Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bella italia

Jawel, na lang zoeken was er nog een plekje vrij op deze camping. http://www.camping-bellaitalia.it/hol/piazzole.asp

Heeft er iemand ervaring met deze camping? Ik heb op zppver gekeken maar dat wisselde nogal.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

13-03-2010 om 17:53

Wij

Wij waren hier alweer 14 jaar geleden Een zeer bekende camping onder Nederlanders, groot, veel te doen, heerlijke zwembaden, mooie omgeving, veel te doen op het water en op het land, leuke plaatsjes in de omgeving, en..........een dokter op de camping die dagelijks wordt aangekondigd via de geluidsinstallatie van de camping: Der Artz ist angekommen!!!!!

Voor ons de lokroep om weer te gaan, want beide kinderen hadden die vakantie waterpokken EN kinkhoest

Nikus

Nikus

13-03-2010 om 20:01 Topicstarter

Ow minet

Wat balen. Kinkhiest. Heftig hoor en dat op een camping.
Bedankt voor de beschrijving.

Grote camping

Bella Italia is één van de grotere, luxere campings rond het Gardameer. Als je graag groot, veel faciliteiten, veel vertier e.d. wilt is het zeker een heel goede keus.

Wijzelf zijn afgelopen 2 jaar naar Spiaggia d'Oro (als ik het goed spel) geweest. 1 Van de weinige campings met een behoorlijk zandstrandje ipv kiezels. Ook een grote camping, maar allemaal net ietsje minder dan Bella Italia. Ook nederlandse animatie maar dat heeft Bella Italia ongetwijfeld ook.

Ik persoonlijk zou niet meer terug hoeven, maar dat heeft eigenlijk alleen met de drukte te maken en die is in het hoogseizoen sowieso moeilijk te vermijden vrees ik. En de kinderen willen eigenlijk niks anders meer dus zouden vreselijk teleurgesteld zijn als we ergens anders heengaan (niet dat dat doorslaggevend is, maar toch...)

Oh, wij zijn trouwens gewoon 2x op de bonnefooi gegaan (4 personen + auto + tent) en dan kun je vaak toch wel ergens terecht.

Trouwens voor Spiaggia d'Oro (ligt tegen een héél pittoresk stadje aan, echt mooi) kun je helemaal niet reserveren. Maar ik begrijp uit jouw woorden dat je dat voor Bella Italia wel kunt.

Als je niet opziet tegen massaliteit, drukte en misschien herrie af en toe zou ik gewoon voor Bella Itialia gaan hoor. Qua faciliteiten zit je daar gewoon heel erg goed (mag ook wel voor die prijzen

Forum

je kunt ook even kijken naar de verschillende meningen op gardameerforum.nl. Daar wordt ook veel over Bella Italie gezegd.

Wat ik ook altijd doe, is kijken of ik een filmpje van een vakantieganger kan opsnorren via YouTube. Lukt vrijwel altijd Op die filmpjes krijg je een aardige indruk van een camping of een omgeving waar je heen gaat.

Ikzelf ben er niet geweest, maar zie dat het 33 ha groot is. Dat is behoorlijk groot. Voor mij is een camping van max. 10 ha groot genoeg.

Ik weet niet of je al eerder op een camping geweest bent in Italie, als het je eerste keer is zou ik lekker boeken. Alles op die camping is geregeld, je bent van alles voorzien.

Groet, Moppeke

Nikus

Nikus

14-03-2010 om 11:52 Topicstarter

Moppeke en pilsje

Het is de eerste keer dat we naar Italie gaan. Voor ons een hele onderneming eigenlijk. We gaan met onze casa la triplex. Vrienden van ons gaan naar Piani di nog wat. en die was vol!

Op Bella Italia na is alles volgeboekt en daar manlief beslist niet op de bonnefooi wil...hebben we geboekt.

Ik zie er wel wat tegenop. Beide mannen zijn autistisch en dan zo'n drukke camping? Hmzzzz....

Inderdaad stelt het me wel gerust dat alle faciliteiten er zijn. Immers je hoeft je niet in de drukte te mengen.

En ja.....MY GOD wat is het duur zeg!

Vera*

Vera*

14-03-2010 om 12:43

Nikus

Is het mogelijk om, eventueel tegen betaling, een bepaalde plek te reserveren? Wij hebben een keer in de Ardêche op een camping gestaan met allerlei vertier 's avonds dat we niet wilden. Gelukkig was er plek (waren op de bonnefooi) helemaal aan de rand van de camping en daar was het heerlijk rustig. Er waren echter ook plekken vlakbij het restaurant/terras/zwembad waar dus al die 'geweldige' aktiviteiten waren. Ik moet wel zeggen dat we pas 's avonds achter die herrie kwamen. De kinderen waren toen 6 en 8 jaar.

