Vakantie en uitjes

zeeblauw
17-07-2011 om 11:00
Autovakantie denemarken --> eerste keer alleen met kind
Hallo,
Na jarenlang in Nederland een tent te hebben gehuurd ga ik dit jaar met mijn kind saampjes naar Denemarken.
Benieuwd of ik aan alles gedacht hebt, zou het fijn vinden evt aanvulling / tips te krijgen:
- Route met Tom-Tom, bij uitval, kaart en geprinte route van intenet
- verkeersregels Duitsland en Denemarken
- Tanken en hoe dit de benzine in Deens heet
- Betaal mogelijkheden
- Noodnummers Duitsland en Denemarken voor hulp
- ANWB europa
- Alle benodigden papieren voor de beide campings, voucher e.d.
- Cash euro en deense kronen naast pin
- telefoonnummers in geval er iets met mij gebeurt voor zoon (en mijn moeder heeft info waar ik zit e.d.)
- reisverzekering
- om de dag sms even naar huis
- Verder natuurlijk de kleren e.d. en lol!!!!
Bovenstaande informatie heb ik in 1 klapper gedaan zodat zoon er in geval van nood alle informatie bij elkaar heeft.
We hebben er super veel zin in.
Iemand nog tips / aanvullingen?
Alvast bedankt,
Zeeblauw

Hibiscus
17-07-2011 om 11:09
Paspoorten
Niet vergeten hoor!
Verder lijkt me je voorbereiding prima.
Gaan jullie ook naar Legoland? Veel plezier!
Hibiscus

zeeblauw
17-07-2011 om 11:13
Legoland
Ja gaan eerst 4 dagen op camping 10 km van legoland af staan (anders niet te betalen). Na aankomst volgende dag relaxen, 2 dagen erna naar legoland en dag daarna vertrekken we naar naar camping aan zee bovenin Denermaken. Zo gaaf, camping grenst aan het strand en mocht het minder weer zijn is er een binnen en buitenzwembad bij. Kan niet wachten!!
Gr Zeeblauw

Vic
17-07-2011 om 15:43
Goed hoor
Volgens mij heb je een redelijk compleet lijstje. Ik heb er zelf nog bij staan dat ik gele hesjes voor in de auto moet kopen. Die zijn in sommige landen verplicht. Verder zorgen dat er genoeg geld op je betaalrekening staat, en ik heb een credit card voor noodgevallen.

amk
17-07-2011 om 19:09
Oo op de achtergrond
heb het zelf nog gebruikt afgelopen vakantie.
Ik weet niet hoe oud je kind is, maar ik vond het erg fijn een stille achterbank te hebben toen ik naar midden Frankrijk ging. De dvd-speler bleek toen een uitkomst. Nu zou ik kiezen voor haar kiddiezoom fototoestel.
En helemaal top dat je gaat. De eerste keer is altijd spannend, maar valt reuze mee. Heel veel plezier samen.

Annet
17-07-2011 om 20:59
Kaartje voor zoon met jouw internationele mobiele nummmer
en eventueel naam camping.
Mocht je elkaar kwijt raken, dan kan iemand jou mobiel vinden.

Karin*
18-07-2011 om 14:11
Woordenboek
is essentieel.Deens is best lastig. In de supermarkt is het zelfs al erg handig.

zeeblauw
19-07-2011 om 19:30
Bedankt voor de tips
Mooie aanvulling!
Bedankt en allemaal een fijne vakantie
Zeeblauw