Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Boodschappen uit frankrijk

Wat zijn ook alweer leuke en lekkere dingen om uit Frankrijk mee te nemen? (of in Frankrijk al op te eten natuurlijk!)Zo'n lijstje is er al eens eerder geweest en een linkje ervan zou ook al fijn zijn. Ik kan het helaas niet terugvinden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

21-07-2012 om 14:57

Siroop

Siroop, veel lekkerder dan van hier. Paddenstoelenbouillonblokjes, gedroogde paddenstoelen, gemalen amandelen (om straks snel marsepein te maken, door koekjesdeeg te mikken of op het deeg onder de appels bij appeltaart), kleurstof, eend in blik, tube gecondenseerde melk, carambars original, mayonaise.

Rosa van der Zanden

Hmm

ik heb net Bon Maman koekjes mee genomen, met caramel vulling. was zoooo heerlijk! en wat hier niet te krijgen is: nougattines (weet niet hoe je het precies schrijft), met repen met rode verpakking er om heen. Nougat met heerlijke chocolade.

volgens mij werd er in een vorig draadje iets gezegd over eend in blik...kan ik mij vaag herinneren. maar daar weet ik verder niets van.

Doucheschuim

hoe heet het ook al weer, rechthoekige flesjes...iets van marsailles zeep. En dan bedoel ik niet die blokken zeep voor de was, maar het doucheschuim. Allerlei heerlijke geuren, amandel, lavendel ga maar door.

groetjes van Purk

Mosterdchips

Zo lekker, vrijdag gaan we.

Puck

Puck

24-07-2012 om 11:35

Wijn

Ik ben de enige wijdrinker in huis en dan ook nog een hele matige drinker. Een hele fles staat voor de helft te verpieteren en azijn te worden. In Frankrijk hebben ze heel veel lekkere wijntjes in kleine flesjes, daar gaat altijd een hele voorraad mee van terug. Verder gaat er ook altijd Beurre Bretonne mee terug, heerlijke roomboter. Verder ook vaak al winterkleding voor kind type spijker, is daar veel meer voor te vinden dan in Nederland. Purk: bedoel jij die tahiti douche?

marinade

marinade

24-07-2012 om 13:08

Le petit marseillais

Le petit Marseillais bedoelt Purk volgens mij. Heerlijke vloeibare zeep, ook navullingen. En douchegel in tig "smaken" in inderdaad vierkantige verpakking. Kost bijna niets, veel plezier van.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.