Vakantie en uitjes

Manda Rijn
06-09-2011 om 23:28
Ben ik nou heel hysterisch [zomervakantie 2012]
als ik nu al vast de campings en overnachtingen voor volgende zomer boek ?
Ik heb heerlijk na 2 weken z-fr op indd perfecte campingkjes helemaal geen zin in dit weer, ik heb nog 2 weken net gedaan alsof ik nog op vakantie was maar inmiddels is dat gevoel van totale relaxtheid weg geregend.
argh.
Dus ik heb afgelopen dagen 3 heerlijke campinkjes super goedkoop (elk jaar komen we tot de conclusie dat back to basic wel erg lekker is) gezien.
het is dat i mij wat onzeker voel, anders zou ik zo de 3 campings aanschrijven en de boel regelen.. Graag omstanders.
Oh en had ik al gezegd dat het wel erg veel regent en de bomen hier al blad verliezen, de cavia's depressief uit hun buitenhok mij aan kijken, de poes op de kattenbakkak poept en geen pootje meer buiten zet, de kinderen voor de tv hangen en vervelend worden en ik mijn zomerkleren mis....

Puck
06-09-2011 om 23:56
Nee hoor
Op de terugweg van 4 weken vakantie zaten wij afgelopen weekend in de auto ook al weer plannen te maken en ik heb ook al wat zitten snuffelen op internet. Het echte boeken doe ik eigenlijk pas ergens in januari (als ik al boek).
Is toch gewoon heerlijk, dagdromen over een volgende vakantie?

Moppeke
07-09-2011 om 08:21
Haha manda!
Focus op zaterdag, dan kun je misschien nog 1 keertje een zomeroutfitje tevoorschijn halen. Maar dan moet je wel gelijk voor heel lang je gram halen, want volgens mij is dit nog het enige hoogtepunt qua temp en zon dat we krijgen
Maar je bent helemaal niet erg hoor, hier doen wij dat ook altijd. Tijdens het op vakantie zijn worden al ideeen bedacht voor volgende vakanties. En zo vroeg heeft ook financiele voordelen. Dus why not? Gelijk heb je. En als het helpt in je weerdip, lekker doen
Groet, Moppeke (die gisteravond tijdens een hoosbui het kattenluik al had dichtgedaan terwijl de kat nog buiten was.... Gelukkig kan het beest flink mauwen en kon ik 'm snel binnenhalen).

ChrisH
07-09-2011 om 09:43
Best wel hysterisch
Hoe groot is de kans dat de campings van jouw keuze al zijn volgeboekt in januari? Als het echt mini-campings zijn, moet je er misschien wel vroeg bij zijn, maar anders kun je best nog even wachten, toch?
Dat gezegd hebbende, zit ik hier ook te twijfelen hoor. Want wij hebben iets kleins in Italië op het oog en ik ben bang dat het al snel vol zal zitten. Maar het voelt zo übergeorganiseerd om nu al te boeken.
Chris

Manda Rijn
07-09-2011 om 10:22
Nou chris
ik had dat vorig jaar toen was in december al een camping volgeboekt (we huren altijd zo'n huisje of caravan oid).
maar het is indd wel zo dat als ik nu alles regel ik een andere bezigheid moet zoeken om niet direct van mijn vakantiegevoel af te komen, aangezien het nu ook niet leuk is om in de tuin te werken (heb nog na de vakantie een paar dagen zitten rommelen in de tuin) en ik met dit weer ook niet met de kinderen kan wandelen in de duinen. Afgelopen weekend nog 2 dagen op het strand en bij de duinplas gezete, zalig, nog even geslapen in de zon terwijl man en kinderen aan het pielen waren in het water, dat soort werk, zalig.
ok dan ga ik die ene warme dag komend weekend nog even met mijn favoriete zomerjurk en zonnebril in de tuin zitten, misschien zit er zelfs nog een bbq in.

