Vakantie en uitjes

jopi
17-12-2009 om 14:51
Autoslaaptrein italie?
Wie heeft ervaringen met de autoslaaptrein naar Italie? Is het een aanrader? Tips, afraders? Wel of geen diner aan boord?
Aangezien het nogal een dure grap is wil ik graag goede argumenten voor of tegen hebben om al dan niet te boeken. Grootste voordeel is natuurlijk de tijd en de ontspanning....
Iemand ooit gedaan?

Carmen
17-12-2009 om 18:18
Ja, en ik vond het een leuke ervaring. Het is wel alweer een paar jaar geleden, maar volgens mij was het inderdaad all-in. Diner en ontbijt dus. We hebben ook best lekker geslapen. Ik heb alleen geen auto, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Carmen

Iertje
22-12-2009 om 13:41
Vorig jaar zomer
zijn wij met de autoslaaptrein naar Italie gereden. We hadden met z'n vieren een eigen coupé (2 kinderen en 2 volwassenen). Het was incl. diner en ontbijt. De bedden lagen niet heel erg lekker en ik heb niet heel goed geslapen maar kwam veel uitgeruster aan dan anders. Het is een ontzettend relaxte manier van reizen en de kinderen vonden het helemaal geweldig.
Groetjes,
Iertje

Marianne *
23-12-2009 om 15:59
Wij vorig jaar
Wij zijn vorig jaar met de autoslaaptrein van Düsseldorf naar Italië geweest.
Echt super bevallen. Wij hadden geen diner aan boord; trein vertrok pas om 21.30 uur. We hebben in Düsseldorf gegeten. Auto op de trein, wij hadden een eigen coupe me 2 volwassenen en 2 kinderen.
De bedden lagen niet supergoed, maar prima voor 1 nachtje. Mijn zoontje kroop om 22.00 uur in zijn bedje en werd 's morgens in Italie pas wakker. Mijn dochter vond het erg spannend allemaal en had moeite om in slaap te vallen. Met het gevolg dat ik ook vaak wakker lag.
's morgens een prima ontbijtje in de coupé en helemaal uitgerust op de eindbestemming.
Het op en afrijden van de auto's gaat het snel. Ik had gedacht wel een paar uur te moeten wachten, maar het is prima geregeld.
Al met al prima bevallen, zo goed dat we dit jaar weer met de autotrein naar de wintersport gaan.
groetjes,
Marianne

Victorie
26-12-2009 om 15:42
Naar bologna
Wij zijn een paar jaar geleden met de autotrein naar Bologna gegaan. Het opstappen in Den Bosch ging redelijk snel. We waren met 2 volwassenen en 2 kids en hadden een 4 persoons coupe. Het slapen was minder. Het ombouwen van de banken tot slaapbanken lukte niet meteen en daarna heb je totaal geen ruimte meer. De netjes die moeten verhinderen dat je uit bed valt waren kapot. Een passagier is uit bed gevallen en is met de ambulance afgevoerd. We kregen eten in onze coupe en dat zat in een paar zielige bakjes en plastic zakjes. Het badkamertje en wc moesten we met zo'n 20 personen delen. En toch hadden we de meest luxe mogelijkheid geboekt. Het enige voordeel is dat je al redelijk ver op pad bent en daarna niet meer zo lang naar je reisbestemming hoeft te rijden. De kids hebben zich wel prima vermaakt. Ik werd uiteindelijk door het schudden van de trein behoorlijk ziek, ondanks de reispillen. Geen trein meer voor ons !

Marie L
29-12-2009 om 15:29
Al paar keer
Wij zijn al een paar keer met de trein van en/of naar Italië gereisd, maar dan wel vanuit/naar Duitsland met Deutsche Bahn. Ik geloof wel dat de kwaliteit van de Deutsche Bahn beter is dan die van de NS. Het is ons prima bevallen.
Voor de kinderen begint de vakantie zodra we in de trein zitten. Het avondeten regelen we altijd zelf (picknicken met 'tapas', limonade voor de kinderen, wijntje voor de ouders.
Omdat wij geen lease-auto met tankpas hebben en ik minstens 1 overnachting onderweg wil, is met de trein niet zoveel duurder. Grote voordeel is dat je voor Noord-Italië direct op bestemming bent en voor Toscane/Umbrië je nog maar een paar uur hoeft te rijden.

mossel
03-01-2010 om 20:53
Yep
twee jaar geleden gedaan- dusseldorf-bolzano. Ik vond de kosten meevallen wanneer je hotelovernachting(ontbijt) en brandstofkosten mee rekend. Met zijn 4en in 5persoons coupe. Geen diner (vertrek 18.00) wel ontbijt. Dineren in Dusseldorf en daarna auto op trein. Gaat erg snel. Kids vonden het het hoogtepunt van de vakantie. Ze gaan laat slapen omdat je met z'n allen in die coupe zit. Om 8 uur in de ochtend in Bolzano. Niet geheel uitgerust. Je slaapt wel onrustig. Train stopt regelmatig onderweg en je hoort tegemoet komende treinen voorbij razen. Je hebt geen rijkilometers gemaakt en dat is toch een andere vermoeidheid.
We gaan dit zeker nog een keer doen