Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Emmawee

Emmawee

23-02-2018 om 18:33

Berlijn

Deze zomer willen wij graag een weekje naar Berlijn met ons vieren (kinderen zijn 11 en 15).
Heeft iemand van jullie ervaring en tips voor overnachtingen? Is er een mooie camping van waaruit je makkelijk in het centrum de stad komt (en van waaruit je misschien ook nog makkelijk in een mooi stukje natuur terecht komt?).
We gaan met de trein en zullen fietsen huren.
Alvast bedankt voor persoonlijke verhalen, ik ben niet echt geïnteresseerd in links naar websites ofzo.

Beentheregotthetshirt

Beentheregotthetshirt

23-02-2018 om 23:47

Caputh

Paar jaar geleden ook in de zomer een dikke week Berlijn gedaan. Wij verbleven in Caputh, ten zuidwesten van Potsdam/Berlijn.
Ligt aan een van de vele meren in de omgeving van Berlijn, dit was dan de Schwielowsee.
Voor ons een vakantiehuis, maar ik weet dat er dichtbij Caputh campings zijn, gelegen aan het meer.
Het briljante van Caputh was dat er een boemeltje naar Potsdam vertrok. Vanuit Potsdam kun je met de S-Bahn verder naar Berlin Bahnhof Zoo. Klein uurtje, hartje Berlijn.
Wij wisselden een dag Berlijn steeds af met een dag”thuis”. Caputh is een vriendelijk dorpje, wat restaurantjes aan het water, goede supermarkt. Omgeving is prima om te fietsen, redelijk vlak, fietspaden, bossen, meertjes. Potsdam is ook mooi en de moeite waard. Verder veel watersport, zeilen etc.
Het was heerlijk om na een dag enerverend Berlijn in zo’n prettige en rustige plek bij te komen en te ontspannen.
Was een zeer geslaagde vakantie, heb er mooie herinneringen aan.

Emmawee

Emmawee

25-02-2018 om 00:07

Bedankt

Klinkt goed. Hoewel ik 2 uur treinreizen voor een dagje stad zelf net wat teveel vind (mijn energie is helaas nogal beperkt). Ik zoek verder.

40er

40er

25-02-2018 om 10:02

Eeuwen geleden

Ben ik er met school geweest. We zaten in gastgezinnen en moesten zelf naar een centraal punt reizen. In de avond de laatste mogelijkheid terug nemen, pizza mee voor onderweg, geweldig voor een 15 jarige.
We zijn bij checkpoint charly geweest, in de fernsehturm. Maar goed, da's bijna 30 jaar geleden. Ik vond het wel een gave stad! Hopelijk kan iemand je nog tips geven!

rode krullenbol

rode krullenbol

25-02-2018 om 12:24

Tip

Voor goedkope overnachtingen in Berlijn zou je kunnen denken aan de twee 'natuurvriendenhuizen' die je daar hebt. Laat je niet afschrikken door het idee eerst lid te moeten worden van het NIVON. Ten eerste is dat helemaal niet duur en de investering ruimschoots waard. Ten tweede kun je er meestal ook als niet-lid terecht, tegen een ietwat hogere prijs.

Zie:
https://nivon.nl/internationaal/
https://www.naturfreunde.de/haus/umweltzentrum-fuchsbau
https://www.naturfreunde.de/haus/naturfreundehaus-hermsdorfer-fliesstal

Emmawee

Emmawee

25-02-2018 om 13:42

Nivon

Goh wat suf van mij. Ik heb zelf laatst nog iemand gewezen op de Nivon-huizen, maar heb daar internationaal nog niet aan gedacht.
Bedankt Rode Krullenbol! Ken jij deze huizen bij Berlijn ook zelf?

rode krullenbol

rode krullenbol

25-02-2018 om 18:03

@Emmawee

Nee, maar ik heb van horen zeggen dat het er prima toeven is.

Sachito

Sachito

27-02-2018 om 15:07

bossen en meren

Berlijn is fantastisch met de kids en is als grote stad omgeven door natuur. De vele meren en bossen geven ongetwijfeld een fijn vakantiegevoel.

Kijk bijvoorbeeld eens rond de Havel in het Westen of de Müggelsee in het Zuid-Oosten. Genoeg campings te vinden!

Tip: neem een kijkje op de Teufelsberg net buiten Berlijn:
een oud afluisterstation van de Amerikanen ten tijden van de koude oorlog. Heel interessant en bijzonder, ook voor de kinderen, en met een prachtig uitzicht.

Mandy

Mandy

27-02-2018 om 20:34

Van de zomer geweest

En kijk vooral ook eens op
Berlijn-blog.nl

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.