Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hibiscus

Hibiscus

01-03-2011 om 11:20

Beierse alpen - rodebeuk

Hoi rodebeuk,

ik had je beloofd even te kijken in de Beierse Alpen of het daar leuk is voor een vakantie.

Wij hebben een heerlijke week achter de rug, elke dag kunnen skieen. We kwamen aan in de regen, alles was groen en bruin maar die avond begon het te sneeuwen en het heeft 2 dagen gesneeuwd. Daarna brak de zon door en hebben we op de verse sneeuw ons kunnen uitleven.

Wij zaten in een klein plaatsje vlakbij Oberstdorf. Oberstdorf is een iets grotere plaats met een station en een busstation. Je kunt het dus makkelijk bereiken met de trein, volgens mij via Munchen, of via Ulm. De bus verbindingen zijn volgens schoonvader (die daar al vanaf zijn jonge jeugd komt) prima. Ik zag inderdaad veel bussen rondrijden. Er zijn veel wandelmogelijkheden, erg goed te doen voor jongere kinderen. Je zit daar echt aan het begin van de Alpen, je hebt niet de indrukwekkende pieken van de Zwitserse Alpen, en geen gletschers, maar de bergen zijn evengoed prachtig. Het is allemaal wat lieflijker dan de hoge Alpen, maar je hebt evengoed de witte pieken die ik elk jaar toch even moet zien. Het is bijvoorbeeld goed te doen om een gondel omhoog te nemen, over een bergkam redelijk makkelijk te wandelen, met niet al teveel stijging, dan naar beneden en de bus weer terug. Er zijn voldoende mogelijkheden om gondels of stoeltjesliften omhoog te nemen.

Er zijn genoeg hotels en apartementen. Wij betaalden voor een ruim opgezet apartement op een boederij, met 2 slaapkamers en twee balkons met prachtig uitzicht, 60 euro per nacht in het hoogseizoen. Dat was dus in een dorpje 9 km buiten O. In O. zul je waarschijnlijk iets meer betalen.

In O. zelf zijn voldoende winkels en restaurants en in de hoofdstraat is een kleine supermarkt. Het is echt een leuk dorp. De jongens zullen de ski schansen ook leuk vinden om te zien.
Het kan daar natuurlijk wel regenen, en als je pech hebt blijven de wolken een week tegen de bergen hangen en heb je een verregende vakantie. Maar het kan net zo goed prachtig weer zijn met veel zon.

Ik heb trouwens heerlijk gegeten, maar na een week had ik wel weer gehad met de sauzen en het vlees Ik heb gisteren maar een gezonde noodle soep gemaakt met heel veel groente, geen room in de buurt. Ik moet geloof ik even bijkomen, hoe lekker het ook is, het is wel een beetje vet...

Hibiscus

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk leuk leuk

..dankjewel, daar heb ik heel veel aan!
Het klinkt als een geschikte plek voor de 1e week. Man heeft zijn ogen laten vallen op Lienz en dan van Osttirol verder naar Südtirol. Dat laatste wil ik op zich heel graag maar met moet wel een beetje te doen zijn allemaal. Beieren is gewoon een stuk dichterbij.

Ik denk dat we gewoon een keer de moeite moeten nemen om te wisselen. Juist als je zonder auto gaat kan dat zo zijn voordelen hebben, dan ben je minder aangewezen op eindeloos vermaak.

De nachttrein gaat in de zomer niet alleen tot München, maar ook verder tot Garmisch-Partenkirchen. Even de kaart checken of we daar nog wat aan hebben.

Wij zijn trouwens een week op Schiermonnikoog geweest en de rust was echt weldadig. Zo fijn. Alles klopte, ik ben helemaal uitgerust.

Dus heel erg bedankt dat je zo uitgebreid terugkomt op mijn vraag, ik ben nu door dat weekje rust juist in de Verfassung gekomen dat ik graag mijn zomervakantie ga regelen ...

Oh en als je een week uit de supermarkt gegeten hebt op een Waddeneiland dan wil je wel vette saus! Overigens mag ik niet klagen, want we hadden een heel goed ingerichte keuken dus we hebben zelf gekookt. Lasagna enzo.
Nou ja, dat noodlesoep gevoel ken ik ook maar al te goed natuurlijk. Na alle Jägerschnitzels en Forellen blau. Nigella Lawson heeft daar een mooie uitdrukking voor in haar eerste boek, iets van je lijf is een tempel ofzo.

Hibiscus

Hibiscus

01-03-2011 om 18:55

Tempel

Mijn tempel is een beetje groter geworden vrees ik, een kilo erbij zag ik vanochtend, ik schrok me een hoedje.

Ik geef de idioot de schuld die me van mijn ski's afreed. Ik was lekker aan het skieen, komt er een debiel aangevlogen ( hij had een leuke sprong in gedachten) en had mij niet gezien. Ik heb na een week nog last van mijn knie en na mijn val ( het was best een flinke val) durfde ik niet meer goed, ik ben toch al geen held)

Fijn dat je niet de hele week ziek bent gebleven en dat je hebt kunnen genieten van je vakantie, ondanks de kou.

Ik vind inderdaad het grote voordeel dat Beieren goed te doen is, net niet te ver weg. Zodra je verder wil, ben je meteen meer dagen onderweg, zeker met het ov. En het is goedkoper, absoluut. Als we uit eten gingen ( 6 volwassenen, 4 kinderen) waren we nooit meer dan 140 euro kwijt, inclusief een glas wijn of bier voor de volwassenen. En dan een echte maaltijd, geen broodje ofzo. Ik vind Nederland (en Engeland) zo duur vergeleken met Duitsland.

Overigens gaan wij hier van vakantie naar vakantie, ons leven is best heel leuk hoor (heel leuk zelfs) maar toch zijn we in iedere vakantie alweer bezig de volgende te regelen. Heerlijk vind ik dat, ook al is het ietwat decadent.

Hibiscus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.