Vakantie en uitjes

NaShA
12-06-2011 om 14:53
Burstner of home-car, caravan, welke is kwalitatief beter
Al een tijdje beetje aan het rondkijken naar een nieuwere caravan, die we nu hebben is van 1989 en op zich nog best te doen, maar naarmate we meer ervaren worden, beginnen we toch iets meer eisen te hebben.
Nu hebben we 2 ongeveer gelijke caravans gezien, 1 burster en 1 home-car. Beiden voldoen aan de eisen, home-car heeft iets meer laadvermogen, da's ook wel prettig, is 1 jaar nieuwer, maar ook iets duurder.

Lis@
12-06-2011 om 16:40
Tja
Wij hebben een Home-car en zijn er heel erg tevreden over. Wij vonden de indeling beter en hij ziet er niet zo oudbollig uit van binnen. Kwalitatief maakt het niet meer zo heel veel uit met wat nieuwere caravans. Hobbys en Kip zijn over het algemeen wat zwaardere caravans.
Heb je ook al eens bij de Fendt gegeken? Die vind ik nl ook wel mooi, kwa gewicht weet ik het van deze niet.
Nogmaal, de indeling vonden we het belangrijkste en deze bevalt ons zeer goed.

NaShA
12-06-2011 om 17:02
Fendt
is leeg ook al vrij zwaar...Dan komen we in de problemen omdat man nog geen E-rijbewijs heeft.

Pinkelot
12-06-2011 om 20:18
Mijn idee
Ik heb geen ervaring met Burstner en Home-car, wij hebben en Tec en super tevreden, maar wat meer laadvermogen vind ik zelf wel erg prettig. Volgens mij zijn jullie ook met zijn vijven, dan is wat extra laadvermogen wel erg fijn. Hoe groter de kinderen, hoe zwaarder je laadt met kleding en aparte tentjes ed.
Veel plezier met zoeken, blijft altijd leuk, groetjes Pinkelot
Ps: welke types heb je in gedachten? Kunnen we even meespieken

NaShA
12-06-2011 om 20:27
Deze
Klopt wij zijn ook met 5 personen, wel een enorme auto ervoor, dus op zich kunnen we daar ook nog wat zware dingen ingooien, zeker als man straks BE heeft.
BURSTNER 420 TN FUN
HOME-CAR 39 RACER TROPHY

Pinkelot
13-06-2011 om 14:11
Moeilijk
Zien er beide goed uit, ik zag dat de Burstner een vast bed dwars heeft, hebben wij ook, ik vind het fijn. De Home-car zag ik in 2 uitvoeringen, ook een bed dwars en sommige met zo'n frans bed. Moeilijk om dan te kiezen. Als ik het even vergelijk met onze caravan, dan hebben wij wel veel kastruimte, dat kon ik bij beide niet zo heel goed zien.
Succes met zoeken, onze TEC Tour Rubin is ook wel een aanrader
Groetjes, Pinkelot (volgens mij was jij ook één van de mensen die ons toen heeft geadviseerd toen wij onze caravan kochten.)

NaShA
13-06-2011 om 14:40
Vandaag
gaan kijken en de Home-car biedt meer ruimte. Indeling is wel gelijk, voorin kan ook gewoon een bed gemaakt worden, 1 groot bed. En achterin dan nog een treinzit. Maar bij de Home-car was daar iets meer ruimte (omdat de natte cel recht is ipv schuin, in Burstner was de natte cel dus iets ruimer, maar ja, daar plas ik alleen 's nachts) en kan de tafel ook schuiven, waardoor we er echt met zijn 5-en kunnen zitten. Qua opbergen ga ik er wel iets op vooruit volgens mij tov wat ik nu heb. Voordeel is ook nog dat onze huidige voortent er aan kan, iets wat bij de Burstner niet kon, of heel krap.
En er zijn heel veel ramen in die Home-Car, dus lekker licht ook!
En in geval van grote nood kunnen we toch met zijn 5-en daar slapen, al zal het krap zijn.
Neem dan nog dat hij leeg lichter is, waardoor we ook meer laadvermogen hebben en je bent er
Zou kunnen Pinkelot, maar als je dan zelf moet kiezen is het toch weer heel anders.

Pinkelot
14-06-2011 om 12:07
Leuk
Hebben jullie hem ook gelijk gekocht of dat toch nog niet. De voordelen die je opnoemt, dan zou ik ook daarvoor kiezen. Nou alvast een fijne vakantie .
Groetjes, Pinkelot

NaShA
14-06-2011 om 12:28
we hebben besloten het te doen....en we kunnen er dit jaar nog mee weg, dus meteen uitproberen