Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-01-2012 om 13:55
Hai!
Dit jaar willen we van de zomer eens naar Denemarken voor het eerst. Wat is nou een goede uitvalsbasis?
We willen graag ook naar Legoland.
Overige wensen:
zwemmen in de zee of een meer
leuke stadjes in de buurt
Onze kinderen zijn 6 en 9.
Ben benieuwd naar jullie top locaties!
groetjes
16-01-2012 om 14:11
Funen
Wij vonden het eiland Funen erg handig. Leuke uitstapjes. Zelf zaten wij in een huisje bij Faaborg in de buurt. Wij hebben veel op Funen zelf bezocht en Langeland en Aero (het mooiste wat wij gezien hebben) en wij zijn ook een dag naar Legoland geweest.
17-01-2012 om 10:53
Homens camping
Jaren geleden zijn we op Holmens amping geweest, bij Ry, op Jutland. Aan een groot merengebied gelegen, meteen zwembad(je) en een vriendelijke eigenaar. Een aanrader.
(Bij Legoland in de buurt hebben we in Vejle op een camping gestaan. Saaie camping toen)
18-01-2012 om 12:00
Hier
Wij zaten in mei ongeveer 20 kilometer vanaf Esbjerg (dat ligt aan de westkust). Legoland was 40 minuten rijden, prima te doen, we zijn 2 dagen geweest. Er was in mijn optiek zat om te doen in de buurt, maar mijn kinderen zijn jonger (1 en 4), dus misschien voldoet het niet aan jouw eisen (weet ik niet). We logeerden op een boerderij (eigen huisje), het was echt geweldig, de kinderen vonden het fantastisch om naar de dieren te gaan, er was een trampoline, glijbaan en schommel in de tuin, 3 kinderen van het gezin waar we bij waren (tussen de 2 en de 8 geloof ik) waar ze heerlijk mee gespeeld hebben. Voor ons was het een heerlijk relaxte vakantie.
Esbjerg is aardige stad, Kolding is ook op redelijke afstand, Fredericia is wat verder vanaf waar wij zaten(maar zou ook erg leuk zijn met een soort leuk stadspark/ speeltuin). Ribe is een vikingsstadje.
Aan de oostkust zit je denk ik nog net wat beter qua stadjes en activiteiten, dat is nog wat 'bewoonder'.
Succes met zoeken! Wij vonden het in elk geval echt de moeite waard.
Lynn