Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vliegticket

Vliegticket

28-11-2017 om 19:56

Bali en lombok

Dag, we waren altijd van plan om een keer een grote reis te maken met onze kinderen . Nu hebben we dan vliegtickets geboekt voor een vakantie op Bali en Lombok. We gaan met onze 2 pubers van 14 en 15 . Partner en ik hebben alletwee gebackpackt in Indonesië maar dat is 25 jaar geleden. Wie heeft er leuke tips voor ons, natuurlijk denken we zelf aan duiken/snorkelen , wandelen , zwemmen en de cultuur . De badplaatsen Kuta en Sanur gaan we wel mijden. Het duurt nog even maar we hebben nu al voorpret! De bedoeling is 2 weken Bali en 2 weken Lombok. Wie is er recentelijk geweest en heeft leuke tips om met name met pubers te doen?

gili eilanden

zijn aanraders, verder hebben onze kinderen nog gewaterscooterd en met zo'n parachute achter een boot gehangen. Vanuit Bali en Lombok gaan ook tours naar komodovaranen, zijn wij niet aan toegekomen. De Tegenungan waterval is leuk om even af te koelen. Uiteraard monkey forest in Ubud. Ubud is sowieso wel leuk vanwege alle handwerklieden. Oh, en we hebben nog rafting gedaan, was ook bijzonder. Kennen we alleen vanuit de Oostenrijkse bergen. Heel gek om tussen de rijstvelden en jungle door te raften. Bekijk ook vooral verschillende stranden, soms roze van kleur. Tana lot is wel toeristisch, maar wel even leuk om te zien. Die vulkaan misschien maar even vermijden nu. Je schijnt te kunnen fietsen tussen de rijstvelden, wederom, weer niet aan toe gekomen. Man en ik gaan waarschijnlijk van t voorjaar weer, dan hebben we meer inside information want zoon gaat voor 5 maanden naar Bali.

Pennestreek

Pennestreek

29-11-2017 om 18:18

Inderdaad Ubud

Maar Monkey Forest vonden wij vreselijk, daar zijn we echt snel weer weggegaan. Agressieve apen en nog agressievere toeristen die ermee op de foto willen . Ubud is echt erg druk en toeristisch, maar toch de moeite waard. Wij hebben de dag van ons leven gehad tijdens de fietstocht door de rijstvelden, zoals Silone al schreef. Echt heel spectaculair. Met de bus naar boven de berg op, daar de verplichte thee met pisang goreng en dan de mountainbike op en maar naar beneden, dwars door rijstvelden en oerwoud, met bezoek aan tempels en kampongs. Echt doen!
Verder Lovina Beach, daar kun je dolfijnen spotten. 's Morgens bij zonsopgang de zee op in een prauw, dat is sowieso al een feestje. Je bent niet de enige op zee, maar dat ben je in het toeristische deel van Indonesië nergens in het hoogseizoen.
Sanur had voor ons niet gehoeven bij nader inzien, maar dat kwam ook omdat we tegen die tijd wel weer terug wilden naar huis .
Over Lombok kan ik je niets vertellen, daar moet ik zelf nog heen...

Vliegticket

Vliegticket

29-11-2017 om 21:31

Leuk!

Leuke ideeen ! raften kennen wij ook alleen van Oostenrijk , goede tip Silone en fietsen door de rijstvelden gaan we ook zeker doen. Duiken / snorkelen bij Lovina en Ubud stond al op ons lijstje!

We hebben het vliegticket al geboekt en willen voor de eerste dagen een hotel/ hostel boeken en vanaf dan via Booking.com boeken. Ik weet niet of dat handig is in augustus maar we hebben nog tijd genoeg eventueel toch wat meer te plannen/ boeken.

Pennestreek

Pennestreek

29-11-2017 om 22:15

Nu al boeken!

