Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

mpronk

mpronk

07-05-2010 om 22:19

Bruinisse

We gaan paar dagen naar bruinisse. wie weet er leuke dingen in de omgeving. Wie weet er evt leuke restaurants met kinderen van 3 en 10 jaar oud.

marion

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tenna

Tenna

07-05-2010 om 22:22

Groter groeien

Ik kreeg vandaag de nieuwste Groter Groeien in de bus en daar stond een stuk in over Bruinisse en Park Aquadelta, misschien heb je daar wat aan?

Park aquadelta

Wij zijn 2 jaar geleden bij het Aquadelta Park geweest (gewonnen met een prijsvraag, joepie!!!)en we vonden dat een heel leuk park. Lekker eten, erg kindvriendelijk restaurant, leuke speeltuin, mooi zwembad. Ik weet niet of je daar als niet-park-bewoner ook mag eten of zwemmen. Verder is Renesse niet zo ver, en dat is gezellig toeristisch, met een heleboel restaurantjes. We zijn ook een dagje naar de Deltawerken en Neeltje Jans geweest, erg leuk; dan kun je met een boot naar de Deltawerken, op en in de Deltawerken, in een orkaanmachine, wat leuke attracties, met een treintje rijden enz. Ook ligt Mini-Walcheren (een Madurodam-achtig iets) in de buurt, maar toe wij er waren was dat net dicht wegens opknapwerkzaamheden of zoiets.

Tirza G.

Tirza G.

08-05-2010 om 13:10

Bruinisse

Ligt op de meest oostelijke punt van het eiland, op zware kleigrond. Bruinisse zelf is beroemd vanwege de mossel-cultuur. Als je naar het westen van het eiland rijdt, verandert de sfeer en de omgeving - de zandgrond wordt steeds lichter.
In het midden van het eiland aan de zuidkant ligt Zierikzee, een mooi stadje, in het noorden Brouwershaven - ook een mooi stadje. Dreischor is beroemd vanwege zijn "ring" en erg mooi in de lente. Daar staat ook een leuk museum.
De deltawerken, Neeltje Jans, de stranden: allemaal zeer de moeite waard. Een eiland lager, Zuid-Beveland, is beroemd vanwege zijn bloesemdijken en daar ligt de Hanzestad Goes - ook leuk. Ietsje daarnaast ligt Yerseke, ook een beroemd mosselstadje.
Op Walcheren liggen Middelburg, een echte deftige residentiestad en Vlissingen, een haven-werk-stad. Miniatuur Walcheren bestaat niet meer, dat is Mappi Mundo ofzoiets geworden, aan de rand van Middelburg. Leuk, mja, maar geen giller vind ik zelf.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

08-05-2010 om 15:45

Snik....tirza....

dat meen je niet....Miniatuur walcheren bestaat niet meer.....nogmaals snik.....Heb in mijn babyalbum een foto van mijzelf daar....wilde zo graag met de kinderen daarheen....

**gaat stilletjes in een hoekje wenen**

Tirza G.

Tirza G.

08-05-2010 om 19:45

Nasha 1st

Ik weet het schat, het dóet ook gewoon even zeer. De website bestaat nog wel, is dat een troost? www.miniatuurwalcheren.nl

Tirza

mpronk

mpronk

08-05-2010 om 21:19

Bedankt

Bedankt voor alle reacties. We gaan inderdaad naar aquadelte. (van woe t/m zon) we hopen op droog. Gaan natuurlijk lekker uitwaaien op het strand. Laarzen aan en kids vinden het oke.

bedankt voor de tips

marion

Nasha 1st

Nasha 1st

08-05-2010 om 21:37

Snif tirza

niet echt.....die komt ook uit op Mini Mundi.....snik...

Wat ik dan wel weer zag, dat daar 1 van de reuzen van het land van ooit terecht is gekomen hahahahahahaha

Miniatuur

Niet helemaal waar dat verhaal over Miniatuur Walcheren... Het heet tegenwoordig idd Mini Mundi en ja, er staat een soort van reus maar verder zijn alle oude dorpjes en stadjes meegenomen vanuit het oude miniatuur. Dat er nu ook een soort van speelpark (binnen en buiten) bij is maakt het wel wat aantrekkelijker voor groot en klein denk ik. Bovendien is de locatie vele malen makkelijker aan te rijden en eindelijk genoeg parkeerruimte. Wij wonen er 5 minuten vandaan en zijn er inmiddels met zoon al heel wat meer geweest dan toen het nog in de binnenstad zat.

Nasha 1st

Nasha 1st

09-05-2010 om 19:28

Ja jakje

dat snap ik wel en zag ik ook, maar het is niet HET miniatuur Walcheren uit mijn jeugd....de vorige keer dat ik er was, toen oudste nog jong was, was het nog in de binnenstad en toen was het 1 brok herkenning...nostalgie...snappie?

Nostalgie

Ja hoor, dat snap ik zeker heb zelf ook dat soort gevoelens bij bepaalde herinneringen. Inmiddels is er al zoveel verbouwd in en om Middelburg de laatste tijd dat er voor mij ook heel veel aan nostalgie verdwenen is. Woon hier nu ruim 40 jaar maar is zoveel weg uit mijn kindertijd, snik...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.