Vakantie en uitjes

martine
27-06-2011 om 13:32
Autostoeltje spanje
Mijn dochter is blij toe dat ze eindelijk van haar autostoeltje af mag, en net als haar oudere broer nu gewoon alleen in de gordel hoeft.
Volgens de info die ik vond op de site van de ANWB geldt de regel van 1.35 ook in Spanje.... maar volgens alle andere sites die ik zie geldt in Spanje een regel van 1.50. Dit zou inhouden dat beide kids (ook oudste komt dan 2 cm tekort) op vakantie op een autostoeltje zouden moeten.
Weet iemand hoe het nu daadwerkelijk zit in Spanje ??
Martine

Puck
27-06-2011 om 14:01
Wat is er erg aan
Of de regel 1.35 of 1.50 geldt in Spanje weet ik niet, maar wat zou er erg aan zijn om beide kinderen op een zittingverhoger te zetten? Een kind dat net boven de 1.35 is mag vervoerd worden zonder verhoger, maar volgens mij was het nog steeds veiliger om ze langer op een verhoger te laten zitten.
En behalve dat het dan misschien veiliger is zitten ze ook lekker hoog waardoor ze beter naar buiten kunnen kijken.
Ik zie nooit zo waarom er zodra een kind 1.351 m is direct dat autostoeltje er met groot gejuich uit moet.

Vic
27-06-2011 om 14:08
Och
Mijn oudste is nu pas groter dan 1,50 m. en heeft dus de afgelopen jaren in het buitenland altijd illegaal zonder zittingverhoger gezeten. En ook nog voorin. Ik ben er altijd maar vanuit gegaan dat de kans dat ze opgemeten zou worden minimaal is.

Chris35
27-06-2011 om 21:55
Mallorca
Wj waren vorig jaar op Mallorca, huurden een auto en een autostoelje voor onze dochter, toen 108 cm, meen ik en we kregen een verhoger mee. Ze kennen daar kennelijk stoeltje 3 niet. Die verhoger ging 'm echt niet worden, dus maar een stoeltje 2 genomen.
Het gaat mij om de veiligheid en niet of we wel of niet gesnapt of opgemeten worden en in dat stoeltje heeft ze die vakantie prinsesheerlijk gezeten.

dirksmama
28-06-2011 om 11:25
Waarom?
Omdat mijn kinderen heel ongemakkelijk zitten op een verhoger!

Emmie Em
28-06-2011 om 15:50
135
De ANWB heeft gelijk, vanaf 135cm is een stoelverhoger niet meer verplicht in Spanje en dat kun je hier lezen(wel in het spaans)

martine
28-06-2011 om 16:31
Dank, en waarom
Emmie, dank voor je reactie, mijn Spaans is niet zo heel denderend dus voor sommmige stukjes had ik translate.google nodig, maar het is duidelijk nu.
En voor de anderen : onze autoverhuurder rekent 10 euro per dag (!!!!) per stoelverhoger, dus als ik die niet per sé nodig heb, wil ik ze niet hebben. Gelukkig lijkt mij die kostenpost bespaard te gaan worden dus...
Martine

Puck
28-06-2011 om 20:45
10 euro per dag!?
Goedemorgen, dat is binnenlopen zeg. Als je een beetje slim bent en je hebt nog kinderen die verplicht in een zitje moeten dan koop je toch voor 15 euro in een grote supermarkt een zittingverhoger, ben je ook klaar.

martine
28-06-2011 om 21:22
Juist ! Belachelijke prijzen. Een paar jaar terug hadden we een grote koffer als bagage in het "ruim", en dan de kids als handbagage een zitverhoger.... Zo konden we dat huren omzeilen.
Nu echter reizen we alléén met handbagage en hebben ze dus hun kleding in die handbagage, en dan is de zitverhoger te groot om in hun tas erbij te passen.
Had ook al zitten denken dat ik dan de rit vanaf het vliegveld het risico zou nemen, en na aankomst proberen zo'n ding te regelen voor de rest van de vakantie. Zelfs als we die op het vakantieadres zouden laten zouden we dan voordeliger uit zijn... Maar niet nodig is nog beter !
Martine