Nikus

Nikus

14-03-2010 om 14:28 Topicstarter

Vera

Goed idee, ik ga morgen Suncamp bellen (hebben via hen een plekje geboekt)

Ervaren

Je moet het gewoon ervaren, Italie is prachtig en in de omgeving van het Gardameer is genoeg te zien/beleven.

Wij gaan dit jaar ook weer, we zitten niet zo ver bij jou vandaan Maar wij gaan in de meivakantie. Dat scheelt enorm. En dat is eigenlijk nog een understatement.

Ik weet zeker dat je het heerlijk zult hebben. Kijk nog even op dat gardameerforum, kun je veel tips vandaan halen, zeker als je voor het eerst gaat.

Have fun, Moppeke

Rembrand

Rembrand

14-03-2010 om 17:58

Ook naar italië.

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst naar Italië, en wel met een huurcaravan.
We houden niet zo erg van hele grote campings, en het Gardameer trok ons niet zo. Wij staan dus op camping Mario aan het Lago di Caldenazzo.
Ik heb er erg veel zin in !!
M.

Aaf

Aaf

14-03-2010 om 22:08

Wat zoek je?

Wij hebben ooit in de rij gestaan om ons in te schrijven. Duurde lang en dat was maar goed ook. Het is een enorm vakantiedorp met heel veel nederlanders en heel veel vertier en vermaak. Als je daarvan houdt kom je dus goed aan trekken. Wij besloten uit de rij te stappen een een camping verderop te gaan staan( stukken kleiner, ook aan het strand, wel wat animatie voor de kleintjes en een klein zwembad en stukken goedkoper- dacht dat het "Lido" heette) Pesciera vond ik trouwens wel erg leuk. Macgtig toeristisch, maar toch gezellig en nog enigszins authentiek(voor zover mogelijk aanm het Garda meer)
Het is dus maar wat je zoekt

Aaf

Aaf

14-03-2010 om 22:42

Al geboekt

Oh, ik zie nu dat je al geboekt hebt. Veel plezier! Mijn bijdrage was dus te laat.

vlinder72

vlinder72

15-03-2010 om 09:19

Prima uitvalsbasis

Wij zijn twee jaar geleden (hartje zomervakantie)naar Bella Italia geweest. Maak je geen zorgen het viel reuze mee. En wij hebben een pesthekel aan drukke campings en vermaak. Voor ons is een camping vooral een uitvalsbasis en daarvoor is bella italia prima geschikt. Wij zijn met de trein naar Venetie geweest. Leuk, leuk, leuk. Rondje Gardameer. Ferry genomen van de ene kant van het Gardameer naar de andere kant. Sirmione, Verona en nog veel en veel meer. Van handdoekenleggers geen last gehad. Ja, er staan inderdaad van die malloten om 9 uur voor het hek maar wij gingen 's middags altijd zwemmen en wij hadden nooit problemen om een stoel te pakken. En trouwens mijn man maakt korte metten met handdoekenleggers. Gewoon handdoek eraf. Stoel ergens anders naar toe slepen en klaar. Je hoeft niet mee te doen met de animatie en dan heb je er ook geen last van. Wij hadden een caravan van Eurocamp en die staan gelukkig ver van het vertier en alle "gezelligheid". Mensen aan de balie waren heel behulpzaam. Nu hadden wij ook geen problemen want wij hadden een caravan van Eurocamp en daardoor niets te maken met medewerkers van de camping zelf. Zwembad is groot genoeg om iedereen te laten zwemmen. Prima winkel. Lekkere pizza. Heerlijke ijsjes en de prijzen zijn heel redelijk.

tonny

tonny

15-03-2010 om 12:40

Bella italia, gardameer toch?

Zoon mocht mee met een andere familie, hij was toen 16 meen ik. Hij vond het fantastisch en heeft het Italiaanse campingleven nog weken gemist, hoen hij eenmaal thuis was.

Re vlinder:

Waar nam je precies de Ferry? En waar ging je heen? Ben benieuwd waar die ferry allemaal heen gaat. Ik heb er eentje gevonden van Malcesine naar Limone, maar er moeten er meer zijn.

vlinder72

vlinder72

16-03-2010 om 09:03

Moppeke

Er gaat ook een autoferry van Maderno naar Torri del Benaco. Neem hem vanaf Maderno want de aankomst in Torri del Benaco is erg mooi. De rit van Peschiera naar Maderno is zeker de moeite waard. Leuke plaatsjes en strandjes om te stoppen en op het strand lekker te eten. Terug vanaf Torri naar Peschiera is niet leuk want die kustweg is erg druk.

Nikus

Nikus

17-03-2010 om 15:06 Topicstarter

Vlinder

Oooow, wij zijn ook geen camping hangers. We reserveren een plaats via suncamp! Dus dan vallen we daar denk ik ook onder. Ideaal dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.