Manda Rijn
07-09-2011 om 10:22
Nou
ik had dat vorig jaar toen was in december al een camping volgeboekt (we huren altijd zo'n huisje of caravan oid).
maar het is indd wel zo dat als ik nu alles regel ik een andere bezigheid moet zoeken om niet direct van mijn vakantiegevoel af te komen, aangezien het nu ook niet leuk is om in de tuin te werken (heb nog na de vakantie een paar dagen zitten rommelen in de tuin) en ik met dit weer ook niet met de kinderen kan wandelen in de duinen. Afgelopen weekend nog 2 dagen op het strand en bij de duinplas gezete, zalig, nog even geslapen in de zon terwijl man en kinderen aan het pielen waren in het water, dat soort werk, zalig.
ok dan ga ik die ene warme dag komend weekend nog even met mijn favoriete zomerjurk en zonnebril in de tuin zitten, misschien zit er zelfs nog een bbq in.

Manda Rijn
07-09-2011 om 11:22
ik heb de middelste camping van de 3 weken eens fijn een emailtje gestuurd. Maar ik besef net dat ik dan ook moet aanbetalen en we zijn net terug dus nogal blut. Oh gelukkig, de kb wordt begin oktober toch weer betaald ? Mooi kan ik dan alles fijn boeken en aanbetalen.
De rest van het jaar kan mijn man dan fijn zoeken naar wandelroutes en andere dingen die we niet allemaal gaan doen.

Manda Rijn
07-09-2011 om 11:33
En direct een emailtje terug gekregen
dat het meest optimaal gelegen huisje al gereserveerd is in die periode (!!).
aha kijk, dat zijn dan mensen die elk jaar er naar toe gaan zeker, hm eens afwachten of er nog wel andere huisjes zijn (vast wel).
zo en nu nog uitzoeken hoe wc emmers werken, de 3 campings hebben namelijk geen wc in de huisjes, daarom zijn ze ook zo goedkoop. En volgend jaar is Mandarijntje net 3 en die heeft dan vast nog een potje of wc emmer nodig.

ChrisH
07-09-2011 om 13:46
Ach, waarom ook niet?
Toch maar nu boeken dan? Sommige mensen trekken liever rond en willen zich niet vastleggen, maar als je al weet waar je heen wilt en je zeker weet dat je op die campings wilt staan, waarom zou je dan eigenlijk niet boeken? Je hebt dan de meeste kans op een plekje naar je keus.
WC-emmers werken heel gemakkelijk. Je vult ze met een laagje toiletvloeistof en wat water en doet je behoefte. Als -ie vol is, leeg je hem in het chemisch toilet van de camping.
Zo, ik ga eens even kijken of ik nog wol heb om een paar vilten sloffen te breien. Lekkere herfstactiviteit. Ik leg het zaterdag wel stil om daarna weer verder te gaan.
Chris

e.j.
07-09-2011 om 13:58
Wc emmer
leuk toch nu al plannen? niks mis mee hoor.
Die wcemmer deden wij anders. Wij hadden zo'n klein emmertje met een dikkere rand, je ziet ze vast wel bij Blokker ofzo. Er hoort een deksel bij, officieel heten ze luieremmers dacht ik. Een paar drupjes wcvloeistof van de campingwinkel erin en een scheutje water om het op te lossen. Niet pas leeggoien als hij vol is maar na de nacht, en evt. overdag na ieder gebruik.
Wat ik heel handig vond is hoe wij hem hadden neergezet. Mijn man had in een oude plastic afwasteil een rond gat in de bodem gesneden waar de emmer precies in past. Teil op zijn kop zetten (dus met bodem boven) en dan de emmer door het gat in de bodem van de teil op de grond zetten. De bodem van de teil komt dan tot halverwege de emmer en het geheel staat veel stabieler onder wiebelende kinderbilletjes!

