Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Flora

Flora

07-07-2018 om 14:33

Budget Azië

Mijn dochter (19) vertrekt morgen voor twee weken naar Azië. Ze gaat rondreizen met een groep bekenden, en vervoer en accommodaties zijn al geregeld en betaald. Bij toeval zag ik haar banksaldo en vond dat toch wel een beetje krap.
Wat denken jullie dat een minimaal dagbudget is voor een persoon voor eten, drinken en vermaak in een Aziatisch land?

filalu

filalu

07-07-2018 om 17:17

15 tot 20 euro per dag

Toen ik naar Thailand ging waren we per persoon gemiddeld €30,- per dag kwijt. Maar dat was inclusief reizen en accommodaties. Er zat een binnenlandse vlucht in en ook wat duurdere uitjes.
Het lijkt me dat je dochter met een budget van €15,- tot €20,- heel veel kan doen. Wij hebben destijds ook een aantal keer voor nog geen €2,- p.p. heel lekker gegeten.

Flora

Flora

07-07-2018 om 19:31

Filalu

Bedankt voor je reactie. Dat is een hele geruststelling.

Beertje37

Beertje37

07-07-2018 om 20:29

Hangt van de bestemming af

India kost niets, Thailand bijna niet, Singapore en Japan zijn al een stuk duurder. Maar Azië is in het algemeen erg voordelig qua eten en andere dingen.

Banksaldo.

Je kunt het saldo van je dochter altijd wat aanvullen, als dat je ongerustheid wegneemt.

Triva

Triva

08-07-2018 om 06:32

Tjonge

Gerustgesteld worden omdat je van het bedrag niet gaat verhongeren daar? Als ik zo' n reis onderneem wil ik, als dat nodig is, aan voldoende geld kunnen komen. Gewoon voor noodgevallen. Dus mijn kinderen ook. Ik zou het dus tijdelijk aanvullen. Niet nodig, dan weer terugatorten.

vlinder72

vlinder72

08-07-2018 om 09:38

Waar?

In twee weken door Azië reizen is onmogelijk dus ze gaat vast naar een land / eiland en daar een beetje rondreizen.

Ik zou voor de veiligheid uitgaan van 30-50 usd per dag + 1000 euro extra voor calamiteiten. Denk aan onverwacht in het ziekenhuis terecht komen. Bagage kwijtgeraakt doordat het van de bus afgevallen is of gestolen is. Toch een scooter gehuurd en schade gekregen etc.

Zelf hebben wij onze creditcards voor dat soort dingen maar ik weet niet of je dochter er ook een heeft.

Flora

Flora

08-07-2018 om 09:43

Jawel

In geval van nood heeft ze natuurlijk haar spaarrekening, en haar ouders. Ook heeft ze een reisverzekering.

vlinder72

vlinder72

08-07-2018 om 11:24

Flora

Kan ze daar dan gelijk aankomen?

Ik meen dit serieus. In geval van een calamiteit moet je direct aan geld kunnen komen. Geld vanuit Europa, vanaf een spaarrekening, vanuit een verzekering kan langer duren dan je denkt of hoopt.

Triva

Triva

08-07-2018 om 11:38

Vlinder

Precies dat bedoelde ik ook.

Flora

Flora

08-07-2018 om 12:15

Vlinder

Van spaar naar privé gaat volgens mij direct, net als andersom. We zitten allemaal bij dezelfde bank dus ook wat ik overboek staat er direct op.
Ik vraag me af of alle vakantiegangers altijd 1000 euro achter de hand hebben voor calamiteiten.

vlinder72

vlinder72

08-07-2018 om 12:19

Flora

Nee. En daarom gaat het nogal eens mis met mensen die zonder daar over na te denken lekker naar Thailand gaan. Een brommer huren en daar vervolgens een ongelukje mee krijgen.

Hoewel de meeste mensen vast wel weer een creditcard hebben.

Ik zou zelf niet naar Azië faan zonder geld achter de hand te hebben (direct te pinnen) en ik zou mijn kinderen niet laten vertrekken zonder geld op de rekening te hebben staan. Paraat.

Triva

Triva

08-07-2018 om 12:58

1000?

Ik hoop het wel ja als je zover weg gaat. Maar dat is toch ook zo als je makkelijk bij je spaarrekening kan? Ik gok daar niet op. Ik boek altijd een flink bedrag van de spaarrekening over naar mijn betaalrekening. Dat is het niet het grootste probleem, het grootste probleem is dat je vaak niet in 1x of op 1x dag een groot bedrag kan pinnen.

Groot geld

Wij zij ervaren reizigers en zeker in Azië is het belangrijk groot geld a het de hand te hebben, denk niet alleen aan de scooter, maar ook aan ziek worden en een dokter nodig hebben. Je moet dan gewoon met je credit card kunnen zwaaien.

Dus mijn advies : regel een credit card

dokter/ziekenhuis

Het is inderdaad vrij normaal om in ieder geval contant voor te schieten. Zoon, net terug van half jaar Azië heeft op al zijn bestemmingen wel een ziekenhuis bezocht (zucht), maar die 4000 euro voor een gebroken neus in Thailand (wie gaat daar dan ook een maand thaiboksen) was toch wat veel van het goede. Na veel gehannes is het hem gelukt om de verzekering het te laten regelen met ziekenhuis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.