Nu waren wij ook op Java, bij alle toeristische trekpleisters, en dus heel druk, maar daar waren in november al veel hotels volgeboekt. Dus ik zou, zeker als je met kinderen gaat, nu al boeken. Voor jezelf is het misschien niet zo'n punt, maar met kinderen wil je toch wel een netjes en schoon verblijf. En in Indonesië is het wel heel lekker om af en toe in een zwembad te kunnen duiken, het is er best warm...
In Lovina hebben wij gelogeerd in Pantai Mas. Heel bijzonder resort, soort spiritueel centrum. Je moet ervan houden, maar je wordt daar zo'n beetje opgenomen in de familie die het runt. Echt vreselijk aardige mensen en een prachtige plek. Achteraf hadden we daar moeten blijven, en Sanur over moeten slaan. Maar ja, je boekt een ruim half jaar van tevoren, en vanaf papier...
In Ubud verbleven we in Saren Indah. Heel verrassend, prachtige kamers tussen de rijstvelden, met verschillende zwembaden. En dat allemaal verstopt achter een heel klein opritje en toegangetje met receptie aan de straat, aan de grote doorgaande weg in Bali (met aan een uiteinde het Monkey Forest). Waren we ook enthousiast over dus.
In Sanur zaten we in Sativa Cottages, was ook mooi, beetje buiten de drukte.

Succes met boeken en veel voorpret gewenst!

Vliegticket

Vliegticket

04-12-2017 om 09:58

Lovina

Grappig Pennestreek, het hotel dat je noemt wordt ws onze eerste stop , we zijn van plan daar de eerste week te blijven.
Ik heb inderdaad de neiging om nu al van alles regelen maar partner vindt dat onzin, die wil alles het liefst ter plekke regelen. Hij vindt het dan ook onzin dat ik er nu al zo mee bezig ben.
Het is nu anders dan 25 jaar geleden, toen het met “ de lonely planet” in de hand zo goedkoop mogelijk moest , nu spelen er ook andere dingen mee.

Silone, even voor mijn nieuwsgierigheid, als je het wilt delen, wat gaat je zoon daar doen?

Pennestreek

Pennestreek

04-12-2017 om 12:00

Vliegticket

In dit geval zou ik zeggen: lekker je eigen koers varen.
Het is gewoon heel vervelend als je daar met kinderen zit en je hebt geen verblijf. Of je komt ergens in een sjabbie pensionnetje terecht. Nee, gewoon lekker met booking.com en tripadvisor als adviseurs lekker nu vast boeken. Heb je ook nog een half jaar voorpret!
En, ook wat prijs betreft doe je er verstandig aan nu al te regelen. De hotels met de beste prijs/kwaliteitverhouding zijn natuurlijk als eerste vol...

en uitjes preboeken

De meeste van onze activiteiten waren ook al vooraf geboekt (wij hebben o.a. ook nog een tour over Java gedaan met veel bezienswaardigheden). Volgens onze Indonesische familie die veel voor ons heeft geregeld is ook activiteiten van te voren boeken goedkoper. Voor ons scheelde het nogal dat zij de taal spreken, vaak betalen westerlingen veel meer dan de lokale bevolking voor dezelfde activiteit.
Zoon gaat vakantie vieren, backpacken. Blijft in ieder geval de eerste 2 maanden op Bali, daarna laat hij het nog even open. Hij heeft heel veel gewerkt afgelopen jaar (50 uur p/w) en dus veel gespaard.

Pennestreek

Pennestreek

04-12-2017 om 16:26

Oh ja, excursies ook

Maar wij zijn met een reisorganisatie gegaan, dat wil zeggen, een bureau heeft vanuit Nederland onze reis geregeld, inclusief auto met chauffeur. En dus ook inderdaad de excursies lagen al min of meer vast. Ja, heel flexibel ben je dan niet, maar het geeft ook rust. We wilden heel veel zien en doen (teveel, achteraf) en dan is het fijn een schema te hebben. Dus ook excursies zoveel mogelijk vooraf boeken. Nu zal dat misschien op Bali iets minder noodzakelijk zijn dan de nachtelijke jeepsafari naar de Bromo, maar toch, je reist niet zo ver om er dan ter plekke achter te komen dat je excursie is volgeboekt... Dus de dingen je echt, zeker weten wil doen, die zou ik alvast regelen.

Veel voorpret! En geniet van het heerlijke en gezellige eten en het prachtige verblijf in Pantai Mas. Ben benieuwd of het aapje er nog is!

Reizigster

Reizigster

05-12-2017 om 22:20

Tengallalang e.a. dingen

In aanvulling op wat al genoemd is:

Ook voor pubers wil je natuurlijk mooie sawah's zien. In de buurt van Ubud (zeker doen en inderdaad ook zeker daar rondfietsen, te leuk) heb je prachtige rijstvelden (google maar even) van Tengallalang. Zeker gaan zien!