oregano
07-09-2011 om 19:17
Gelukkig manda, hier een soortgenoot☺☺
Ik voelde me ook al wat beschaamd, durfde het nauwelijks te vertellen aan bv collega's maar vanaf dat we terug zijn heb ik me gestort op het speuren naar een nieuwe camping voor 2012. En die ene die ik had gevonden in Italie (Valle Gaia) bleek al vol te zijn!! Nu bezig met die andere staat ergens hierboven
Succes met zoeken en boeken. Enige reden waarom ik nog niet gelijk ga boeken zijn nog een paar vragen, nog niet alle campings gezien met speuren en inderdaad het feit dat het speuren ook niet leuk meer is als je hebt geboekt. Dan is het geen speuren meer. En het leidt me nu vooral even af van mijn komende kaakoperatie as vrijdag, grrrrrrrr, angstzweet. Ipv eten kan ik daarna verder gaan speuren, haha.
Hier ook koud en nat maar zaterdag nog wel lekker ge-bbqt, wat een raar woord.
Groet, oregano

Manda Rijn
07-09-2011 om 22:21
Deze wc emmer
net gevonden, lijkt mij zeer geschikt, kant en klaar, lijkt mij wel stabiel en makkelijk schoon te maken, toch ? En ook niet duur.
Het is dat we hier alle 3 (en misschien de jongste volgend jaar ook ?) s'nachts wel een keer gaan plassen en dan wil ik niet elke keer met de kinderen op zoek naar de wc buiten. En ik denk met de ervaring van de oudste dat het overdag ook wel handig is dat er binnen een paar seconde een wc is voor een peuter die net zindelijk is.
Er mag natuurlijk ook op gepoept worden door wc behoevende kinderen maar liever niet. Ik dacht, ik gooi dan de inhoud van de emmer (met discrete deksel af te sluiten) sóchtends door de plee en dan spoel ik heb bij zo'n kraantje ergens nog wel af. Chloordoekje er over heen en klaar.

Puck
07-09-2011 om 22:25
Manda, schoonmaken
Schoonmaken van je w.c.-emmer wordt je meestal niet geacht te doen bij de w.c's en een kraantje maar bij de daarvoor speciale stortplaats voor chemische toiletten. Veel makkelijker ook bij schoonspoelen, er hangt altijd een slang bij.

Manda Rijn
07-09-2011 om 22:28
Waarom mailt die
man nou niet even terug of de week eerder wel het optimale huisje vrij is. Zijn ze nu nog druk in de weer op die campings dan, er zitten nu toch alleen maar ouderen en mensen met nog niet naar school gaan de kinderen.
he verdorie, mail even terug dan kan ik zo meteen fijn gaan slapen met het idee dat ik de 1e al binnen heb.
Grutjes moet ik nu echt die herfst in, ik ruik sint maarten in de verten al. En volgende maand is het al oktober en dan ga ik weer nadenken over sinterklaaskadootjes, bah nee, ik wil nog even een mooie nazomer.
oh compleet ot, wij zagen dit weekend een vos, dat beest zat gewoon dood leuk op het fietspas kruisend bij de weg uit de duinen, iedereen stond stil om het beestje te zien. Zal wel tam geworden zijn, hij zat er zo relaxt bij, toen er een man te dichtbij kwam voor een foto ging hij er langzaam van door. Enig een echte vos ! Kijk en dat vind ik dus fijn op vakantie dat je omringt met door natuur en dieren kan spotten, kind1 in het zwembad met nieuwe vriendinnen, kind2 innig tevreden in een opblaasbadje met bekertjes water in de weer. Simpel wat dobberen op een opblaasband, infantiel als ik ben ga ik dan als enige moeder 10x de stroomversnelling af ("mama ga je nu al weer, ik wil nu de band"). En het is echt waar, op de camping loop ik zo onwijze sjofel bij, echt op het genante af, vieze legging met oud vaal shirt, ongelijke sokken in birkenstocks met modder. Ja dat moeten ze op mijn werk niet weten.

