Vakantie en uitjes

Guinevere
05-07-2011 om 14:26
Auvergne
Ik zit er toch over te denken om lekker naar Frankrijk te gaan en niet naar Istrië. En wel naar Auvergne. Wie heeft er nog Auvergne-tips? Wij zijn rustzoekende oude-caravankampeerders met heren van 4 en 9 jaar, waarvan de oudste bouwkundige en geologische interesses heeft, naast zijn museale interesses natuurlijk. De jongste zal het een biet zijn, als er maar gespeeld kan worden.

purk
05-07-2011 om 15:09
Guineverre
als ik lees dat jullie rustzoekende oude-caravankampeerders zijn dat is Istrië een prachtige bestemming om naar toe te gaan, maar niet in het hoogseizoen. Goede keuze dus volgens mij. Wat de Auvergne betreft...geen idee. Verder denk ik dat het gebied van de Tarn met zijn vele middeleeuwse plaatsjes, kastelen etc. ook erg leuk kan zij. Maar goed, terwijl ik het typ, denk ik....die plaatsjes zijn overal in Frankrijk
groetjes van Purk

Guinevere
05-07-2011 om 16:55
Purk
Daarom denk ik er over om naar Istrië een keer het vliegtuig te pakken. In de herfstvakantie ofzo. Hoeven we ook niet zo ver te rijden. Tarn is ook leuk idd.

Puck
05-07-2011 om 17:31
Kwin, ik lees mee
Wij gaan ook naar de Auvergne, 30 km ten noord-oosten van Clermond Ferrand. Ik lees dus mee. Ik vond laatst wel ergens een leuke website, misschien kun je ermee. En wie weet kunnen we een ieniemieniemini-meeting houden.
http://www.france-voyage.com/frankrijk-routes/circuit.php?vid=fdce4047ed4aa25fac709321fca1c82e#ancday5

Puck
05-07-2011 om 22:41
Kwin
Ik stuur je even een mailtje, volgens mij heb ik je adres nog als dat niet veranderd is sinds je een andere baan had

KGO
05-07-2011 om 23:08
Ook auvergne
Wij gaan ook naar de auvergne ( de camping mailde ik al)
Heeft iemand tips voor de weg ernaartoe? We kunnen op zwarte zaterdag op de camping terecht maar ik wil al die donderdag ervoor rustig aan die richting gaan.
Karin
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck
05-07-2011 om 23:35
Over dijon
Het ligt er een beetje aan van waar je in Nederland start, maar ons plan is om op zondag te vertrekken (gaan via Utrecht) en tot de omgeing Dijon te rijden, daar een paar dagen te blijven en dan de laatste paar honder kilometer te rijden.

Snuggle's
06-07-2011 om 14:35
Mini camping
Je moet ervan houden ( camping met maar een paar plaatsen) maar in aire les biefs, vlak bij Clermont ferrand ligt een mini camping bij een chambre d'hotes in een echt paradijselijke omgeving. Echt een plek om tot rust te komen, met heel leuke eigenaren.
Www.lesbiefs.eu
Snuggle's

Guinevere
07-07-2011 om 10:56
Puck
Ja, LOL, ik zat net te antwoorden.
Had het wat druk gisteren met werken enzo.

Puck
07-07-2011 om 13:27
Komen er nog tips?
We willen allemaal wel graag naar de Auvergne, maarre... komen er nog tips van mensen die er al eens geweest zijn of die al iets heel leuks op de planning hebben staan. Ik hou me nog steeds aanbevolen.

Vera*
07-07-2011 om 13:53
Tja
Wij hebben ons indertijd vermaakt met het zwembad op de camping en de uitjes naar de hypermarché en de Decathlon. Het was meivakantie en in Clermond Ferrant was het ruim 20 graden terwijl het westelijker in de bergen 6 graden was.
Vera

Puck
07-07-2011 om 14:25
Dat is al een wereldtip vera*
De Decathlon, tuurlijk, die zou ik bijna vergeten. Die zit dus in Clermond Ferrand beggrijp ik?

