dat is nooit een probleem geweest.

Mijn ervaring is dat huren in Amerika vaak safer is, omdat je daar je als je erop let geen eigen risico hebt, terwijl dat in Canada niet vanzelfsprekend is.

Wij huren meestal via een tussenpersoon bij Alamo en dat bevalt ons goed.

Hanne

Hanne

30-12-2019 om 10:38

Aanvullend

https://www.alamo.nl/auto-huren/amerika/noordoost-amerika/

Wij boeken altijd via autoeurope.nl bij Alamo. Voordeel is dat al de prijzen lager worden, ik de boeking kan cancelen en opnieuw kan boeken voor een lager tarief.

Herz

Wij boeken meestal bij herz en zijn daar gratis goldmember. Gewoon rechtstreeks boeken levert dan vaak concurrerende tarieven incl heldere drop off kosten.
Een andere tip: boek niet op de luchthaven, maar neem een uber naar een locatie in de buurt. Dat kan heel veel geld schelen.

Afhankelijk van het weer

Dit jaar wilden we vanuit Boston- Bar Harbour- Quebec etc naar Toronto. Dus boven de meren langs. Alleen was het weer zo slecht ( veel regen) boven de meren, dat we de reis moesten aanpassen. Vanuit Boston meteen naar links over I 84 richting NY en later via I95 naar het noorden, ( dus door CT) was ook geen optie; te heet.
We zijn zodoende onder de meren langs gegaan.

Boston- Bar harbour Maine- Lincoln NH- Lake Placid VT- Corning NY-Toronto.
Veel natuur ( green mountains) en cultuur olympische spelen of de glasfabriek van corning en het historische stadje Corning.

Geen gebruikelijke route en daarom ook heerlijk rustig.

Minivan

We huren voor dergelijke trips dan een minivan , bij Avis. Avis heeft tamelijk nieuwe auto’s in beheer.
Een minivan is wel zo fijn voor vier mensen; achterste bank plat en elke tas zijn vaste plek bij inladen. De minivan heeft captainseat op de tweede rij; rugleuning kan in relaxstand voor als kinderen even willen slapen.

Ga niet te veel bezuinigen op een product waar je die dagen afhankelijk van bent en je overal brengt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.