Manda Rijn
07-09-2011 om 22:29
Ja maar ik wil geen spul
erin. Dus dan kan ik toch dat emmertje plas elke ochtend even in een wc kieperen ? Dat spul is volgens mij ook nog eens overbodig als je elke dag leegt en schoonmaakt.

e.j.
08-09-2011 om 08:03
Zohee
wat een luxe modellen zijn er tegenwoordig, daar heb je geen afwasteil ter stabilisatie meer voor nodig! Dat had je in mijn tijd niet. Wel meer schoonmaakwerk met die bril en die randjes. Zo'n klein emmertje zal geen luieremmer heten kan best. Je ziet ze nog volop bij de kampeerwinkels staan en misschien heten ze nu wel gewoon plasemmer. Op de campings worden ze daar volop voor gebruikt.
Een drupje spul erin hoeft niet hoor maar wij vonden het altijd net even frisser, niet zo'n p*slucht bij het weggooien.

ChrisH
08-09-2011 om 11:00
Waarom geen spul?
Urine gaat stinken, ook als je elke dag schoonmaakt en zeker in de warmte. Echt, gewoon een klein laagje Aqua Kem met wat water en je ruikt niks.
Chic ding hoor, maar hij lijkt me wel groot. Vergeet niet dat je het ook allemaal moet meeslepen.
Chris

Wilgenkatje-
08-09-2011 om 20:19
Groot gelijk manda
geregeld is maar geregeld.
heerlijk om alvast wat zon te reserveren, het is inderdaad erg erg treurig hier, op afgelopen zaterdag na.
Dat die man nog niet terugmailt, is vast omdat-ie nog met dit seizoen bezig is en misschien nog wat prijzen wil aanpassen??

Manda Rijn
09-09-2011 om 08:47
Haha
ik heb net bericht gekregen, tm 4 aug waren alle 5 de huisjes al vol geboekt en hebben ze in de week vanaf 4 augustus nog maar eentje vrij !
ha, kijk, goed dat ik direct even dit heb geregeld. Het is een kleine camping met hoge scores op zoover en camping-frankrijk.
nou dan kan ik mooi deze aanbetalen en volgende maand na de kinderbijslag ga ik de 2e doen enzovoort. Fijn !
Ik ga nog even kijken hoe dat met dat wc spul zit, op 1 camping mag er alleen biologisch afbreekbaar in, vind ik zelf ook wel een prettig idee. Kan ik niet gewoon een schepje biotex in een laagje water doen ? Dat ruikt namelijk zo lekker naar vakantie.

Puck
09-09-2011 om 09:22
Manda
Van Thetford heb je greenkem, dat is biologisch afbreekbaar en mag in septic tanks gebruikt worden. Is goed spul. Maar ik vind die rotzooi verschrikkelijk stinken dus als een schepje biotex werkt zou ik daar zeker voor gaan.

oregano
09-09-2011 om 11:20
Manda
de camping die ik op het oog heb nu blijkt ook al grotendeels vol, in ieder geval het plekje wat ik op het oog had....Dus zo vreemd zijn we niet bezig ☺
Groet, oregano

Manda Rijn
09-09-2011 om 16:33
En hoe'st nu oregano
heb je daar dan geboekt op een minder perfect plekje of ben je bij andere campings aan het kijken ?
ik hoop dat die meneer nog even terug mailt met de formulieren dan kan ik het dit weekend lekker regelen en gaan zoeken naar alles plus beaux villages en ander moois in de buurt. Leuk leuk leuk !