Wij zaten wel een tijdje in Sanur in een heerlijk hotel, ruim opgezet, lage huizen, mooie tuin, aan het strand. Heerlijk. Volgens mij Mercure Resort. Te lopen naar het straatje met allemaal restaurantjes maar niet midden in de drukte (op het einde van de rij hotels).

Wij hebben daar scooters gehuurd en zijn met nog wat jongere kinderen gaan rondrijden. Echt super leuk. Mensen zijn zo aardig en relaxed daar. Iedereen reed in een grote bocht om ons heen.

O.m. naar schildpadden farms. Eentje klein met een paar hele grote schildpadden. Een andere groter met juist veel kleinere schildpadden. Ook op de scooter door Denpasar gereden (per ongeluk). Ging prima.

Op het strand/voor een van de andere hotels een gids gevonden die ons mee heeft genomen naar allerlei bezienswaardigheden. We zijn ook bij hem thuis geweest. Heel interessant. Was wel bijzonder te zien hoe ze daar leven.

Indien mogelijk is het interessant scholen (als die open zijn, toen wij er waren was het daar ook vakantie geloof ik) en een ziekenhuis te zien of zo. Nou ja, alles is interessant, zeker als je niet vaker in de tropen bent geweest.

Bij Lombok kan je inderdaad mooi snorkelen of duiken bij de Gili Eilanden (lang geleden, maar volgens mij nog steeds mogelijk).

Ik zou hotels ook al boeken. Gedoe als je met een gezin op zoek moet en dingen zitten vol.

Heerlijk vooruitzicht. Geweldige bestemming(en).

Oregano

Oregano

09-11-2018 om 10:58

Ook aan het plannen nu ; )

Las dit draadje, heel leuk! Ik ben nu aan het plannen voor volgend jaar mei.
Hoe is het jullie bevallen en wat zijn de leukste en relaxte plaatsen om te overnachten?

Bedankt,
Oregano

Bali

Misschien ook leuk om vooraf te bezoeken. Hoewel het misschien wat afbreuk doet aan het paradijselijk gevoel.
https://www.volkenkunde.nl/nl/over-volkenkunde/pers/bali-welcome-paradise

Gretha

Gretha

09-11-2018 om 11:18

ook

Ik heb ook tickets geboekt en wil de hotels zeker vooraf vastleggen, maar het is pas november en ik dacht dat ik nog wel even kon wachten op de leuke aanbiedingen. Of zit ik fout en is nu boeken juist goedkoper? We gaan in juli.

Pennestreek

Pennestreek

09-11-2018 om 11:41

Hotels bij toeristische trekpleisters nu boeken

Ik boekte in december, en toen zat er al heel veel vol.
Als je niet perse in de buurt van die trekpleisters hoeft te zitten is later boeken prima te doen. Maar waarom zou je wachten? Aanbiedingen zijn er denk ik alleen last minute, ik zou dan toch kiezen voor meer keuze, zekerheid en langer voorpret.

Oregano

Oregano

09-11-2018 om 12:33

Gretha

Waar heb jij de tickets geboekt? Voor zover ik kan zien zijn ze bij Singapore airlines het goedkoopste?

Vliegticket

Vliegticket

11-11-2018 om 09:51

China airlines

Wij hebben met China Airlines gevlogen, via Taipei (3 uur wachttijd), was vorig jaar de goedkoopste optie. Prima vlucht gehad.

Vliegticket

Vliegticket

11-11-2018 om 09:53

Aanvulling

Wij hadden in november al geboekt voor augustus .

Vliegticket

Vliegticket

11-11-2018 om 10:05

Reizigster

Ik zie je bericht nu pas maar werd getriggerd over je opmerking over scholen en ziekenhuizen. Bedoel je daarmee dat je zomaar ziekenhuizen en scholen binnenloopt?
Ik zie het zo voor me een gezin in korte broek en met een camera die zomaar een ziekenhuis of een school binnenloopt ! Ik mag toch hopen dat je het zo niet bedoeld.

Ik denk dat de verontwaardiging hier op dit forum groot zou zijn als iemand hier zou vertellen dat er op hun basisschool Chineze toeristen zomaar binnen zouden lopen en foto’s maken.

Gretha

Gretha

13-11-2018 om 09:51

Oregano

KLM, maar wij wilden het liefst rechtstreeks en willen daar best iets meer voor betalen. Singapore Airlines zou een 2e keus zijn hoor, schijnt erg goed te zijn. Misschien kan je dan gelijk een paar dagen Singapore doen? Of zat dat al in de planning?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.