Vera*
07-07-2011 om 20:34
Puck
NATUURLIJK )))) was er een Decathlon, die was op 10 minuten rijden van de camping. In het zuiden van CF heb je zo een gebied met allemaal van die megawinkels.
Ik ben even de naam kwijt van de camping maar die heb ik al vaker genoemd in deze rubriek. Als het in de 'bergen' koud is kun je naar CF gaan, dat ligt lager en dat kan heel veel graden schelen. Bij ons waren (in de kou) de bomen nog kaal terwijl in CF de tulpen al uitgebloeid waren.
Wij zijn niet naar het vulkanenpark geweest aangezien het daar wel koud zou zijn en het van onze camping vandaan ruim twee uur rijden was. Wel zijn we naar de hoogste berg geweest, het is maar één weg die omhoog gaat en daarboven heb je een prachtig uitzicht op het oude vulkaanlandschap.
Ook heeft zoon een nieuw woord aan zijn woordenschat toegevoegd: een grafhof, het is bij ons nog steeds in gebruik .
Vera

Trix
08-07-2011 om 12:37
Tip voor auvergne-gangers
Morgen komt de Tour de France aan in Super Besse, een plaats middenin het prachtige vulkanengebied linksonder Clermont Ferrand. Er is daar zoveel moois te zien, dat zal gegarandeerd mooie helicopterbeelden opleveren.
Vulcania is trouwens een prachtige dagbestemming, erg mooi aangelegd. Enige nadeel vonden wij dat t erg op Franstaligen was georiënteerd. Ik geloof dat er ook wel wat in het Engels te lezen was, maar dat waren meer samenvattingen. Maar goed, t is alweer een paar jaar geleden dat wij er waren, dus misschien is de informatievoorziening inmiddels wat internationaler geworden. De 3D voorstelling over de fossielvondsten in het gebied is geweldig!
Veel plezier!

Johanna Jannetje
09-07-2011 om 19:35
St nectaire
Dag Puck,
we zijn ooit eens in St Nectaire geweest, vrij kleine camping op hoogte. speeltuintje, zwembad. prima te doen. wandelingen, oude kerkjes, Puy de Dome op redelijke afstand. Voor geologen in de dop altijd leuk, toch? Er zijn daar in de buurt heel erg veel campings. Wij zoeken altijd iets wat niet heel druk is, maar dat is niet echt makkelijk in dat gebied. Pak de Michelin-campinggids erbij, zoek naar niet al te veel staanplaatsen en je zit wel goed, denk ik.
Veel succes en plezier, Johanna

Lietje
10-07-2011 om 08:53
Brugheas
Wij gaan ook naar de Auvergne, naar Brugheas. De Puy de Dome staat op ons lijstje en CF ook. Het Vulcania park zal ik eens googlen. Meestal liggen er op de camping of in een plaatselijk vvv heel veel foldertjes van allerhande activiteiten en bezienswaardigheden in de omgeving.
We willen vooral dit jaar een beetje uitrusten, marktje, dorpje, stokbrood met kaas. Camping heeft een zwembad en sportveld, dus de kinderen zullen zich ook wel amuseren.
Fijne vakantie allemaal, Lietje

Puck
10-07-2011 om 22:09
Johanna
Lief dat je mijn naam schrijft boven het mailtje, maar ik was niet degene die een camping zocht. Die heb ik namelijk al in januari gevonden . MAar ik denk dat de camping die jij beschrijft best geschikt zou kunnnen zijn voor Guinevere. Onze kleine camping in St-Priest la Prugne was dat namelijk niet: 3 meertjes op de camping om te vissen, te zwemmen en te varen en als je kinderen hebt die nog niet goed kunnen zwemmen is dat natuurlijk een garantie voor een vakantie waarin je continu op je kroost aan het letten bent om te voorkomen dat ze toch niet bij het water zijn. HEt dorpje waar je het over hebt lijkt me wel iets om in gedachten te houden, dat klinkt leuk.

Guinevere
11-07-2011 om 21:51
Nou...
Nou, de hélft van mijn kinderen kan wel zwemmen hoor. De andere helft dénkt te kunnen zwemmen...
Ik ga alle campingtips uitspitten en kan daar ook nog binnen de streek verkassen, dus bedankt! Overigens, mijn man weet nog steeds niet dat we naar Frankrijk gaan. Dat ziet ie wel als we de Péage op rijden.