Puck
10-09-2011 om 09:29
Manda
Oregano zit nu waarschijnlijk met een zere en dikke mond. Arme meid. Zie draadje gezondheid. Ik hoop dat ze snel weer fit genoeg is om op het forum te verschijnen.

oregano
12-09-2011 om 12:49
Manda
Ben lekker thuis en niet ah werk, hersteltijd zeg maar. is ook wel nodig. Ik ben ook wel in de omgeving aan het kijken, bv:Camping La Rouillère in Ramatuelle en Domaine Des Naïades in Grimaud, laatste is erg groot en duur. Ik heb nog niets gehoord van le berard, behalve dat die ene plek al bezet was, ik hoop snel iets van ze te horen. Hoe ver ben jij nu )?
Groet, oregano

Manda Rijn
12-09-2011 om 15:55
Oregano
hopelijk voel je je inmiddels niet belabberd, klinkt erg heftig zo'n operatie, lekker uitrusten !
Ik heb 1 camping reserveerd, aanbetaling moet begin januari anders kwam hij niet goed uit met zijn administratie. De andere camping heb ik voor het weekend ergens gemailt maar daar heb ik nog niets van gehoord. Baal, baal, want dan is de hoofdmoot lekker rond.
En dan ben ik nog aan het twijfelen over eventueel een 3e week halverwege Fr of op de heenweg een paar dagen midden Fr. Ik zoek op kleine campings (minder dan 100 plaatsen, liefst nog minder dan 50, zonder toeters en bellen, met bijvoorkeur een rivier om in te zwemmen en een zwembad).
Heerlijk trouwens, lekker campings bekijken, ik vind de reviews lezen ook enig om te doen, soms heel vermakelijk, vooral de heel lage reviews van weg vluchtende mensen.

Annie
12-09-2011 om 15:57
Hysterisch of niet....
maar ik ben zo'n hysterica die al heeft geboekt voor 2012 !!!!!!!!!
Door omstandigheden (verbouwing huis) konden we dit jaar dus niet met vakantie, en oh wat is het ons slecht bevallen.
Tja, verbouwen kost nu eenmaal ook geld en soms moet je dan keuzes maken, maar zeker met dit waardeloze weer was het nou niet bepaald genieten van zwoele zomeravonden..
We gingen niet uitgerust weer aan 't werk en we hadden er zo de balen van dat we gelijk hebben geboekt.
Hoefden helemaal niet lang te zoeken, want er was een camping in de Dordogne die ons hele gezin leuk leek, er waren nog twee tenten over (dus er zijn nog meer hysterici die vroeg boeken) en wij hebben ook geboekt.
In die periode is er op deze camping geen tent meer te krijgen (alles al volgeboekt !)
Een collega van me maakte het nog bonter, die heeft in april dit jaar haar zomervakantie voor 2012 aan het Gardameer al geboekt !!
Een goeie annuleringsverzekering is wel aan te bevelen, maar wat een voorpret, ik verheug me er nu al op !
groet Annie

Shonagh
12-09-2011 om 20:59
Vraag
Kunnen jullie/ partner nu al de vakantie zomer 2012 vastleggen op je werk ?
Hoezo vroeg ? Vandaag op het werk ( ik werk voor een hotelketen) iemand die boekte voor juli 2013 !!!

Manda Rijn
12-09-2011 om 22:27
Antwoord
ik en man kunnen hier zo zien in lengte van dagen wanneer er geen college's gegeven hoeven te worden. En ik kan ook zo op internet uitzoeken wanneer onze regio schoolvakantie heeft en zo blijft er een week of 3 over.
ik baal zo dat die camping niets van zich laat horen, zo stom, het zijn nog wel Nederlanders, dus je verwacht een snelle reactie.

Shonagh
13-09-2011 om 22:06
Joyeux
Ja dat klopt, maar als je dan met collega's te maken hebt die ook in die weken weg willen, moeten die dan de overgebleve weken maar nemen, ik neem aan dat je toch overlegd voordat je je vakantie boekt ?
Ik zou het niet prettig vinden als collega's nu al hun vakantie vastleggen en mij zo ook dwingen al over zomer 2012 na te denken.

Eltie
13-09-2011 om 23:56
Manda
Is Le Semnadisse misschien iets voor jullie? 400 km onder Parijs, prachtig ruime plekken, mooi zwemmeertje en kampvuurtje bij je plek. kijk maar op zoover en Frankrijk camping. Nadeel: de omgeving is niet echt spectaculair maar wel erg lieflijk.
Groet, Eltie