Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Barcelona 3 (eigenlijk 2 dagen)

Ik wil in de vakantie in februari met mijn gezin (man, zoon 9 en dochter 12) naar Barcelona, als stedentrip, maar ik twijfel vanwege de vluchttijden. In de ochtend vliegen we om 10.00uur naar Barcelona. We zijn er om 12.30uur en kunnen nog doen, alleen ben ik bang dat de kids moe zijn. We moeten om 6.45uur opstaan, we wonen in Amsterdam, dus eigenlijk valt het reuze mee.
Maar als we terug moeten, dan vliegen we ook om 10.00 uur. We betalen dus eigenlijk voor niks voor deze dag, want het is opstaan en weggaan. 
Ik wil dan ook op tijd naar het vliegveld, omdat ik bang ben dat er iets tussenkomt en we de vlucht missen.
Al met al denk ik: is dit wel de moeite waard voor 2 hele dagen. Tickets en hotel in centrum kom ik voor 4 personen uit op 860,-
Ik wil graag jullie mening horen.

voor 2,5 dag naar Barcelona vliegen vind ik belachelijk. Als je zo weinig tijd hebt, ga dan n paar dagen naar een Nederlandse stad. Rotterdam is fijn. Voelt zo anders dan Amsterdam. Ik voel het echt als een heel andere stad. Lekker rondfietsen. En een voordeel: in de horeca en winkels spreken ze er nog Nederlands. Kom daar nog maar eens om bij ons in Mokum. 

kan je geen andere vlucht uitkiezen? Er gaan heel veel vliegtuigen op verschillende tijden naar Barcelona 

Ik zou voor zo kort niet eens gaan vliegen. Je hebt feitelijk niks aan de laatste dag en ook niet zo veel aan de eerste dag, want als je geland bent moet je nog bagage halen, naar het centrum etc. Voor een stedentrip van drie dagen zou ik eerder naar een stad in Nederland of België gaan. Er is echt genoeg moois in de buurt.

Ik zou het niet doen, je kunt je geld veel beter besteden. Sowieso met zijn vieren vliegen voor 2 dagen, zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen: weer een stukje toekomst van onze kinderen en kleinkinderen kapot, voor wat? Ik ga dan liever naar een leuke stad in Nederland, België,  Duitsland of Noord-Frankrijk. Er is zoveel moois en leuks te zien!

Gent, met de trein? 
Maastricht? Erg leuk en voelt buitenlands. En voor minder geld kun je alsnog best iets luxe huren voor overnachting (ik kan een heel fijn B en B aanraden nét buiten Maastricht-dan is met de auto zijn trouwens wel handig). 
Brugge is ook bijzonder en sfeervol. 

Wij hebben deze maand vijf dagen voor een stedentrip. Omdat ik geen goede vluchttijden kon vinden voor de bestemmingen die we in gedachten hadden, gaan we nu naar Groningen. Dat is toch ruim twee uur rijden, soort van buitenland, en we zijn er nog nooit geweest. Qua kosten ook heel aantrekkelijk want vluchten zijn bizar duur momenteel, al vind ik 860 euro voor vier personen ook heel goedkoop. Wij zitten daar met twee personen altijd een stuk boven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.