Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Skister

Skister

21-12-2019 om 13:38

Bruine bonen in skidorp te krijgen?

We gaan in de kerstvakantie lekker skiën in Frankrijk.
Normaal nemen we wat eten mee uit NL, lekker makkelijk en een stuk goedkoper.

Nu kan dat maar zeer beperkt.

Daarom mijn vraag:
Kan je in wintersportdorpen in Frankrijk normaal gesproken een blik bruine bonen kopen?
Anders komt er niets terecht van de chili con carne .

Ik begrijp dat er in ons dorp ook maar een klein supermarktje zit. En mijn man wil op de heenweg/in de buurt niet langs een supermarche om inkopen te doen. Dus anders moet hij toch mee vanaf huis.

Pirata

Pirata

21-12-2019 om 13:45

Geen idee

Waarom neem je niet een zakje droge bonen mee? Veel minder volume.

bieb63

bieb63

21-12-2019 om 14:19

volgens mij

zijn bruine bonen vrij gangbaar in Frankrijk. Denk bijv. aan cousolette

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-12-2019 om 17:06

Als je man niet wil ga je toch gewoon zelf?

Niki73

Niki73

21-12-2019 om 17:36

Simpel

Je eet dus wat je in de winkel in het skidorp kunt kopen. Je moet het niet moeilijker maken dan het is. Niemand zegt dat je bruine bonen moét eten. Chili gaat ook prima met andere bonen. Of je kookt wat anders.

Als je met de auto gaat..

Dan sleep je toch lekker zoveel mogelijk mee? Dus ook de bruine bonen, als je die wilt eten? Niet alleen omdat je dan zeker weet dat je het bij je hebt, maar ook om tijd en geld te besparen.

Normaal ben ik op vakantie erg van het lokale shoppen, maar op wintersport sleep ik altijd zo veel mogelijk mee. We houden veel meer van een huis voor onszelf dan een hotel, maar hebben geen zin in veel boodschappen gedoe als we er eenmaal zijn. We zitten vaak op op lokaties we de auto de hele week kunnen laten staan, heerlijk. Dus ik gooi de auto vol met heel veel eten, sla op de aankomstdag nog groot in in de laatste grote supermarkt die we tegen komen ( waarom wil je man dat niet? ) en dan kunnen we de rest vd week volstaan met spul dat we al skiënd mee kunnen slepen in een rugzak.

Mijn ervaring is dat het lokale dorps supermarktje vaak een matig assortiment heeft, en torenhoge prijzen ( zeker als t boven op een berg ligt, en per gondel bevoorraad moet worden..,)

Chili

Chili kan met elke boon, uitgezonderd de sperzieboon en snijboon... Ik gooi er altijd kidneybonen, zwarte bonen of een mix in. Witte bonen kan ook en die hebben ze zeker.

Skister

Skister

21-12-2019 om 20:11

Dank

Dank voor jullie reacties.

Even een paar reacties van mij:

Pirata: ik werk nooit met droge bonen. Klinkt goed, als het minder ruimte in beslag neemt .Hoe werkt dat als ik normaal gesproken zo'n groot blik bonen heb? Hoeveel droge bruine bonen heb ik dan nodig en wat doe ik ermee op de dag dat ik chili wil eten? (in water zetten? Hoe lang?

Niki: ik heb juist bedacht wat ik makkelijk vindt en niet zo duur is en iedereen wel eet... dus chili is op zich erg handig. Maar goed om te weten dat het ook met andere bonen kan! Ik ben niet zo'n goede kok, dus zover was ik nog niet gekomen .

Ingrid: ik zit er precies zo in als jij (ook gezien jouw laatste alinea) en het liefst zou ik op weg naar het skidorp ook nog even bij een grote supermarche inslaan, maar daar houdt mijn man niet van (wil dan snel naar het skidorp, is minder zuinig dan ik) en het is me geen gedoe waard en dit keer ook praktisch niet haalbaar (dus geen optie). En normaal nemen we meer mee in de auto, maar nu is daar vanwege een extra persoon weinig ruimte voor in de auto.

Phryne: Zelf naar een supermarche ver buiten het skidorp kost me teveel tijd, dat heb ik er dan ook weer niet voor over als ik er ben om lekker te gaan skien.

Hoe heten bruine bonen eigenlijk in het Frans?
Ik vond haricots rouge, maar zijn dat geen andere rode boontjes?

Grappig!

Hoeveel blikken had je mee willen nemen? Dat er 1 blik bruinen bonen niet meer in de auto zou passen vind ik echt grappig!

Skister

Skister

30-12-2019 om 19:45

Elledoris

Het blik bruine bonen was natuurlijk niet het enige dat we mee wilden nemen ?terwijl we wel met de ruimte moesten woekeren), maar het is uiteindelijk wel meegegaan.

Tine Winkel

Tine Winkel

31-12-2019 om 10:19

haricots rouge

zijn volgens mij kidneybonen, ook erg lekker in een chili con/sin carne

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.