Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

meg

meg

02-03-2010 om 20:05

Beautycase...

...meenemen in vliegtuig, of beter aanbieden als ruimbagage? Juist omdat ik het een onhandig ding vind om bij te houden en niet goed weet of ik hem wel zo in het ruim wil hebben, heb ik mijn beautycase nog niet gebruikt tijdens vliegvakanties. Maar op het vakantieadres is het wel weer makkelijk om hem bij me te hebben... vandaar de vraag: Wat doen jullie? groetjes meg

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ik heb er een gekocht bij een kofferset, op aanraden van een vriendin. Maar hoe ik 'm ook mee neem, het blijft een onding.

Als ik hem in het ruim mee laat nemen dan is het gewoon een klein extra koffertje die je moet dragen. En dat terwijl we al een stuk of wat koffers bij ons hebben. Dan stop ik mijn spullen liever in een toilettas IN de koffer.

Als ik hem in het vliegtuig mee neem moet ik er de hele tijd mee sjouwen tot we in het vliegtuig zitten, en de vorm vind ik vaak niet handig. Dan heb ik liever een wat meer soepele tas bij me. Ik hoef ook echt niet allemaal toiletspullen bij me te hebben voor het tijdens de vliegreis.

Kortom, de beautycase is hier een prachtige schoenenpoets-koffer. En daarnaast een hele grote mooie stoffen toilettas die in de koffer gaat.

Groetjes
Gruffalo

Brianna F

Brianna F

02-03-2010 om 21:57

Beemer

Je haalt me de woorden uit de mond, alle gels, vloeistoffen, cremetjes mogen niet als handbagage mee, laat staan nagelschaartjes, pincetten e.d. wat je ook in zo'n beauticase propt.
Ik heb 'm thuis in gebruik als medicijnkastje

Tuurlijk wel

Je doet alleen de vloeistoffen even in zo'n plastic zakje en haalt ze er bij de scanner even uit.

Brianna F

Brianna F

03-03-2010 om 07:51

Maar dirksmama

Per persoon mag u in het vliegtuig in totaal niet meer dan 2 liter of 2 kg per persoon meenemen. Vloeistoffen in uw handbagage mogen alleen mee in een hersluitbare plastic zak met een maximale inhoud van 1 liter.

De verpakkingen in handbagage mogen niet groter zijn dan 100 ml.

Dan zul je toch je shampoo, conditioner etc. over moeten gieten in kleinere flesjes.
En schaartjes e.d. mag nog steeds niet.

meg

meg

03-03-2010 om 15:45

Bedankt, daar had ik niet aan gedacht...

... dat vloeistoffen idd niet meer mogen, dus mee in het vliegtuig gaat het dus niet worden. Biedt iemand de beautycase wel es aan als ruimbagage? We zijn met 4 en hebben 3 trolley's, dus als 4e stuk bagage zou het moeten kunnen... Het is een hardschalen case, maar in het ruim, huhm, ik denk het zelf eigenlijk niet. Toch maar in de toilettasjes in de koffer. Groeten meg

Brianna F

Brianna F

03-03-2010 om 16:26

Ja hoor

Ik zie regelmatig beautycases over de bagegeband voorbij komen, hoewel ik het zelf niet zou doen. Dan maar in de koffer.

Dat die nog bestaan (ot)!

Dacht dat dat iets van vroeger was! Wat in er nou zo handig aan een beautycase?

Ik heb 'm ook nog hoor

Je mag er dan niet meer mee vliegen, maar als we met de auto op reis gaan dan gaat ie mee. Ik vind het wel handig wanneer al het badkamergerei in 1 vierkante harde 'koffer' zit.

Geen gezoek, alles bij de hand, ik koester 'm nog steeds hoor

Marian Borneman

Marian Borneman

03-03-2010 om 21:53

Superhandig, zo'n ding

Ik sta er van te kijken dat jullie 'm niet veel gebruiken. Vlieg ieder jaar wel ergens heen of de wereld over en neem'm altijd mee, in het ruim weliswaar. Lekker handig voor de potjes ed, gaat niets kapot, slot erop, klaar. Ook zit je dan niet te klooien met de vloeistoffen in handbagage. Ook schaar etc kan mee. Heb een zwarte, maar versier'm altijd met wat linten, dan herken ik'm altijd gelijk op de bagaeband.

Inderdaad moppeke

en dan vooral als je met de auto reist. Ik zou mijn samsonite niet meer willen missen. Mijn man moppert wel eens dat ie 't zo'n onhandige vorm vindt (is ook zo) maar ik kan er mooi al mijn toiletspulletjes en make-up, sieraden, schaartje, medicijnen etc. in kwijt. Ideaal wat mij betreft.

100ml

Maar waarom zou je meer dan 100ml van iets meenemen op reis?
Je gaat toch geen grote flessen shampoo enzo meezeulen?

Ik heb ooit wel eens een beautycase gebruikt, had ik geen koffer meer nodig, verschoning en rest wat ik nodig had voor weekeinde paste erin.

Re: dirksmama

Ja, voor een weekeinde. Dan heb ik zo'n ding ook niet nodig.

Maar als ik twee weken op pad ga met de auto stop ik er van alles in. En nee, ik neem ook geen volle shampooflessen mee, maar halfvol wel. Dat die flessen dan groot zijn boeit verder niet want rechtop passen ze netjes in en kan de deksel gewoon dicht. Dat ga ik niet overgieten naar een kleiner flesje want dat is dan helemaal niet nodig.

Voor twee weken vakantie gaat ie vol met electrische tandenborstels, shampoo, medicijnen, zonnebrand, schaar, lotion en ga zo maar door. Ideaal!

Voor een weekendje weg neem ik een toilettas omdat je dan alleen het hoognodige meeneemt.

sister

sister

05-03-2010 om 20:52

Ik gooi 'm ook altijd vol

Met van alles en nog wat. Ook een schaartje, een vijl, ( mag toch ook niet mee de handbagage in) en het past altijd prima. Heeft al heel wat reizen overleefd. Oersterk zo'n samsonite. En inderdaad, ook mee naar de camping. Weet ik zeker dat de inhoud de reis overleeft.

Ook voor 3 weken hoor.

Ik ga geen grote flessen meenemen, neemt veel te veel ruimte in. Gewoon toilettasje met tandenborstel, tandpasta, klein flesje shampoo, zonnebrand, that's it.
Shampoo en zeep ligt ook al in het hotel en anders koop ik ter plekke wel wat ik nodig heb.
Ik zou werkelijk niet weten wat ik nog mee zou moeten meenemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.